Fråga: Arg
Vad gör dig riktigt arg?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Hela de här katastrofala samhället. Myndigheters och alla andra översittares maktmissbruk.
Räcker nog så innan jag blir riktigt arg bara av att tänka på de.
För mycket
Den svenska mentaliteten: Sköt dig själv och skit i andra.
Byråkrater och handläggare som trycker ner de redan svaga.
Lögner och hyckleri. Dubbelmoral.
Falska människor.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Människor som inte kan lyssna på vad andra har att säga (hur fel de själva än här)
Besserwisser. Vi ar en vicevärd som är så. Han kan inte ha fel. Störst bäst och vackrast, tror han att han är.
[Redigerat enligt sajtreglerna]
Väl mött, Tatsja
Det är mycket sällan jag blir arg.
Varför ska jag ödsla energi på något som jag inte kan förändra?
Är t.ex. vicevärden en "idiot", vad kan jag göra åt det?
Är Andersson den falskaste person jag vet, ok, låt honom vara det då. Vad kan jag göra åt det?
Har Persson världens dubbelmoral? Visst, låt honom ha det då, för vad kan jag göra åt det?
Jag väljer att inte ödsla energi på det jag inte kan förändra och vet ni? Det gör att jag sällan blir arg!
#7 så tänker jag också, oftast. Jag kan dock verkligen inte stå ut med människor som pratar och pratar och när man säger emot, eller ger sin egen ståndpunkt så avrbyter personen, börjar prata om någonting annat, lyssnar inte eller bestämmer sig för att sitta och flina. Sådant gör att jag blir så arg att jag bara går där ifrån.
Ja visst kan det vara jobbigt med sådana personer. Men varför fortsätta att prata med någon som inte vill lyssna, som inte kan eller vill förstå att det finns andra synsätt än hans eget?
Sitter sedan den personen och bara flinar, så säger det rätt mycket om den personen. Han/hon är inte värd att du ödslar energi på honom/henne.
#9 Det är svårt att inte ödsla energi på föräldrar som man bor hos …
Jag har sagt upp kontakt med syskon. Orkar inte ödsla energi på dem.
Duger inte för dem. Jag har ju ingen sommarstuga, råd att åka utomlands och sen är jag ju skild.
Nej, min enerig vill jag ska gå till lilla barnbarnet. Farmors lilla älskling.
Väl mött, Tatsja
Djur som far illa, ser/hör jag något som handlar om det blir jag arg och ledsen på samma gång.

Jag blir arg på mycket, men en sak som alltid gör mig lika förbannad är folk som gnäller över ingenting och helt saknar perspektiv.
Annars är det som några skriver här ovanför. Falska människor, 'besserwissrar', människor som behandlar djur illa, översittare.
Ja, som sagt.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Orättvisa, mobbing, diskriminering, djurplågare och många fler saker. Vet inte om jag kan säga att det är ag jag blir, men jag blir oerhört upprörd i varje fall, men det kanske är nästan samma sak?

Svårt att svara på såhär rakt på sak.
Ett säkert kort är väl iallafall om jag känner i en jobbig stressig situation, att jag inte har den kontroll jag behöver. Kan bli helt oxtokig då
Kikade ovan lite och såg att Vargnatt skrivit en annan orsak som jag nlir riktigt mega-arg på Djur som far illa. Det gör mig ledsen, besviken och så himla arg.
#16: Känner igen det där. Jag blir också arg av att känna att jag inte har kontroll.
Annars blir jag arg på: respektlöshet!
Det kan vara alltifrån att människor inte respekterar att jag inte vill prata om en viss grej, till att människor förstör andra människors egendom.
Små löjliga skitsaker. Som om man sitter på en buss och någon sätter sig bredvid en lite för nära eller andas tungt, hostar äckligt, harklar sig eller gör andra jobbiga ljud. Då kan jag koka över helt inombords och få lust att vråla högt åt dem eller ge dem en smäll. Antar att det är all uppbyggd inre ilska/irritation som kommer upp till ytan. Borde lära mig att visa känslor antar jag.
_No way! Yes way!
Djurplågeri.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Många saker. Och på mig själv när jag inte klarar av vissa saker som jag tycker jag borde klara av.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

mina föräldrar
När jag ser folk göra illa djur, vanligtvis hästar, då kan jag bli vansinnig.
Blir också arg när jag känner mig orättvist behandlad.
#12 Nä. 2 bokstäver Har saGt upp sig på tangentbordet och jag orkar inte ibland sitta och kopiera och klistra in. Får nytt bord på måndag eller tisdag.
Fast lite kan ni få gissa vad som står. Blir ju lite roligare då. Dagens skratt.
[Redigerat för skärmläsare och dyslektiker]
Väl mött, Tatsja
lite skoj också. Ni kan ju behöva lite roligt ibland, även jag. En bokstav till som är borta. det är 2 stycken
Väl mött, Tatsja

Lögner, djurplågeri, övergrepp av alla slag (både fysiska och psykiska), orättvisor, mm
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Har insett en till sak som gör mig arg.
Att bli totalt översprungen av läkaren. Att denne bara verkar ha en inställning av att Beta av det som skas & sedan avsluta så snabbt som möjligt.
Man känner sig ju så himla lite värd.
Om jag endå hade ett maskingevär just nu 

