hmmm jaaaa....
hejsan , jag r en kille på 27 år som är depressionon har varit det en lång tid , såååå jag har nysss varit strak o sökt hjälp för första gången hos en psykolog . fick tid nästa vecka , men nuu känns det att alla skiter i mig bara för jag har gjort det , ingen verkar vilja prata med mig när jag har berättat att jag har gjort det … det var min chef o mina föräldrar som tyckte det var dags att jag sökte hjälp. känner att jag inte kan jobba o sååå …känner mig som en looser, ….. MVh jim
Alla skiter inte i dig. MEn de har nog tagit det rätt hårt själva, så de kanske andas ut för din del, nu när du kommer att få riktig hjälp? Ta det inte så. Det är nog en bit i det hela att du får ömka dig själv lite mindre……Se frmåt i stället, äntligen, så finns det folk, so kan klar av dina problem och det är ju inte många dagar till nästa vecka!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jimm: Du är ingen looser! Du är duktig och stark som orkar ta tag i dina problem istället för att bara strunta i allting!
Starkt gjort Jimm !
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag tycker att det är starkt gjort. Dessutom tror jag att folk omkring dig kanske slappnar av något för att du sökt hjälp. Är ju som ett erkännande för dem om att du faktiskt är stark nog att ta tag i det! Så det känns för mig iaf. Även här så verkar folk mindre "oroliga" nu när jag väl sökt hjälp. Kämpa på och se det som ett framsteg, en vinst, du är absolut ingen loser!
_No way! Yes way!

Jag måste hålla med de andra här, mycket starkt gjort! Det är minsann inte lätt att ta tag i själv och verkligen söka hjälp. Jag tror nog att många här känner igen sig, för det gör jag. Jag har berömt mig själv för att jag faktiskt vill och måste ha hjälp. Det är inget man klarar på egen hand så en stor eloge till dig!!
Stor kram från mig det är du värd!
oj vet ej va jag ska svara, tack till alla än så länge