Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketterdepressionångest
Läst 2081 ggr
johan86
0

Prestationsångest!

Jag jobbar som diskare för tillfället och många dagar precis som idag känner ja att ajg inte räcker till eller gör ett tillräckligt dugligt jobb. De vore toppen om man en dag slapp känna så. Ja vill ju självklart itne jobba där för evigt men jatg trivs med folket trots ångesten…undrar vad kan jag tänka på för att de skall kännas och gå bättre?! Vill ju ej gå hem varje dag känna att den nästa inte blir bättre visa dagar gråter jag under tiden jag arbetar och de är hemsktGråter

kerstinjo
0

Varför känner du att du inte räcker till? Eftersom du trivs med jobbet och kompisarna, så gör du säkert jättebra ifrån dig.

Sänk kraven på dig själv och tala om för dig själv att du gör ett bra jobb! För det gör du säkert.

Kerstin 

Sputte
0

Du kanske kan tala med någon Medarbetare, eller din chef, och fråga om de tycker att du sköter ditt arbete, så att du liksom får bevis på att du inte gör ditt jobb dåligt. Utan att du sköter dig. Det kanske hjälper :-)

johan86
0

#1 Trivs o trivs jag trivs med de jag jobbar med..jag tycker att de gånger ja faktiskt vill finnas där blir ja utvisad lixom de känns snett. jag vill lixom vara överallt och de är lite svårt faktiskt mend e vore great dock

johan86
0

#2 De säger hela tiden ja gör bra ifrån mig. chefensäger jag är mera pedant än vad han är jag tror han är rädd att förlora mig.. jag kan inte förstå jag ser inte någon skillnad ju. jobbigt att faktiskt ha de såhär..

Sputte
0

#4 Om de är nöjda med ditt arbete finns det ju ingen anledning till att vara missnöjd över sig själv Glad

Tänk på vad dina Medarbetare säger till dig, och försök att övertyga dig själv att du gör ett bra arbete.

Angående övertygelse så är jag faktiskt förvånad att det funkar, det gör det i alla fall på mig. Bara man har samma tänke och inställning varje dag så till slut försvinner de där dåliga åsikterna/tankar man har.

johan86
0