Dagens tänkvärda
Stefan Einhorn skriver i sin bok:
De flesta religionerhar sin gyllene regel som går ut på att vi ska behandla andra människor som vi själva skulle vilja bli behandlade. Denna tanke är emellertid inte perfekt, eftersom människor har olika behov och önskemål. En förbättring av den gyllene regeln skulle därmed kunna lyda: "Du ska sträva efter att bemöta andra människor så smo de vill bli bemötta".
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Tänk om vi alla kunde göra så.
Tycker det är sanna ord.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag försöker så gott det går, att bemöta andra som jag själv vill bli bemött är inte alltid det bästa, men att försöka se andra människors behov och bemöta dem så gott det går efter hur de vill bli bemötta, det känns mer geniunt för mig. Men det är svårt…
// David

jag vill bli bemött med respekt för den jag är och därför försöker jag bemöta andra med att respektera dem för den de är
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Är det inte lite dubbelbottnat ? att bemöta människor som de vill bli bemötta ? Är man inte i en del fall lite oärlig då ?
Jag skulle aldrig bemöta en person på ett sätt som den inte förtjänar.
Eller har jag fattat det som Stefan Einhorn menar helt galet ?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Då kommer vi till fortsättningen: 
Problemet med denna princip är att människor kan vilja bli bemötta på ett sätt som skadar andra. Naturligtvis ska man inte hjälpa en inbrottstjuv eller en lustmördare på det sätt som de efterfrågar.
Därför, är den optimala gyllene regeln: "Du ska sträva efter att bemöta andra som de behöver bli bemötta". Därmed understryks att vi ska eftersträva ett förhållningssätt som inbegriper såväl den andres behov, som våg egen bedömning av dessa behov och deras rimlighet.
// David