Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 2597 ggr
parisjetaime
0

OT Aladdin

I juletider undrar jag vilken som är din aladdinchokladfavorit och vilken du spar till sist (eller inte äter alls)

flikkan77
0

Höstlöv är godast och sen äter jag ingen av dem som inte är choklad, eller nougat, rakt igenom. Mysko fyllningar är inget för mig.

"You just have to belive…"

exitingsvillemo
0

äter inte aladdin öht. Paradis ska det vara =)

Favoriten i Paradis var Spansk Nougat, men den har dom tagit bort nu =(

kerstinjo
0

Mörk choklad ska det vara, mums!

Kerstin 

Faxlin
0

#2: Håller med dig. Paradis ska det vara. Jag tycker bara om ljus choklad faktiskt :-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

kerstinjo
0

#4 Skicka resten till mig då, när du har ätit färdigt!Glad

Kerstin 

[Tassy]
0

Den med körsbär i är den jag väljer först Glad det jag dissar mest är nog romrussin (tror det var i alladinasken).

Saga85
0

Jag åt ur denna jultids första chokladask idag ju! Och självklart slängde jag mig på lövet. Håller med Tassy om romrussin - blä!

parisjetaime
0

Jag äter körsbär och romrussin först

Den vita i mitten skulle jag aldrig äta

Zaphix
0

Vet inte den godaste.. Men den med körsbär i är ruskigt äcklig.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

[aspie]
0

Gillar nog det mesta, både i alladin och paradis. Den med körsbär undviker jag tycket att det är så äcklig konsistens i körsbäret. Det ilar i tänderna bara jag tänker på detSkrikandes 

Men chokladen Merci gillar jag, speciellt den med marsipan Skrattande

David
0

Håller med Aspie här. Heller Merci än Aladdin/Paradis. De känns så… juliga, och på något sätt uttjatade.

Toffife är också väldigt gott. Där kan jag klämma i mig en hel ask själv dirket (och inte den stooora asken)

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

AnneN
0

Älskar de flesta pralinerna i askarna, men äter inte tvilling-/trillingnöten

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[aspie]
0

Mmmmmm. Toffifee är så himla goda, det vattnas i munnen på mig bara jag tänker på dom Tungan ute

Saga85
0

Äsch, Toblerone ska det va! Inte för att det är chokladask, men ändå. Familjen fick en sån där gigantisk Tobleroneförpackning från "tomten" för en massa år sedan. En såndär stjärnvinst från Liseberg. Numer innehåller den massa småförpackningar, men på den gamla goda tiden var det bara en gigantisk Tobleronebit! Man fick använda köttyxan för att hugga av en bit. *vattnas i munnen*

haltalotta
0

Jag önskar jag kunde äta alla sorterna, men kan inte pga allergi.

Positiva är att det blir inte så många kalorier och hekton pga alla pralinbitar som det annars skulle bli. Ääälskar choklad.

[aspie]
0

#15 Usch så tråkigt att du är allergisk mot såna godsaker. Men det finns ju klart en massa andra goda saker du kan ta väl?

David
0

#15. Måste vara jobbigt att noga granska vad som varje bit innehåller… Rynkar på näsan

// David

Faxlin
0

Ohh Merci, den älskar jag. Men har faktiskt inte ätit den på flera år.
Men det känns som om det är något att unna sig snart igen :-)

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

#18 Yes! Jag tänker verkligen unna mig en massa Merci till jul, och Toffifee förståss som är min dotters favvo Skrattande

Faxlin
0

#19: hmm, undrar om jag ska vara egoistisk och unna mig det jag med :-)

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

#20 Klart du ska. Det är ju bara jul 1 gång om året Skrattande

Faxlin
0

#21: haha, ja du har rätt. I morgon ska jag jobba på att vara lite egoistisk mitt i julklappshandeln och köpa mig en ask faktiskt.

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

Jag tar mitt handlande på tisdag då jag fått lön igen och då blir det såna askar till bäde mig och min dotter… Längtar

Skrattande

Faxlin
0

Jag hoppas att jag får mina pengar på måndagen. Har för mig att de sa så på försäkringskassan i alla fall :-) Annars får jag vänta tills på tisdag jag med :-)

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

Ja dessa förbenade pengar Rynkar på näsan

Faxlin
0

#25: Japp de är ett elendes elende. Men nu var jag in på försäkringskassans sida. Och där står det att de kommer den 23:e. Så nu är det bara att hålla tummarna för att sambons pengar kommer den 22:a annars blir det att slåss med alla andra dagen före julafton. Och det hatar jag verkligen. För mycket folk för att jag ska tycka det är okej.

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

Samma här. Hatar köer och desperata handlare i julruschen Rynkar på näsan

David
0

Går ju bra att köpa julklapparna sent på kvällen på Statoil Glad. Inte sånt stort sortiment iofs, men man slipper trängseln! Skrattande

// David

[aspie]
0

#28 Så sant så, men de är ju så himla dyra Rynkar på näsan

Faxlin
0

#28: Hmm, det dåliga sortimentet får nog göra så att jag backar. Och ja som aspie säger, de är dyra där :-)

Audiatur et altera pars

David
0

Därför är jag glad att jag bäddar ner mig själv i sängen och slipper tänka på sånt! Glad Ska kolla om pizzerian har öppet, så kan jag låtsas att det är en helt vanlig dag också.

