Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2644 ggr
Emelie-E
2008-11-01 17:55
0

Varför?

Nu har det blivit lite för mycket för mig.
Märkte nyss att min ena kanin har fel på sina tänder. Så måste ta henne till veterinär på måndag. Är bara himla ororlig att hon inte kommer att klara av helgen, hon är jättesmal och det blir bara kallare och kallare ute. Det är tur att hon har så mycket päls som kan värma henne. Annars hade hon nog inte klarat sig så här länge.

Och en annan grej. Jag har haft kontakt med en tjej i över 3 år. Jag räddade henne från att ta självmord. Hon hade planerat allt, köpt en svart klänning att ha på sig. Men så fick hon kontakt med mig. Jag räddade henne. Efter det har vi haft kontakt. Pratade mycket om hur jobbigt livet är och vi blev vänner..
Förra året frågade hon mig om jag ville komma och hälsa på henne. Jag som var så feg sa att jag inte kommer våga det, och efter det tappade vi lite av vår kontakt.
Har pratat lite smått till och från. Kommenterat varandras bloggar.
Hon har det jättesvårt, med anorexia och lite allt möjligt, så jag är glad för hennes skull att hon vågar ta steget att förändra sig själv. Hon har avslutat sitt medlemskap på lunarstorm. Det enda stället där vi har kontakt. Har märkt de senaste veckorna att hon har loggat in, men att hon inte läst min blogg som hon alltid har gjort.
Såg idag i hennes blogg att hon avslutat sitt medlemskap och jag blev jätteledsen.
Hon sa inte ens hej då till mig. Hon sa inte att hon skulle avsluta. Hon har inte ens sagt något till mig på jättelänge. Och hon svarar inte på mina kommentarer jag ger henne i sin blogg.

Hon betyder ju så mycket för mig. Men så gör hon så här. Känns som om hon inte vill veta av mig längre. Jag var den enda hon hade kontakt med på lunar. Alltså måste det vara mig hon vill bort från.
Vi har stöttat varandra i hela 3 år. Och nu gör hon så här.
Jag får ingen kontakt med henne, så jag vet inte varför hon gör så:( Jag blir bara så ledsen.

Blev kanske lite långt. Men jag kände att jag behövde få det ur mig. Jag börjar att må sämre och sämre nu, och jag kan inte stoppa det.
Blev lite för mycket idag bara..

[Norum]
2008-11-01 22:02
0

Det kan bli så här ibland..Tror inte det är dig personligen faktiskt hon vill  bort ifrån. Ibland startar man om livet bara. Jag har haft, förlorat och bytt vänner i hela mitt liv.. Det blir så. man kommer in i olika faser och så så sker förrändringar. Tror det var Luna hon ville bort ifrån bara.

Emelie-E
2008-11-01 22:08
0

Då tycker jag det är konstigt att hon inte sa något till mig :/
Men jag förstår också att hon vill gå vidare. Lämna allt bakom sig. Men samtidigt, hon kunde ha talat om det.

[Norum]
2008-11-02 08:36
0

Visa är så där tsakiga. Det har hänt mig med.. Det är lättare att "smita" än att säga något, det kan kännas väldigt tungt att säga "jag kan/vill inte vara med dig längre". För även om man känner att man måste avsluta något såär det ju inte säkert att man vill det innerst inne.Ibland kommer vänskapen tillbaka efteråt.. Det är olika och beror på varför det tog slut. Men jag förstår att det svider..

Emelie-E
2008-11-02 12:04
0

Ja.. Jag förstår inte såna människor.
Men jag orkar inte tänka så mycket mer på det. Finns så mycket annat som är viktigare just nu.

Är himla orolig för min kanin. Är jätterädd att även hon kommer att flyga iväg från mig. Då blir hon det 4:e djuret som dött och det 6:e djuret som försvinner ifrån mig. I år alltså. Vet inte om jag klarar av det :/

[Norum]
2008-11-02 13:11
0

Förstår att det är jobbigt med djuren.. Men det hör till när man har djur. Jag är uppvuxen på en bondgård och vi hade massor med djur! :-) Blev jätteledsen när de dog, men vad kan man göra? Jag lärde mig till slut att uppskatta den tid vi fick tillsammans och känna mig glad för privilegiet över att ha fått ha detta djur hos mig. Hur kort eller lång den tiden än blev. Man får helt enkelt älska dom allt man kan medans man kan och sen minnas dom för de älsklingar som dom var.

Emelie-E
2008-11-02 15:02
0

Jag har bara haft dessa två kaniner i lite mer än två månader. Tog hand om dem för att de blev misskötta. Och så blir det så här. Känns inte rätt..
Men sen vet jag, vad som än händer med kaninen, så är det de bästa för henne.

Att det är så här när man har djur är jag medveten om. Men det är lika svårt varje gång. Denna gången känns det helt fel. Jag räddade dem från ett dåligt hem, och så kanske de inte ens överlever hos mig.

Nu sitter jag och pratar med pojkvännen om när vi ska åka till veterinären. Jag vill åka imorgon, så man kan boka tid och så. Men det vill inte han, då det är fotbollsmatch som han verkligen inte vill missa.. Känns ju lagom kul :/
han vill hellre titta på fotboll än att hjälpa mig att rädda ett djur :(

parisjetaime
2008-11-17 21:37
0

Hur går det med kaninen?

Emelie-E
2008-11-17 21:42
0

Tjaa.. Vad ska man säga? Veterinären trodde inte att hon kunde bli bra igen, så just nu väntar man bara på att få komma tillbaka dit den 2:e december.. Risken är väl att hon får somna in då..
Hennes framtänder växer fel, så de slits inte mot varandra, så då blir de ju för långa hela tiden. Och att klippa dem ca 1 gång i månaden kommer inte att funka :/

parisjetaime
2008-11-17 21:58
0

Usch vad tråkigt att höra Rynkar på näsan

*kramar*

Emelie-E
2008-11-17 22:26
0

Tack=)