Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketterdepressionångest
Läst 2081 ggr
johan86
0

Prestationsångest!

Jag jobbar som diskare för tillfället och många dagar precis som idag känner ja att ajg inte räcker till eller gör ett tillräckligt dugligt jobb. De vore toppen om man en dag slapp känna så. Ja vill ju självklart itne jobba där för evigt men jatg trivs med folket trots ångesten…undrar vad kan jag tänka på för att de skall kännas och gå bättre?! Vill ju ej gå hem varje dag känna att den nästa inte blir bättre visa dagar gråter jag under tiden jag arbetar och de är hemsktGråter

kerstinjo
0

Varför känner du att du inte räcker till? Eftersom du trivs med jobbet och kompisarna, så gör du säkert jättebra ifrån dig.

Sänk kraven på dig själv och tala om för dig själv att du gör ett bra jobb! För det gör du säkert.

Kerstin 

Sputte
0

Du kanske kan tala med någon Medarbetare, eller din chef, och fråga om de tycker att du sköter ditt arbete, så att du liksom får bevis på att du inte gör ditt jobb dåligt. Utan att du sköter dig. Det kanske hjälper :-)

johan86
0

#1 Trivs o trivs jag trivs med de jag jobbar med..jag tycker att de gånger ja faktiskt vill finnas där blir ja utvisad lixom de känns snett. jag vill lixom vara överallt och de är lite svårt faktiskt mend e vore great dock

johan86
0

#2 De säger hela tiden ja gör bra ifrån mig. chefensäger jag är mera pedant än vad han är jag tror han är rädd att förlora mig.. jag kan inte förstå jag ser inte någon skillnad ju. jobbigt att faktiskt ha de såhär..

Sputte
0

#4 Om de är nöjda med ditt arbete finns det ju ingen anledning till att vara missnöjd över sig själv Glad

Tänk på vad dina Medarbetare säger till dig, och försök att övertyga dig själv att du gör ett bra arbete.

Angående övertygelse så är jag faktiskt förvånad att det funkar, det gör det i alla fall på mig. Bara man har samma tänke och inställning varje dag så till slut försvinner de där dåliga åsikterna/tankar man har.

johan86
0

#5Jag skall verkligen försöka iaf…men med tanke på hur dåligt jag mår innombords blir de inte lätt  men jag är väldigt glad för din skull min vän. De är en stor rädsla och man märker på de du skriver att du kommit över mycket av den:)

Sputte
0

#6 Gör det :-) Ställ in dig på att du inte vill ha den känslan kvar. Med vilja och inställning ska det nog gå. Hoppas det löser sig!

Tack så mycker hörru ;>

johan86
0

#7 Jag får kämpa men de skall alltså gå:)

Debattia
0

Diskar du så får du väl göra det färdigt först innan du springer på fler ställen, man kan ju inte vara överallt på en och samma gång, det klarar ingen, bara om man är bläckfisk kanske. Kanske det som gör att du inte känner dig nöjd. Är du på flera ställen är det svårt hinna med sitt jobb kanske och då känner man sig stressad. Jag kanske har missuppfattat dig.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

johan86
0
nej verkligen inte du har helt rätt vill vara överallt för att göra såp bra ifrån mig som de bara går! de är alltid a och o för mig! får se hur jag gör i nästa vecka måste ju få ändring på det.
parisjetaime
0

När jag jobbade på restaurant var mina arbetsuppgifter just att vara överallt samtidigt. Mitt jobb var att göra precis allting som servetriser, servetörer, kockar, bartender, chefer osv bad mig att göra. Detta utöver min huvuduppgift som emellanåt var att göra desserter, gå ut med dricka eller gå ut med mat.

Sa man nej till någon blev den personen genast jättearg, berättade det för chefen som blev arg.

Det gäller att prioritera. Om dina arbetsuppgifter är de viktigaste för tillfället så ska du inte springa runt och hjälpa andra. Visst, du kan säga "Absolut, jag kommer" men kanske inte direkt. Det behöver du inte berätta. Sedan, oavsett vem som bad dig först, måste du prioritera. Det kanske är viktigare att sopa upp efter i katastrof i köket än att plocka bort glas från bord (dessa är exempel jag vet inte vad du får göra)

johan86
0

De finns dagar ajg gör alldelles för mycket. jobbar påp dagens restaurant som diskare..ibland får jag hjälpa till i grillen ibland såtr jag vid linen om de behövs händer inte ofta men händer. friterar mycket får stå o passa stek o på de får jag springa som fan med:P men har börjat fundera och de är faktiskt inte de värsta jobbet ändå…de är på tisdagen upp vid 4 åka 5 börja sex städa hela restaurangen innan alla är där de är jobbigt och jävligt frusterande faktiskt:( men vissa dagar är de faktiskt jätte roligt o jobba:)

kerstinjo
0

Så är det nog för alla, ibland är det mindre skoj att gå upp på morgonen och ibland känner man inte alls för att jobba.

Men när lönedagen kommer så är det inte så dumt!Glad

Kerstin 

johan86
0

#13 hehe nej faktiskt inte visa lördagar är rätt trevliga men annars ja vem vet söndagen är ju kass lixom man vet snart komemr måndagen..men en annan har ju sådan lycks så han börjar tio hehe så de fungerar ju ändå:D

Hawknestgrove
0

Du gör en otrolig insatys och ska vara glad att du finns för din abetsgivare. Såna som du växer inte på trän. MEn för din egen skull, ta och kolla om du kankse kan plugga upp något! Kunskap är aldrig tungt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

johan86
0

#15 Nej saken är den att ajag är utbildad kock men att ingen velat eller vågat anställa mig! man får hoppas på de bästa försöka kanske söka om efter nytt de löser sig nog till sist:D

parisjetaime
0

visa framfötterna på linen så kanske du hamnar i köket snart :)

johan86
0

#17 envis chef så har jobbat nästan 3 år där fortfarande samma poss:P så de blir nog svårt tror jag dessvärre men du har ju rätt bara att kämpa helt kalrt:)

Zaphix
0

Jag har också jobbat som diskare, det var ett helvete av stress. Jag jobbade på en krog som serverade mat till tio och sedan bara alkohol till tre. Det värsta jobb jag har haft. Kom alltid hem på natten med sår av trasiga glas och en fruktansvärd huvudvärk.
Man var lägst stående på krogen och alla slängde skit över en. Kände sig totalt värdelös. Min lösning blev att jag slutade jobba där. Hade inte fixat en dag till.

Resturangbranchen har ju tyvärr ofta ett hårt klimat och en speciell jargong. Tror det gäller att stänga av och sköta sitt. Inse att om någon slänger skit över en så kanske det inte beror på något man själv har gjort, utan att just den personen inte mår speciellt bra. Släpp och gå vidare helt enkelt. Inse att man själv gör ett bra jobb.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

johan86
0

#19 jo de är rätt hårt är de.men vad skall amnn göra de är bara att kämpa vidare funderar påa tt byta en dag men får se hehe finns ju fortfarande många arbetsår kvar så de är bara att kämcpa på helt klart:D