Ångesthantering?
Just nu har jag ångest, modell svårt att andas och skakar mm. Det känns nästan som en panikattack fast ihållande. Och jag behöver tips och råd på hur jag ska orka med skiten, jag har haft det i ett par dygn och det ger sig bara inte.
Har provat, att distrahera mig med att fixa hemma, prommenera, vila och diverse mediciner men har inte hittat något som fungerar.
Jag vet inte vad jag ska ta mig till.
Visst har jag ångest ganska ofta men riktigt så här illa har det inte varit förut och det har inte heller hållit i sig så här länge tidigare.
Råd, tips och idéer?

Jag har tyvärr inget att komma med.
Men ville bara skicka en styrke kram.
Hoppas det blir bättre snart.
KRAM
// Liinda
Ring din läkare och be om något som kan hjälpa dig.
Själv tar jag xanor vid behov när det känns på tok åt skogen med min ångest och det funkar kanonbra för mig.
Hoppas du snabbt blir bättre!

Jag hade ringt min läkare om det hållt i sig så där. Äter oxascand mot när jag får mina ihållande ångestattacker.
Hoppas det lättar för dig snart!
"You just have to belive…"
Tack.
Har diskuterat saken med henne ett antal gånger och jag har provat det mesta i medicinväg, dock ej xanor (som hon inte skriver ut av princip!?!).
Jag tror inte hon kan hjälpa mig, tyvärr.

Gah! Jag hatar läkare som inte skriver ut av princip! Träffade en sådan när min riktiga läkare var på semester och fick därför inte ångestdämpande som jag tar vid behov. För sådana skrev han inte ut, för de var inte bra. Suck!! 
Skulle vilja sparka lite på din läkare!
Vet inte vad som skulle hjälpa för dig då… det är så svårt med ångest. Usch! Håller tummarna för dig i alla fall.
Det är nog för att xanor är strakt beroendeframkallande som din läkare inte vill skriva ut det till dig.
Kanske du kan fråga en annan läkare?

Hej Muu!
Läste din presentation på din sida och läste att du skriver mycket..
Du har inte försökt att bara sätta dg ner o skriva när ångesten kommer o bara skriva rätt upp och ner hur du mår just i den stunden..Annars tycker jag som dom andra att du ska ringa din läkare o säga att du haft hög ångestnivå nu i flera dagar..det kan ju inte vara rimligt att man ska ha det så och att det aldrig avtar heller..
Kram eva

Kom på en medicin som hjälpte mig, Theralen. Nu vet jag inget om den så jag vet inte hur vanligt det är att den skrivs ut. Jag fick den i flytande form och en ml fick mig att sova i 16 timmar utan avbrott.
Vid ångest tog jag 0.25 ml och det var alldeles lagom.
Jo, jag ska ringa min psykläkare, inte för att jag tror att det kommer att bli någon skillnad. Det här har diskuterats tidigare utan relsultat, hon visar inget intresser för att hjälpa mig. Och jag har försökt byta men har inte fått, pga påstådd underbemanning.
#7, Jo jag skriver endel och försöker göra det även när jag har ångest, men det är svårt och jobbigt, både att tänka någotsånär klart och att få fingrarna att träffa rätt tangenter när jag skakar.
#8 Jag har theralen droppar jag med, jag blir lite trött på dom men dom minskar inte ångesten, tar mellan 1-2 ml/gång. Iof kan jag ju sova på dom, nackdelen blir att jag är som en zombie dagen därpå, och har självklart ångest i alla fall.
Tack för alla svar och funderingar.
Du kanske skulle kunna byta läkare. Vet hur svårt de kan vara med vissa läkare. Principen är många gånger bra men i vissa fall är de nödvändigt med starkare medicin för att vardagen ska fungera.