Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 13640 ggr
flikkan77
0

Ångestdämpande vid behov

Vet ju att det är fler än jag som lider av panikångest och annan ångest. Så jag har en nyfiken fråga, som jag givetvis förstår att alla kanske inte vill svara på.

Vad äter du för ångestdämpande vid behov och hur tycker du att de fungerar?

Anledningen till frågan är att jag inte tycker att mina, oxascand, fungerar så bra längre.

"You just have to belive…"

Silvernalles
1

Vanligtvis tar jag också oxascand. När ångesten känns oöverstiglig hjälper det inte, som du skriver, och då använder jag stesolidtabletter. Vanligtvis räcker det också med stilnoct t.n, men när det är extra jobbigt tar jag nitrazepam.

LiindaH
0

Jag äter ingenting faktiskt :O.
Inte för att jag är säker på vad jag har..
Men läkarn sa till mig att jag hade panikångest, jag vet inte..
Ska träffa någon snart..

Så detta kan vara intressant att veta… Jag vet ingeting om sånt här:´:O

// Liinda

isa
1

Jag äter ingenting emot mina panikångestattacker och åt ingenting emot min tidigare deppression.

[aspie]
1

I nödfall när ångesten är som värst tar jag Xanor, det funkar bra, faktiskt det bästa jag testat mot ångest förutom alkohol förstås, men alkohol är ju ingen bra lösning. Nackdelen med Xanor är att det är starkt beroendeframkallande.

Rocktjejen
0

Jag tar också xanor när jag inte uthärdar min panikångest eller när jag har ångest som sitter i själen..

Man kan också utveckla tolerans mot sina lugnande,kroppen blir van till slut och du får inte längre samma verkan på din medicin som förut.

Cat
0

Jag äter oxascand vid behov och dom hjälper rätt bra.. om dom fungderat för dig förut kanske de är dags att ta en paus och byta sort för att sen gå till bara till oxascand. För de kan ju vara att du ätit in dig på dom så att dom tappat effekten

exitingsvillemo
0

Vid panikångest äter jag inget, kan hantera det och vet hur jag ska få det att försvinna.

Vid "vanlig" ångest, tar jag Lergigan. Fungerar mkt bra.

flikkan77
0

Jag har inte ätit oxascand på över en månad men nu kom julångesten och helt plötsligt så hjälpte de inte som de gjort innan. Det enda som hände igår var att jag blev trött i benen och tungan, vilket i sig var en lite mysko känsla.

Panikångest kan jag oftast hantera förutom vissa attacker som börjar med att jag gråter hysteriskt. Då får jag liksom panik över att jag gråter med och sen blir allt en enda röra.

aspie: Håller med dig om att alkohol inte alls är en bra lösning men att det också fungerar rätt bra. Hade en vikarierande läkare en gång som inte tyckte att jag behövde behovsmedicinen och då blev det inte alls bra. Som tur var så gällde det bara tre veckor men de var under en period då jag mådde riktigt dåligt.

"You just have to belive…"

exitingsvillemo
0

#8 dessa "nya" läkare som tror att dom förstår en helt och hållet efter 5 minuters samtal Skrikandes Har också träffat på sådana läkare.

Cat
0

Allt i kroppen förändras ju med tiden, ämnen och hormoner. Så en medicin som fungerat förut behöver inte fungera för all framtid.

Så även fast läkare säger att medicin är snarlik kan de vara värt att prova en annan sort. Förut åt jag xanor och den fungerade ett tag. Sen när den slutade hjälpa bytte jag till oxascand.

Jag som har ett hormonfel kan säga att horomerna spelar väldigt stor roll för hur medicinera fungerar trots att någa läkare påstår annat

[aspie]
0

När jag tar Xanor när jag mår som sämst är det inte alltid 1 Xanor hjälper och då har jag tagit 2 istället. Men jag har ju så låg dos att det inte gör så mycket.

Kan du ta  en extra av dina piller utan att det är farligt? Du kanske ska fråga din läkare? Eller kanske en ny medicin skulle hjälpa?

Kram

exitingsvillemo
0

#11 så gör jag med mina Lergigan också. Börjar med 1 och får jag inte effekten jag vill ha, tar jag en till.

Nackdelen med Lergiganet är ju att man blir så seg dagen efter…

[aspie]
0

#12 Lergigan har jag aldrig prövat. Jag blir aldrig seg av Xanor, ibland kan jag bli lite trött bara, men är strax "pigg" igen.

Det är skit med piller man bli zombie av Rynkar på näsan