Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpositiva-negativa
Läst 1437 ggr
kerstinjo
0

OT. Irriterad......

….så det bara skriker om det. Mest för att jag har så ont i ryggen. Jag skulle gått på mitt arbetspass för helgen och jag satt här i morse och dividerade med mig själv.

Går det här? Vid minsta tokiga rörelse vet jag att jag får ännu ondare. Det tåldes att tänka på för vad händer om jag inte orkar för ryggens skull?

Hur 17 får jag tag på en vikarie? Så jag valde att sjukskriva mig medans det fanns en möjlighet att skaffa vikarie över helgen.

Tack o lov för det, för nu är det ännu värre. Men vad dumt det kändes att sjukskriva sig ifall det skulle bli värre…….

Med facit i hand så fattade jag rätt beslut. Så nu ska jag äta middag, ta två värktabletter och gå och lägga mig.

Ha det så gôtt allihop!

Kerstin 

Karmatarerskanise
0

Krya på dig! Jobbigt med ryggont.

Anders 50
0

#0  Jag lider med dig ! Jag vet hur det är att ha ont i ryggen !  Men jag hittade en helt suverän kiropraktor som har gjort underverk med min rygg. Nu får jag bara behandling varannan månad, och har knappt några besvär, och har inte behövt vara sjukskriven på över två år.

Provar du med att kyla ner där du har ont ? Det fick jag som ordination, och det hjälpte mig.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

David
0

Stackare! Vet hur ryggskott är, och det är inget man önskar sin värsta fiende. Två alvedon, en ipreen och något muskelrelaxerande är vad jag brukar få som råd, och ligga ner med fötterna som om jag satt på en stol.

Och försöka röra sig så mycket man kan… Men det är lättare sagt än gjort.

Hoppas det känns bättre i morgon!!

*kramar om*

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
0

# 2

Oj, kyla er? Jag har använt en värmedyna, men jag ska testa ditt råd i stället.

Kerstin 

flikkan77
0

Brukar också använda kyla när jag har ont. Antingen kylliniment som jag har till hästen eller så använder jag frysta ärtor. Vira in hela påsen (går inte med paket Flört) i en lagom tjock handduk, beroende på hur kallt du vill ha det och lägg där du har ont. Ärtor är bra för de går att forma efter kroppen.

"You just have to belive…"

kerstinjo
0

Jag ska testa det när jag lägger mig igen. Funderar bara på vad jag kan ta. Frysa ner en våt handduk och lägga en plastpåse omkring, det borde ju fungera.

Tackar för tipset, för jag känner mig aningen handikappad nu.

Kerstin 

Anders 50
0

#6 Frysklampar som man har till kylväska fungerar bra, men inte mer är 5-7 min åt gången.
Jag köpte en vete-kudde (Bejlas Gåva AB) som kan användas både som värmare eller till kyla. Jag har den i frysen och tar till den när det behövs. Den ska även vara bra uppvärmd, till reumatisk värk m.m. Då värmer man den i micron.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

kerstinjo
0

Är bättre i ryggen i dag, kan resa mig upp själv och kommer utan vidare ner i sittande ställning. Har t.o.m. kunnat gå ut med hunden.

Men jag tar det lugnt och är hemma några dagar till, för jag vet att det vill bara till det allra minsta för att det ska bli sämre.

Men, vad jag avskyr att behöva sjukskriva mig. För att inte tala om vilket inkomstbortfall det blir.

Kerstin 

Citronmeliss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fy så trist Kerstin! Att ha ont samtidigt som det blir mindre i pengakistan, det är riktigt tråkigtRynkar på näsan

Jag brukar precis som du använda en värmedyna.. är vi kanske lite omoderna då, du och jag? *fnissar*

Annars är det värktabletter tillsammans med stesolid för den kramplösa och muskelavslappnande verkan.. (på inrådan från min läkare)

Men som jag skrev i en annan tråd så har jag även fått akupunktur och det var suveränt för ryggen och höfterna på migGlad

Kanske det kan vara något även för dig, du kanske somnar gott som du gjorde sist..Oskyldig

Hoppas att du snart blir av med eländet för ett elände är det, blää!

Kram!

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

kerstinjo
0

Åh, vilken gullig bild. Tack Melissen!

Tja, värmedynor är nog lite omoderna. Jag har ärvt den efter min mamma, så den är snudd på antik nu.Glad

Kerstin 

Citronmeliss
0

Haha.. antik Tungan ute

Min värmedyna har lagt av.. Obestämd

Kanske jag ska skaffa några kylklampar i stället ? Skrattande

Kram

kerstinjo
0

Jag kanske kan få ett bra bud på min antika värmedyna på Tradera?

Så att jag kan köpa en massa kylklampar?Obestämd

Kerstin 

Citronmeliss
0

Vilken bra idé, jag kan vara med och bjuda så du får upp priset ordentligtTungan ute