OT. Tror att....
Har ju funderat, ja, jag vet inte hur länge, på att flytta. Och nu börjar tankarna bli mer och mer intensiva.
Lämnade faktiskt nyss in en intresseanmälan om att byta lägenhet hos Akelius. Eftersom jag redan bor hos dem, och har ett sparkonto där, så har jag dubbel förtur. Känns lite nervöst, tänk om jag verkligen får den.
Isåfall blir det av till Umeå. Kollade lite snabbt på restider dit jag isåfall skulle vilja åka, och det är faktiskt lite kortare än härifrån, så det var ju också positivt.
En trea i det här huset, byggt 1986, och redan renoverat 2006. Känns rätt bra. Och mysigt. Inte direkt mitt i stan heller.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Ha! Jag hade mina gissningar att du skulle dras till norrland
Ser fint ut, mensjälv skulle jag vilja bo mer lantligt.
Ja. Jag dras norröver, det är bara att erkänna det. 
Lugnet där uppe. Precis vad jag behöver. Den här lägenheten ligger i ett litet område utanför Umeå, men såklart, så jättelantligt är det inte, men inte heller mitt inne i allt.
Sen finns också fördelen, att när jag mår bättre, så finns mitt drömjobb 3 mil bort. Det måste jag säga har påverkat lite också.
Och såå långt upp är det inte, 5½ timme till Gävle, med ett enda byte bara. Och Gävle är ju "nästan" södra Sverige. Och från Gävle till Stockholm är det inte heller långt så…
// David
Är det bara 5 timmar från Gävle? Trodde det var längre än så 
#3 …och från Stockholm är det bara en färja ifrån Finland som ligger bredvid Ryssland, och på de ryska stäpperna är ju kallt! Varför vill du åka till kylan, hehe.
Spännande med flytt. Frisk norrländsk luft bra för själen! Lycka till!
_No way! Yes way!
Men varför ska du flytta?
Inom missbrukarkretsar finns ett välkänt begrepp "Geografisk flykt", man flyttar runt i landet eller byter bostad i hemstaden. T.ex. här är grannar så dåliga i mitt område att det inte är bra för mig, om jag flyttar så blir allt bra. Jag mår inte bra av att bo här, det måste bli bättre i XXX.
Flyttar jag så kan jag starta ett nytt liv och allt blir så bra.
Men det missbrukaren alltid glömmer, det är att det allra största problemet tar han/hon med sig i flytten. Vad då för något? Jo, han/hon själv.
Jag säger inte att det är så, David, men jag funderade lite.
#5 Kerstin, presis så har det varit för mig hela livet. Nu bor jag äntligen på en plats där jag trivs. Men det kanske bara är för att jag gett upp och inte orkar fly längre 
he he he, känner igen det där med idioter
själv har jag nog fyttat ca 35-40 gånger i mitt snart 50 åriga liv
Ja, såg att det bara var 5½ timme till Gävle, sen är det väl ytterliggare någon timme till Stockholm med tåg. Så, det var inte så långt upp som jag egentligen tänkt mig. Så det känns inte så tokigt ändå. Och såklart, drömjobbet drar lite också.
Kerstin, jag vet inte. Jag är en otrolig rastlös själ. Har flyttat omkring rätt mycket. Kanske är det för att "fly" problem (som ändå följer med), eller för att försöka starta på nytt. Har ju lite problem här nere med en galning som jag anmält för djurplågeri och sen hans fru som läckte journaluppgifter. Så jag känner mig inte bekväm här. Och Borås, vad är det egentligen?? Vad har Borås? Och jag är ju inte född här ändå så…
Vi får väl se hur det hela utvecklar sig…
// David
#11. Inte direkt. Har bott lite utanför Umeå en kort stund i livet. Men det var länge sedan. Men har alltid gillat Umeå. Och så det där med drömjobbet som finns där. Det påverkar också.
Sen klimatet, lite lugnare än här nere. Universitetssjukhus finns också. Och inte alls långt att åka ner till Stockholm eller så om man vill. Lika långt som härifrån nästan, fast med färre byten! 
Förut var det precis som du sa däremot, då flyttade jag väldigt ofta för att försöka fly. Men sen blev jag boende här i snart 6 år. Och, ja, jag kanske behöver en nystart? Och jag har längtat uppåt länge så.
Men, än så länge har jag bara ansökt om den. 
// David
Ska nog vänta och se så jag verkligen får den. Kan ju vara någon som redan skrivit kontrakt, och då hjälper inte min förtur ett dugg…
. Tror att jag bara har en månads uppsägningstid när jag flyttar inom samma företag. 
// David
Är sur! Kommer inte in på Akelius Spars hemsida, så jag kan se om den är ledig fortfarande, och hur kön ser ut! Vill veta, vill veta, vill veta!
// David

