Inte sova igen!
Hade några dagar då jag faktiskt kunde lägga mig och somna.
Men nu är dessa dagar förbi. Trots att jag tagit min vanliga sömndos, och även dubblerat den (vilket jag får göra), så skulle det normalt söva ett halv zoo, men inte mig. Vill verkligen sova i natt, kanske är det viljan som gör att jag inte kan komma till ro?
Känns som många här inne känner till mediciner rätt bra, så det här är vad jag får ta, och har tagit, 3 x 10 mg Stilnoct, 4 x 1 mg Xanor. Som sagt, skulle söva ett halv zoo i normala fall.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Har du provat lergigan som tillägg nån gång? Jag har tidigare ätit stilnoct, oxascand och alla möjliga kombinationer av piller för att somna men nu räcker de oftast med en lergigan för mig
Jag har nu fått starkare atarax på 25 mg och stakare insomningablett som heter Zopiklon på 7.5 mg. Och så har jag ju mina sobrlil och xanor.
Har nu provat först endast starka atarax och blev klubbad som en säl, men bara för två timmar.
Andra natten tog jag två atarax samt en sobril, men har sovot jätte dåligt. Så inatt ska jag prova både en stark Zopiklon och två starka atarax. Får väl se om det gör någon skillnad.
Har förresten fått cymbalta som jag bytit ut paroxetinet med. Mår ständigt illa så jag vill spy, men när jag tar en lite xanor så blir det mkt bättre.
Måste nog ge cyblatan lite mer chans. Annars ska jag få prove en ny sort som inte finns i fass ännu, som heter Voxa. Läkaren har redan skrivit ut den, så om cymbaltan inte hjälper så börjar jag med en helt ny medicin. Ganska spännande faktiskt samtidigt som det kan kännas lite oroligt.
Hoppas att du får ordning på din sömn David. Jag vet att det är rena rama pesten att inte kunna sova.
*KRAM*

#2 Ataraxen är jobbig när man börjar komma upp i dos. Jag tar ungefär 60-70 mg när jag behöver den och är helt slut dagen efter. En härlig bakfylla med trötthet, huvudvärk och småillmående och yrsel. Men vad gör man itne för lugnet.
#3 JO, jag vet att man blir aningen dåsig av dessa och andra piller. Men vad sjutton ska man väla på då?
Än så länge funkar det ganska bra i varje fall
Ja sömn är svårt. Jag har ätit rohypnol, imorvan, stilnoct, atarax, teralen, propavan och nu lergigan. Gav mig ut på jakt efter nå mildare efter att jag blev beroende av stilnoct.
Hittade lergigan som jag är glad över. Nu äter jag bara dom och sover nästan varje dygn. Dom är tydligen jätte bra som tillägg om man redan äter insomning som innehåller benzo.
Innan va jag som David, kunde äta hur mycke som helst utan att somna. Benzo medicin tar bara när man kan slappna av och de kan inte jag. Kunde ta 3 stilnoct 10mg och 1-2 oxascand 10mg och sen lösa korsord hela natten.
Korsord kan jag glömma nu. Tar ca 3 tim för lergiganen att verka på mig men sen jävlar ramlar ögonen ihop. Blir normalt tröttare och tröttare. Sen är jag så trött så jag knappt orkar släpa mig till sängen
David, jag får ju som bekant öronakupunktur mot diverse psykiska åkommor. Nu får jag även mot mina sömnproblem.
Om jag mot förmodan somnar så vaknar jag till igen vid minsta lilla.. samt har mardrömmar
Men faktiskt har det blivit en klar förbättring på sömnfronten sen jag började få nålar även mot sömnproblemen och det är jätteskönt.
Nu kan jag nästan bli lite för sömnig ibland
Har du möjlighet att få prova så kan jag absolut rekommendera dig att göra det!
Kram, Melissen!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Förstår inte att ni kan sova av atarax. Den har tvärtom effekt på mig.
Till natten tar jag en propavan 25 mg och 2 stilnoct. 10 mg st. Det tar 2-4 timmar innan jag börjar känna mig lite trött. skulle egentligen ta 2 propavan, men fick sådana kramper i benen, så då sa läkaren att jag skulle minska.
När jag äntligen somnat, så blir det 2-5 timmar. Aldrig mer och jag brukar vara uppe med glatt humör. konstigt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?