Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1430 ggr
kerstinjo
0

Hjärnsläpp!

Min hjärna krymte till neandetal-stadiet idag. Helt plötsligt hade jag ingen aning om hur en sak fungerade på jobbet.

Jag har gjort samma sak 1000-tals gånger, men idag var det stopp. Jag hade ingen aning om hur man gjorde!!Förvånad

Totalt hjärnsläpp! Tur man kan skratta åt eländet!

Kerstin 

Hawknestgrove
0

Sånt händer…… Hur många gånge ha r jag inte stått där som ett fån och inte kommit ihåg koden till mitt kort! INte gör det saken bättre att jag har en kod till telefoner, en till bensinkort och en kod till bankkortet…..Plus att jag ska ha sambons pinkod till hans bankkort i huvet ibland också……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Saga85
0

Jag kan ofta glömma av rutinsaker eller koder, iaf när jag står och funderar på det. Det är först när jag slutar tänka och bara gör som det kommer tillbaka.

kerstinjo
0

Ja men, gissa om jag kände mig dum?

Hu då, men det blev genast muntrare när jag fick ta del av ett annat missöde. I Procapita (våra journaler) stod det; "Försvann i lyften, men kom tillbaka."

Jag kunde förstå vad som menades men oj vad det var tokigt uttryckt. En person som förflyttades med lyft fick en frånvaroattack men hämtade sig. Egentligen var det ju så det stod, men lite annorlunda uttryckt!Skrattande

Kerstin 

Zaphix
0

Hjärnsläpp är jobbigt, händer ganska ofta. Men är oftast ganska komiskt när man väl kommer på saken igen. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[mia-38]
0

Det där känner jag igen. Jag skulle pynta en en för några år sedan till jul. Knöt röda rosetter i den. Helt plötsligt kom jag inte ihåg hur man knöt en rosett!Skrikandes Jag fick fundera i säkert 5 minuter innan jag kom på det igen.
Ibland undrar man ju hur det står till. Hahahah.Skrattande

Rocktjejen
0

va skönt att höra att det är fler som har hjärnsläppFlört

Igår skulle jag göra soppa (på påse) läste vad som stod men ist för o tillsätta 6 dl vatten så tog jag 6 dl mjölk och stod en bra stund o funderade varför soppan blev så tjock ..sen skulle jag vispa ihop pannkaks smeten som jag har gjort så många ggr förut i flera år..då börjar jag o göra kaksmet ist…så nog har man hjärnsläpp lite när som helst..tur att det är övergående iaf.=)

Cat
0

Har fått en ny kompisGlad Hon frågade du gammal jag är, öh?

Kunde fan inte komma på de, visste att jag är mellan 23-25. Fruktansvärt jobbigt. Kände mig helt knäpp. Efter lite hjälp av henne för jag visste mitt personnr så räknade hon iaf ut de. 24! Kändes så främmande just då att jag är de.

Men skulle nån fråga nu skulle jag lätt kunna svara haha

Saga85
0

#7 Haha, åldrar är inte lätt ^^ Vet inte hur många gånger jag svarat att jag är 18, 20 eller 22 det senaste. En gång glömde jag av hur mitt efternamn stavades. Jag frågade min bror och han sa att jag var dum i huvudet.

kerstinjo
0

#7 Min äldsta dotter fick den frågan en gång och svarade helt fel. Sedan kunde hon inte med att ändra sig, så hennes arbetskamrat trodde i flera år att Nicki var yngre än hon var. Glad

Kerstin 

parisjetaime
0

Jag brukar stå vid porten hemma och trycka in koden till skolan och undra varför jag inte kommer in. Det hela brukar sluta med att jag tar upp nyckeln och låser upp dörren istället.

På jobbet brukar jag slå in koden till mitt bankomatkort.

Det senaste jag gjorde var att slå in mitt kontonummer på handelsbanken som kod till min aktieportfölj på avanza. Det tyckte jag var extremt.

Hawknestgrove
0

I 15 år har jg alltid fixat alla inköp, även apoteket med gröna skylten.
min sambo skämtar alltid, att jag köper honom en kvarting varje fredag och så får ha supa så mycket han vill heeeela helgen…..

Så i fredags, så var jag på bolaget igen, men hade en flaska vin att handla dessutom förutom kvartingen och de tre starkölen.

Allt frid o fröjd, sladddrade lite med min kompis i kassan och reagerade itne, över att det blev så billigt…

På kvällen så undrade sambon var hans kvarting var…….

Det blev till att sätta sig i bilen och köra till styvsonen och låna en kvarting!

Så snacka om hjänsläpp! JAg klarade alltså inte av en extra grej som gick utanför de vanliga ramarna!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....