Är det vad du vill, så håller jag tummarna=)
#17 och #18. Tack!! Ja, jag är säker på att det här är vad jag behöver nu. Byta miljö helt. Sen har jag alltid haft en dragning norröver.
Men, jag har ju inte fått den än, så man ska väl inte ropa hej än direkt…
// David
åh vad skoj, David ska bli umesäl
(vad vi eldsjälar kallar umesjälarna)
Hoppas du finner den ro du söker, ume är en trevlig stad 
Mvh Tassy
Ja, det är väldigt få saker som jag vill ha så mycket som den här lägenheten. Egentligen bara en enda liten sak till, sen känns livet som det faktiskt börjar bli värt att leva igen.
// David
#22 härligt positivt tänk där 
#24. Jo, men… flytta någonstans dit jag vill, sedan en "sak" till som jag vill, men det är på god väg, för "sak" nr 2 gjorde att jag istället för att göra något dumt igår faktiskt ringde och bad om hjälp för mitt mående. Så allt känns på rätt väg nu. *låt det bara få hålla i sig nu*
// David

Om det är där du vill bo så hålelr jag tummarna hårt här hemma att du får som du vill. det är du värd.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Är ju egentligen en spontangrej. Har länge velat flytta, och så helt plötsligt IDAG såg jag den här… och, ja, det blev en intresseanmälan. Men jag tror att mycket av hur jag mår har till viss del att göra med hur jag bor nu.
// David
#25 nånting säger mig att den där "saken" inte är någon sak? 
#28. De som känner mig vet att jag inte är så saktokig.
Men det viktigaste var att det påverkade mig så mycket att jag gjorde något jag aldrig gjort, att be om hjälp innan det var försent. Men som sagt, inget mer än så, förutom att det kändes som jag för en gång skull ville kämpa. Och det är ett framsteg för mig. Ett rejält framsteg!
// David
#29 det låter jättebra
starkt jobbat!
Jag fick den, jag fick den, jag fick den!!!! 
Ska bara se hur snabbt de släpper mig härifrån, annars betalar jag gärna dubbla hyror ett tag.
Fattar knappt det, DEN ÄR MIN! Och så långt upp är det faktiskt inte, lekte lite med kartan, från Umeå till Gävle är det knappt 47 mil, från Borås till Gävle är det drygt 56 mil.
Måste kolla flyttfirmor också. Och lite sånt praktiskt. Men annars så är det bara… hej hej! 
// David

Grattis =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Jag är extremt imponerad hur snabbt det gick! La in intresseanmälan igår via hemsidan och skickade ett mail. Idag runt lunch ringer de och säger att den är min om jag vill ha den.
Har ju svårt att åka och titta på den, men ska foton i morgon. Nytapetserad förra året, och nya vitvaror i september.
// David
GRattis!OCh Hyran? Dyrare elelr billigare än du bor nu? Sen så klart, närheten tilll jobb gör mycket.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hela 50 kr dyrare än nu! Och rätt så mycket större än vad jag har det nu också. Så… 
// David

Grattis!
"You just have to belive…"

Grattis^^

Grattis David. Skönt att det ordnade sig för dig.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
stort grattis!

grattis
// Liinda
Jättegrattis David
Ska du äntligen bli en norrlänning själv 
*Lyckospark där bak*
Grattis David. Nu blir det att packa då. Puh! Vet hur många kartonger det brukar bli. Tunga också. Men flyttfirmor brukar ju hjälpa till med sånt. I alla fall en del. Även uppackning. fast dyrt är det.
Lycka till med ditt nya boende.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Grattis David! Önskar dig all lycka! Jag har också bott i Norrland en gång i tiden,. Och det var faktiskt de fridfullaste ställen jag bott på i hela mitt liv! Vackert var det också, med mycket natur, med jättestora skogar och små sjöar och rinnande bäckar med bäver i! Vrålmysigt med andra ord för en som älskar naturen.

