Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettundersökningar
Läst 2692 ggr
kerstinjo
0

Glädje.

Har du gjort någon glad idag?

Alla får sin beskärda del av lycka och glädje - en del får den dock mer beskuren än andra.

Stig Johansson (1936-)

Stig Johansson

Kerstin 

[Norum]
0

Jag hoppas att jag har gjort det i alla fall..

Jag är förvaltare till en man med stort begär efter att köpa skivor och idag sa jag att det var ok att köpa nya skivan med Lazze Stefans. Och han lät glad och lycklig för det i alla fall. :-)

kerstinjo
0

Jag fick fundera en stund och det kändes svårt att komma på något.

Men jag berömde en patient för att hon var så fin i håret, det var något hon blev glad för.

Kerstin 

[Norum]
0

Jag vet ju inte vilken avdelning du jobbar på men när jag har varit patient så har mitt hår mest liknat ett råttbo. (när jag är inlagd alltså) Så det borde ju ha varit världens bästa beröm! Glad

V-lang
0

Ja jag fick då fundera ett bra tag för jag har inte varit utanför dörren idag, men sedan slog det mig att jag berömde min gubbe för att han gjorde iordning maten idag Glad Jag tror iaf att det gjorde honom glad Skrattande

[Norum]
0

*4 Du blev säkert glad för att han gjorde det…

Tatsja
0

Lite om vad glädje kan vara. Håll tillgodo

GLÄDJE

GLÄDJE och FRÖJD är synonymer till varann

GAMMAN ett ord som på vägen försvann           

MUNTERHET: Man på smilbanden då drar

LUST är känslan till en annan man har

JUBEL: ovationer teaterfolk får

HUGNAD: även när man torkar en tår

Några ord vad glädje kan betyda

Ord som våra böcker pryda

Skriven av Tatsja

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

*6 Gamman och hugnad är ord jag aldrig har hört förr.. Betyder dom alltså glädje?

Tatsja
0

Ja, enligt synonymboken så är det gamla namn som betyder glädje. Jag har hört dem i min barndom, men de används inte längre. Ändå tycker jag det är vackra ord.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[Norum]
0

Där ser man..

Sovgott
0

Jag har gjort mig själv glad genom att köpa lila tulpaner till mig själv. Man får göra så när ingen annan köper blommor till en. Sen hoppas jag min sambo blir glad för jag har köpt hem semlor till kvällen, men dom har han inte upptäckt ännu.

V-lang
0

#5 Hehe..det har du förståss alldeles rätt i. Jag slapp ju laga mat Skrattande

Jag pratade med min dotter på telefon och talade om att jag skulle hjälpa henne imorgon att sätta upp ett par gardiner som hon fått av mig, hon vart jätte glad Glad

[Tassy]
0

JA! idag har jag gjort någon jätteglad Skrattande och någon har gjort mig alldeles toklycklig också Flört

[Norum]
0

*12 Men människa, vad gör du?! Nu blir jag ju nyfiken!! Berätta! Flört

(fast bara om du vill)

flikkan77
0

Jag håller med Skruttis! Flört

(vill också veta lite mer om du vil berätta, tassy. Glad)

"You just have to belive…"

[Norum]
0

*14 Visst är det retsamt??

Du är en riktig retsticka, Tassy! Tyst  Flört

[Tassy]
0

Hihi Skrattande Ni hittar nog ledtråd i positiva tråden tror jag det var Flört Nåt om rosa moln Foten i munnen

[Norum]
0

*16 Åh… skyndar genast vidare…  :-)

[Norum]
0

Nu har jag läst! Underbart!!! Lycka till och njut allt vad du kan. :-)

Hm.. det är ett tagsen sist… Undarar just hur det kändes??  Får nog kila iväg och pussas en sväng och se om det kommer tillbaka något pirr.. Vi firar 9 år om några veckor, så det är ett tag. :-)

[Tassy]
0

Skrattande att säga att jag har fjärilar i magen är en underdrift, han driver mig till komplett vansinne Cool

[aspie]
0

#19 Hmmmm, ja, det brukar ju vara så, ha ha ha När kärleken kommer försvinner förståndet Flört