Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 853 ggr
Zaphix
0

Ny psykolog.

Äntligen har jag fått en ny pykolog! Väntat ganska länge nu..

Men som vanligt är det ju inte bara positivt.. Det är en man. Jag känner mig inte bekväm med att prata med en man så, jag vill ha en kvinna.. Jag ska dit och testa och se hur han är, men just nu känns det inte speciellt bra..

Om man vill byta, måste man ge skäl?

Känner mig fånig och sexistisk, men jag trivs bättre med att prata med en kvinna..

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Klart du ska byta om det känns obekvämt med em man. Tror inte att du behöver ange något skäl, men jag tror de skulle vara förstående om du säger som det är.

Jag funderade själv på att byta till en kvinnlig psykolog men orkade inte genomföra ett byte. Visst är han bra min psykolog men jag känner att jag inte kan säga vad som helst till honomObestämd Men det kanske kommer så småningom.

Hawknestgrove
0

Ibland så är det faktiskt bättre, att ha en av annat kön. PRova! Du kommer att få andra vinklingar än av en kvina, som kanske ger dig andra sätt att se på saker!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Zaphix
0

Tack för svaren!

Jag tror jag ska testa några gånger.. Men jag känner mig inte bekväm med att prata om endel problem med en man. Känns jobbigare..

Fast det där med att få andra vinklingar är i och för sig bra, gör det värt att testa iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Veyla
0

Ja, önskvärt vore ju att få ha både en kvinna och en man. Bevisligen skiljer det ganska mycket mellan kvinnor och män hur man upplever och ser saker i livet. Sen är ju det som med allt annat "mer eller mindre". Så mer är tex feministerna eller något som jag kallar maskulister :P.

Iaf så ska du inte alls känna att du är sexistisk eller fånig bara för att du vill ha en kvinna. Detta handlar ju om ditt liv och du måste ju trivas i ditt eget liv.

Det är min åsikt//Veyla