Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettersjälvtesterundersökningar
Läst 5333 ggr
[aspie]
3

testa dina fördomar

Hittade ett intressant test i SVD om våra fördomar. Samt en del andra testerman kan göra.

Länkarna till testerna står lite längre ner till vänster Flört

Fördomstest

parisjetaime
0

Ditt resultat visar på:
Viss association mellan Manligt och Naturvetenskap samt mellan Kvinnligt och Humanistiska ämnen.

Förvånad

David
0

Jättespännade tester. Hann göra tre stycken innan min hjärna sa upp sig. Ska göra resten i morgon… :)

Vissa resultat stämde rätt bra med "sanningen", medan andra var lite si så där… Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

parisjetaime
0

"min hjärta"

är det kombo-ordet för hjärna och hjärta? Flört

Skrattande

David
0

#3. Så ja, tur att jag är värd så jag kan redigera mina egna stavfel…. Skrattande

Hjärnan sa upp sig… hjärtat är på helt annat håll Flört

// David

parisjetaime
0

Jag som var helt övertygad om att det var medvetet Flört

David
0

Du har rätt, det kanske vore något ändå. Min hjärta. Mitt hjärta, Mitt hjärna. Ska spinna vidare på det där du…Flört

// David

[Tassy]
0

jag trodde inte jag var så fördomsfull Foten i munnen så skämmigtSkäms

David
0

Och på de tre tester jag gjorde så hade jag fått för mig att jag var mer fördomsfull än vad testet sa att jag var… Obestämd

// David

parisjetaime
0

Jag visste att jag hade en del fördomar men jag håller dem för mig själv och försöker att motarbeta dem. Jag tror det är viktigt att man är medveten om fördomarna, annars kan man nog råka illa ut.

Fördomar är väl en form av dysfunktionella tankar?

Saga85
0

Intressanta tester. Om man slår ihop alla visar det sig att jag skulle föredra en vit, smal, ung, homosexuell svensk framför en svart, tjock, gammal, heterosexuell amerikan.

Saga85
0

Jag tror sånt här kan vara viktigt, att veta sina fördomar. Smyghomofober eller smygrasister (eller övriga "nej jag har inga fördomar"-människor) är nästan de "farligaste". De som inte riktigt vet om/erkänner sina fördomar. Då handlar man omedvetet istället för att ge människan en ärlig chans.

parisjetaime
0

#11 du satte ord på det jag tänkte

AnneN
0

Ditt resultat visar på:
Liten eller ingen automatisk preferens mellan Smala och Överviktiga människor.

Ditt resultat visar på:
Medelstark automatisk preferens för Ljushyade människor framför Mörkhyade

Ditt resultat visar på:
Liten eller ingen association mellan Kvinnligt eller Manligt med Naturvetenskap eller Humanistiska ämnen.

Ditt resultat visar på:
Viss automatisk preferens för Unga framför Gamla

Ditt resultat visar på:
En medelstark automatisk preferens för Sverige framför USA.

Ditt resultat visar på:
Viss automatisk preferens för Vita människor framför Svarta

Ditt resultat visar på:
Medelstark automatisk preferens för Homosexuella framför Heterosexuella

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Cat
0

Verkar fattas nån läsare på min dator som vanligt för jag får inte fram nåt testRynkar på näsan

Jag är iaf en fördomsfull människa. De tror jag alla är när man verkligen tänker efter. Fördommar behöver inte vara något fult som samhället idag vill få de till.

Jag tror mycke är omedvetet som sitter långt bak i hjärnan och styr våra beteenden.

De är ingen slump att jag inte ställer min bakom en pensionär i matvarukön även om de inte heller är ett medvetet val.

Alla pensionärer är inte sega men jag har träffat på mer än en. Så jag tror min hjärna automatiskt talar om att jag inte ska ställa mig där.

En gång är ingen gång men fler gånger är ett mönster. I dom flesta fördomar ligger någon sanning.

Senixus
0

Medelstark automatisk preferens för Överviktiga människor framför Smala

Hör visst till de 4% som fått liknande svar.