Hemsk tanke, men ibland önskar man faktist det "suck"
Nåhot som gjort mig riktigt arg nu är min vårdcentral. Har ringt dit sedan klockan 1, och oftast tutar det upptaget direkt.
Ibland har jag hamnat i kö, fått stanna i den i 30 min, sedan börjar det plötsligt tuta upptaget utan att jag fått svar. är i kö för 3:E gången nu. Dom stänger 4.
hur tusan är det meningen att man ska få hjälp?
Okej. OT:
Just nu är jag arg över att min Naturkunskapslärare (jag läser upp kursen då de andra i klassen redan gjort kursen, jag bytte skola & program. Då jag tidigare gått natur anses ja klara av kursen enbart meden handledare utan lektioner…) inte har kommit med mer konkret material att arbeta med! Jag sitter och bara jobbar och jag vet inte om jag kan få använda det här i mitt arbete
.
Dessutom svarar han inte på mejlen.
Någon kanske kan hjälpa 
det här har jag fått:
Miljö (Sidor i boken: 94-97, 124- 155)
-kunna beskriva miljöproblem utifrån studieinriktning och aktivt delta i diskussioner om möjligheten att påverka utvecklingen
-ha kunskaper om livsstilens betydelse för miljön och en hållbar ekologisk utveckling.
Tror ni att det är ok att fokusera på:
Växthuseffektens lokala, regionala och globala påverkan samt vad vi kan göra för att minska växthusgaserna.
#30 Jag ringde inte ens för att få en tid, utan för att få veta när jag ska ringa imorgon för att kunna få en akuttid. Fick svar tredje gången jag kom i kö. Ska ringa 8 imorgon igen och vänta till ngåno svarar…. suck

Tack Senixus :)
Maktmissbruk..
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Övergrepp av alla de slag. Psykisk och fysiskt. Och även det det bygger upp i livet efter att man varit utsatt för övergrepp.
//Zmulan
Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

#36 word.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

jag är arg på min pappa för att han har flyttat ihop med en kärring som hatar mej och alla i den jävlä familjen hatar mej och drar så fort jag kommer in i rummet!! men pappa är bara på hennes sida så jag gör allt för att slippa han! ;( ;( ;( 
/Elvira :D
Det som gör mig riktigt arg är den oförståelse som finns i samhället not personer med funktionshinder av olika slag
Ta bara detta med den stora otillgängligheten för personer med olika typer av rörelsehinder eller alla dessa hinder som finns i samhället för oss som inte ser
Och ta detta att vi som inte ser inte får ha våra ögon med oss när vi har behov av färdtjänst utan vi är den enda gruppen i samhället som måste betala en extra avgift för att ha våra ögon med oss (Ledsagaren)
#39 är det så!?
Fy F*n vad dåligt
Nu blir jag också arg 
Blir sällan arg, någon gång har det hänt, då någon kunnat orsakat en olycka genom att vara vårdslös. Annars i vardagliga livet tjänar det inte nåt till att bli arg, däremot kan jag bli väldigt upprörd, och då över saker som när djur far illa.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
#40 Så är det
Vi som inte ser tillhör inte heller gruppen som har rätt till ledsagning utan en extra kostnad
De som bestämmer tror att det bara är att ställa sig på gatan och ropa är det någon som vill hjälpa mig
Men i det samhälle jag och alla andra lever i fungerar det inte så
Det är bara i politikervärden detta fungerar
Men vad konsigt. Det där kan jag inte alls förstå. Även om det var så att man bara kan ropa på hjälp så fort man behöver det så vill man väl kunna klara sig själv på så lika villkor som möjligt som alla andra?
Det hade i alla fall jag velat och det tycker jag inte ska kosta mer pengar. Som om man kanske inte hade det jobbigt redan innan, när man inte ser bra, så ska det bli ännu värre.
Kan man inte göra ett upprop med en massa signaturer för att försöka få ändring? Eller har det redan gjorts ett flertal gånger? 
#43 Det är ju som du säger att man vill kunna klara sig själv så mycket som möjligt
Och att göra ett uppeopp verkar inte fungera för vi är en så liten grupp i samhället som har dessa behov så man behöver inte ta hänsyn till oss
Det skulle bli annat ljud om de som bestämmer själva skulle bli drabbade då skulle det ordnas på några dagar

Jag ska berätta för er en sak som gör mej j*vligt förbannad med!! Nu har min pappa gått och förlovat sig med hans tant till "flickvän" och har han berättat det för mej?? NEJ berättade han för mej när min älskling yesten (farmors hund) hade dött ?? NEJ buhu …. ;(
Men berättade han det för alla andra?? JA!!
#45 sådär är mina föräldrar också, de hade bokat en Bulgarienresa i februari och berättade för mig den 4e juli att de skulle till Bulgarien den 7e juli. Jätteschysst… Detta skedde för övrigt TVÅ ÅR I RAD. Inte lär de sig av sina misstag heller med andra ord…
#44 Jag ska i alla fall fortsätta rota runt i frågan. Jag blev riktigt arg av det här.

#46 aa så var det för mej jag sms och försökte ringa till min pappa för det var en intressant fotbolls match på teven. Och då smsar han tillbaka efter en dag och jag har skrivit en massa sms och då säger han; Förlåt för att jag inte svarade men jag var i Talinn!!
Tack kära pappa för att du sa det till mejj… id*ot.
Ingen ny "dagens fråga" idag? :-)
när djur och barn far illa, och sådana som inte har en chans att kunna försvara sig då blir jag riktigt arg