Vad som jag kom att tänka på tidigare idag är att jag är tacksam över att iFokus finns. Alla dess olika sajter har givit mig en hel del skratt och väldigt mycket hjälp.

Känner mig oerhört tacksam för att jag har en bra vän som Christoffer. Även om han velar så är han där för mig om jag behöver någon. Han ställer alltid upp för mig, som imorse när jag blev ledsen och började gråta. Så stannade han kvar och höll mig sällskap en stund till.
Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?
Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet
Jag är tacksam över mina föräldrar som betalar mitt körkort och ställer upp så mycket.
Min programansvariga just nu. Efter att ha nojjat mig alltför länge och skjutit upp för många möten kom jag äntligen iväg för att få studieuppehåll beviljat och försöka reda upp den röra jag skapat. Hon var underbar. Sa att hon vet hur jag har det då hon själv vart i samma sits. Pratade om vad som funkat för henne, tipsade och uppmuntrade. Pratade om hur många kreativa människor varit där nere i botten av brunnen av depression och ångest, och menade att det visar på att man har ett slags djup som kan hjälpa en. Uppmanade mig att se det här som en erfarenhet, samla på mig material och komma tillbaka till studierna när jag är starkare och redo.
Även om jag mest ville gråta då och efter så känns det på något plan bättre att man inte är ensam.
_No way! Yes way!

- Jag är tacksam för att jag då jag var 18 fick hjälp av socialen att flytta från mina föräldrar.
- Tacksam för mina underbara förstående, äkta vänner.
- Tacksam för min underbara och enormt förstående sambo
- Tacksam för alla underbara människor på iFokus.
- Tacksam för att jag lever och för att saker faktisk håller på att ordna upp sig sakta men säkert.
- Tacksam för den glädje som mina djur ger mig varje dag
Sen finns det säkert mer saker också
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag är tacksam för att jag har min mamma, att jag är frisk, att jag har min Robin, mina vänner´(även er här på ifokus) och en massa mer!
*Tacksam för min fina barn, snälle gubbe och gosiga katter
*Att jag börjar mer och mer att respektera mej själv, att jag dyger och är bra som den jag är 
* Att jag blir älskad av min familj 
*Har vänner som tänker på mej
*Tacksam för vårat hus som ligger centralt i samhället (bodde långt från affärer tidigare)
*Tacksam för vår lilla sommarstuga som är en fin tillflyktsort när andan faller på
finns säkert mera också
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Jag är väldigt tacksam för att min son hjälper mig. Speciellt nu när jag inte ens får diska.
Får besked imorgon om jag åtminstonde kan få börja gå med ut med Tatsja. Saknar dessa promenade. Se hur jag mår då.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag är oerhört tacksam för att Yuki ens finns (min kanin)… utan honom vet jag inte ens om jag klarat mig, det är han som binder mig vid att stanna kvar här på denna jord.
Han är ett djur, men han är den första och ända jag älskar, och det av hela mitt hjärta.
jag är tacksam för hela livet faktiskt
för att jag hade ork att komma ur rullstolen,trots dåliga odds,tacksam för att jag kan gå och röra mig på ett bra sätt idag.
tacksam för mitt sociala umgänge och i där ingår naturligtvis alla mina hundar jag haft och har nu….
Mer jag är tacksam för. Mitt lilla barnbarn, mina barn. Mina djur, både de jag haft och den jag har kvar. Mina vänner på nätet som har tålamod med en när livet är deppigt.
Finns mycket att vara tacksam för.
LIVET
Att kunna se livet som det är
Att se det med egna ögon
Se och höra djupet i det hela
In i det innersta av själva livet
Att kunna förstå och inse
Att det kan vara fel
Men ändå så rätt
Det är en konst
Livet är till för att leva
Leva och lära för alltid
Gråta, skratt och älska
Det är det som kallas livet
Att kunna känna det rätta
Men ändå kunna ha fel
Det är också livet
Det är vad det ger
Det är DU som är livet
Det är DU som lever
Det 'Du gör idag
det är självaste livet
Väl mött, Tatsja
#11 Vacker.
Du är duktig.
#12 Tack vännen. Men det är så sanna ord. Det är DU som är livet. Ta hand om det.
Vilket jag tror många av oss inte gör. Jag är nog en av dem. Fast vissa dagar går det mycket bättre.
Väl mött, Tatsja
Jag är tacksam över att jag har lagt mitt missbruk bakom mig.
Tacksam över att sova gott, utan att vakna med ångest.
Tacksam över att jag har tagit kontrollen över mitt liv och slipper missbrukets ångest och fasor.
Tacksam över att jag kan känna glädje över livet och glädjas av småsaker.
I dag är jag tacksam för att jag är jag och att jag har så mycket positivt omkring mig.
M.m….
Jag är tacksam för att det finns förstående människor!
Ja, fast jag tycker att känlsan tacksamhet, om man ska behöva ha den för en annan människa, är den tyngsta börda man kan bära.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tacksam för att jag kan känna tacksamhet.
#17 Man kan vara det i det dolda och inte behöva visa att jag är tacksam. Tror du är tacksam för att kunna åka eller gå och handla mat eller så. att kunna sitta här på nätet. Det är också en viss tacksamhet. Fast i det dolda.
Vi skriver bara våra tankar om vad vi känner vi är tacksamma för.
Idag är jag tacksam för att det snöar.
Sen är jag tacksam för en gullesnutta här i denna tråd att hon finns. Hon vet vem jag menar.
Väl mött, Tatsja
Detta kan också vara något av att vara tacksam för:
MINNS DU
Minns Du din barndoms ljuva somrar
ängarna fulla av smörblommor och klöver
Vattnet blått och varmt, solen lyste klar
Minns Du hösten
Löven i alla färger, högen som någon krattat ihop
hur du hoppade i och de flög åt alla håll
Minns Du vintern
Lagom kallt och fullt med snö