Utsättning av Fluoxetin
Ibland har jag tur att få träffa min favoritläkare. Så var fallet idag. Och jag fick massa beröm för att jag är så delaktig i min egen behandling.
Trodde jag skulle få skäll för att jag självmant satt ut Fluoxetin, men icke. Fick bara, David, du vet att jag litar till 100% på dig, och jag vet att du läser Fass noga, så sånt här behöver du inte ens vara orolig för att jag blir arg på.
Var faktiskt en bra dag idag. Började bra med städerskan, fortsatte bra med läkaren, förslag på en behandling jag faktsikt tror på, gick bra på apoteket… Om jag bara fick ordentlig sömn nu så skulle nästan allt vara perfekt.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Så härligt. Du kanske skulle fundera på en karriär inom sjukvården 
Hoppas du lyckas sova inatt och får en lika bra (om inte bättre) dag imorgon!
_No way! Yes way!
"Trodde jag skulle få skäll för att jag självmant satt ut Fluoxetin, men icke"
Vad betyder detta?
Att du själv kunde ta ut medicinen?
#1. Han har sagt det många gånger han också, att vi kan byta kläder så kan han få gå hem tidigare! :).
Sov faktiskt "bra" i natt.
#2. Yes, jag har förtroende att sätta ut mina egna mediciner om jag tror att de inte fungerar. Så mitt beslut att sluta äta Fluoxetin, som jag misstänkte störde Lamotriginet tyckte han var ett bra beslut, eftersom jag trodde jag inte tålde kombinationen. :)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Min läkare är lika dan. Hon tycker att jag själv kan bedömma vad jag ska äta och inte. Hon blir inte förvånad om jag sätter ut något eller sätter in nåt från nå gammal recept heller. Hon säger bara va bra att du löste de själv då.