Dessutom, de som jag verkligen tycker ska få julklappar av mig hoppas jag att de redan är inhandlade. Fick "lite" hjälp! Flört

// David

[Tassy]
0

oooh, merci smäller högt hos mig Skrattande mums!

flikkan77
0

Egentligen gillar jag just nu ischokald bäst. Försöker gå ner i vikt och då är den "nyttigast" och faktiskt väldigt gott när man gör den på 70% choklad. Har ätit 3 vanliga cokladbitar ur en ask det var gott men nu mera lite väl sött. Trodde aldrig de orden, lite väl sött, skulle komma ur min mun! Förvånad

haltalotta
0

#16 Jag kan äta andra godsacker såsom, fikon, julskum (skumgodis som jag tycker är jättegott då inget annat finns), torkad ananas mm.

Jag fick höra idag att det ska finnas choklad som är nötfri, glutenfri eller laktosfri. Synd bara att det inte finns där jag bor.

#17 Jag har lärt mig att leva med det. Det är en överlevnads fråga. Jag väljer att se det jag kan och struntar i det jag inte kan. Om jag skulle se allt jag inte kan pga olika handikapp som jag har skulle jag inte orka leva. Jag har mina mörka dagar också. Jag är bara människa jag också

David
0

Aspie & Åsa. De har ju stora chokladmuffins. Tänk att slå in ett fyrpack sådana till vänner och bekanta. Tja, det är ju en julklapp i allafall! Flört

// David

Faxlin
0

#35: haha jag ser framför mig hur mina barn (som redan drunknat i chokladsaker eftersom jag är värd för choklad och varit tvungen att "offra" mig för att baka en massa med choklad nu. Och de varit tvugna att "offra" sig och provsmakat allt) blir smått fundersam när de öppnar den julklappen med chokladmuffins. Som jag dessutom köpt :-)

Audiatur et altera pars

David
0

Skulle kunna tänka mig att de…. ja, blir alldeles överlyckliga. Skrattande Sen smyger de iväg och ringer närmaste akutpsyk-mottagning…

// David

Faxlin
0

#37: haha, ja något sådant blir det säkert då :-)

Audiatur et altera pars

David
0

Kan tänka mig samtalet där… Hjälp!! Vår mamma har blivit förhäxad i choklad! Först lät hon oss äta choklad en hel månad, och nu i julklapp fick vi varsitt fyrpack chokladmuffins!! Kom fort!!!!! Skrattande Förresten, ta med en präst också, det kan vara demoner.

// David

Faxlin
0

*Asg* Ja något sådant blir det säkert. Och du ska veta vad mina barn lider sedan jag vart värd inne på choklad. Man kan riktigt se deras plågade miner :-)

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

Hmmmm, Chokladdemoner. Kan undra om de är goda eller onda Obestämd

Faxlin
0

haha ja det kan man fundera på. Jag tror de är av den onda naturen. De tvingar de stackars barnen till att äta sött. Så barnen tror de är goda men de är onda.

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

#42 Det ligger något i det du "säger" . Undrar om jag ska våga köpa mina chokladaskar idag.

Ja, det är klart jag ska öka på midjemåttet lite till, det är ju jul Skrattande

exitingsvillemo
0

Har ätit Toffifee EN GÅNG, när dom nyligen kom och tyckte dom smakade blähä… Kanske ska prova dom en gång till, ge dom en andra chans. Dom säger ju att smaklökarna förändras med åldern =)

Merci har jag aldrig smakat faktiskt… Kanske ska smaka dom också då =)

Fick ngt jättegott hos en god vän när hon fyllde år… Minns inte vad det hette men ska fråga henne.

Runda, krämiga, underbara chokladbollarTungan ute

[aspie]
0

Runda krämiga chokladbollar! Är det inte de som finns på reklam i tv nu för tiden? Vad sjutton heter dom? Är det inte Mozart kulor eller nåt sånt?Obestämd

Tatsja
0

Tänk om jag fick äta någon av dem. Är hyperallergisk och bara att se denna tråd, gör att det vattnas i munnen på mig. Kan de inte göra choklad som är laktosfri? Även fri från nötter/mandel?

Ni som får äta, ta en bit för mig också.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Tassy]
0

#46 Jag har för mig att det ska finnas sån chocklad? Förvånad Nu ska jag ut och spana i affären! Skrattande

Faxlin
0

Jahpp det vart ingen Merci ask för mig. Snålade in på det men det vart mer till barnen i alla fall :-) Så jag är nöjd ändå faktiskt. Bara hoppas barnen är det med i morgon eller okej ikväll. :-)

Audiatur et altera pars

[aspie]
0

Ooooops! Här finns det 3 lådor alladin, 1 stor merci, 1 låda weinernougat samt 1 står låda med toffifee Skäms Men jag ska ge bort det mestaFlört

flikkan77
0

Aspie: Det är bara som du säger för att vi inte ska undra. Du ska säkert ha all choklad för dig själv! Flört

Anders 50
0

Körsbär i likör är min favorit. Och en fördel är att det är ingen här som gillar den mer än jag, så den finns alltid kvar i asken.

Jul innebär chokladfrosseri för mig. Under resten av året äter jag inte så mycket choklad.

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[aspie]
0

Ha ha ha, nu får du fundera på om jag ska vräka i mig allt själv eller om andra ska få några askarSkrattande

Måste nog erkänna att jag ox äter mycket choklad över jul och nyår, sen blir det inte så mycket resten av åretSkäms

Anders 50
0

#52 Ha!.. där avslöjade du dig! Du skaa äta upp allt själv. Chokladfrossare där.  Flört

// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!

[aspie]
0

#53 Ha, hade på känn att jag skulle få den där kommentaren

th_gotcha