Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettakuta-situationer
Läst 1994 ggr
Cat
0

vad ska man göra?

vad ska man göra för å få nån hjälp? Gått ner mig helt, sover 18 tim per dygn och mår allmänt skit efter jag bytte medicin igen. + att en kroclar med mina hormontabletter som jag ska till extra att dom skulle komma om de verkligen gick att sätta ihop dom två.

Dom har gjort samma misstag med tre andra medicinen innan!

Försökt få tag på läkaren i två månader men de går inte. Fick en tid till en AT-läkare som varken kunde svenska eller hjälpa mig på något sätt.

Finns ingen tid hos min läkare förns jan-feb nästa år.

Skulle haft teltid idag men ingen ringde. Ringde och frågade varför men då va läkaren sjuk så imorgon måste JAG försöka få tar på hennes sekriterare för att boka en ny teltid.

Så vad ska man göra? Akutpsyk har bara AT-läkare och inga journaler som dom kan inte göra nå.

Fick höra att morsan försökt tagit livet avsig igen och legat på avgiftning två dygn, sen hade dom skickat hem henne.

Så inte ens om man försöker ta sig in i systemet den vägen kan man få någon hjälp eller få prata med någon läkare.

Verkar som att de går att få hjälp på alla andra ställen förutom i västmanlad!

Hawknestgrove
0

JAg vet att det kanske låter fånigt, men har du kontaktat jourhavade medmänniska? Dessutom, så bör du försöka sova mindre.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Cat
0

jourhavande medmänniska? Jag har varit vaken både igår och hela dagen idag, så de känns bra även om man inte orkar göra nåt. Har t.o.m lagat mat nu ikväll och de va väl en månad sen sistGlad

parisjetaime
0

Vad bra! Vad lagade du för någonting? Flört

Cat
0

Ungsomellet med kassler, champinjoner och grönsaker. Sen blev de bakpotatis med skinnkröra och en kladdkaka på natten också.

Fick nyss tag på läkaren wohoo!

Blev nå nya piller jag ska börja med imorgon. Ictorivil och florex nåt..

queenie
0

Skönt att du fick tag på en läkare!  Tro mig, jag vet hur svårt det kan vara, jag har varit i denna karusell i drygt 8 år. Var bara försiktig med dina mediciner! Jag fick för att läkarna visste vad de gjorde och självklart så litar man ju på att de vet vad de gör. Men ack så fel man kan ha!

Jag kan bara gå tillbaka 2 veckor, då tog jag 24 piller/dygn och det var  inte roligt. Det slutade med att jag reagerade så p de sista medicinerna jag fick att jag stod rätt upp och ner och somnade på köksgolvet mitt framför ögonen på uingarna! Tro mig, det var tur att det hände för det var det som fick mig att vakna, om du förstår hur jag menar!

Jag tog modet till mig och sa till min läkare att det fick vara nog med piller, nästa gång kanske jag inte vaknar igen!  Jag har nu gått ner från 24 piller till 2 stycken. Jag har hellre svåra smärtor än ramlar ihop igen.

Snälla, prata igenom det ordentligt med din läkare, jag vill bara deitt bästa! Du vill förhoppningsvis inte hamna i det som jag håller på att ta mig ur. Jag lovar att hålla tummarna för dig och skriv gärna och berätta hur det går är du snäll.

Jag ska tänka på dig och du, kanon att du fixade lite middag det är minsann inte så lätt som det låter!

Cat
0

Jo tack! Jag vet vad du pratar om. Har själv varit i systemet i 11år. Den första tabletterna jag fick utskrivna va rohypnol, xanor och fontex. Jag va 13 då.

Så har de fortsatt med medicin efter medicin. Den ena värre än den andra. Är stilnoct beroende. Har inte ätit dom på ett år nu man kan inte säga att jag va beroende heller för jag längtar fortfarande efter dom ibland.

De krävdes tre tillsägningar till läkaren för att hon skulle sluta skriva ut dom men jag blir fortfarande erbjuden ibland.

Nu får jag flera mediciner utskrivna, extremt mycke lugnande men jag äter dom inte. De är inte värt de.

Nä man ska aldrig lita på läkare till 100% och som du berättar..

gå från 24 tabletter till 2 visar ju bara på hur sjukvården brister