Tänk att få flytta.
till varmare länder vill jag
Grattis David :) Välkommen till Norr :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
kerstinjo: Men det där du skriver i #5 stämmer så bra på mig! Vill jämt flytta efter nåt år på samma plats! Flykt, jo jag vet, men som du skriver, jag kan ju inte fly från mig själv! 
Men jag insåg för några år sen att det är det jag försöker göra…
Kram och grattis David till dina planer, hoppas du kommer trivas!
#47. Jag har försökt fly i många år, började redan när jag var 17 och planera, och precis på dagen när jag fyllde 18 så flyttade jag, sen flyttade jag runt och runt och runt, tills för omkring 6 år sedan (i april) då jag blev kvar här nere. Men nu är det dags igen.
Innan jag fastnade här, så flyttade jag för att fly mig själv och mina problem, men de var otroligt snabba att hitta mig direkt.
Den här gången känns det lite mer genomtänkt. Kommer direkt få remiss då att Universitetssjukhuset "tar emot mig", så det inte blir något glapp. Och så tror jag att det här är vad jag behöver, en nystart norröver, som jag längtat efter länge. Grönområden, vatten och allt. Inte som här.
Älskade förrut att sitta så nära vattnet jag kunde, men det har jag saknat så otroligt här. Nu får jag Umeälven nästan som granne.
Sen tillhör jag ett otroligt rastlöst släkte. Även om jag är den som flyttat mest, så har det visat sig på andra sätt för många andra i släkten.
// David
#48 Jag hoppas flytten ger dig den ro du behöver och att du kommer att trivas!
Jag tillhör också den oerhört rastlösa typen, på alla sätt. 
Jag är rastlös på många sätt jag med. Bytt jobb ofta, vill att saker ska hända direkt, har inte riktigt ro att "vänta", och som sagt, flyttar en del.
Vet inte om det har med historiken att göra, många här inne (även du och jag) har ju haft lite trassligt runt omkring oss.
// David
#50 Så är det nog, men det som är lite roligt, är att i mitt horoskop och då menar jag inte bara mitt soltecken, som är skytt, utan alla andra tecken - månen, mars, venus m.m. - så står det ofta, att jag är extremt rastlös och pratig! 
så ibland undrar jag över den där adhd diagnosen, har jag det eller är det stjärnorna som gör mig sån här? 

Eller uppväxt och miljö, eller allt på en gång?!
Jag är inte en rastlös själ. Har i och för sig bott ett år på ett ställe. Det är det kortaste. Annars blir det 8 - 12 år innan jag byter ställe och då har det varit på grund av barn, sen skilsmässa.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Jag har lyckats med bedriften att flytta fem gånger på ett år! Hade inter alls lika många kartonger när jag flyttade in på sista stället som på första. Bara att inse att man blir mer kristisk till vad man orkar släpa på.
"You just have to belive…"
jag har hittils flyttat 7 gånger i år 
Hmmm, det finns tydligen fler som jag här, he he he. Först nu bor jag på en plats där jag vill stanna (just nu i varje fall). Kanske beror det på åldern, eller så beror det på att jag kanske kommit lite mer till ro
Jag har i och för sig inte flyttat så där jättemycket, men är en rastlös själ ändå.
Hade jag mycket pengar skulle jag nog ha flera boenden över hela landet, förmodligen även utomlands.
Så fort vi är ute och åker längre sträcker, så undrar jag alltid hur det skulle vara att bo där, stan/byn vi åker igenom…