Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 1661 ggr
Cat
0

Sista hoppet!

Har varit borta härifrån ett tag. Testat en mängd mediciner som jag svarar dåligt på. Nu har jag "magsår" blöder ibland men min läkare tror de kan vara nåt mer fel då värderna på mina mediciner svajat okontrollerat.

Får iallafall inte testa nå mer mediciner och känns lika bra de när jag nästan testat alls som finns och inget hjälper.

Fick ett dåligt altenativ att gå och ta sprutor 3 gånger i veckan. Dåligt för att läkaren vet att jag inte tål serotonin.

Så jag frågade om ect och hon nappade direkt. Nästan så hon sken upp att jag va villig att prova för hon tycker jag är en perfekt kandidat. Så de ska bli spännande.

Måste genomgå massa tester och sånt innan. Men de känns ändå som att hjälper inte de här så hjälper ingenting. De är mitt sista hopp sen ger jag upp.

Angelclaw
0

Hoppas det hjälper då! Skickar en varm kram och all styrka jag kan frambringa!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

flikkan77
0

Hoppas verkligen det hjälper dig!!

Jag tappade bort ett år eller två efter det och inte blev det bättre heller, men jag är ju inte du! Glad Och jag ska inte sitta här och skrämma dig.

"You just have to belive…"

[Norum]
0

Håller jag en tumme för dig och hoppas att det bli bra..

HannaM
0

När jag låg inne fick säkert halva avdelningen om inte mer ect och många verkade må bättre efteråt, lite minnen försvinner men dom flesta var återställda dagen efter behandlingen och efter avslutad behandling så verkade som sagt många lite piggare.

Hoppas det hjälper dig.

Silvernalles
0

Flera år av mitt liv är suddiga efter behandlingen. Jag har fortfarande problem med närminnet också, fast de sa att det inte skulle ge bestående men. T.ex hade min dotter på sig fina örhängen en dag i höstas, jag berömde dom och hon sa frågande- men mamma jag fick dom av dig! Någon månad senare skulle jag köpa julklapp åt henne, och köpte ett par jättefina Kalevala örhängen. Det visade sig vara likadana som dehon fått tidigare, som jag berömde. Tur jag hade kvittot kvar…

Cat
0

Känns som en chansning jag är beredd att ta de där men minnet. Har redan förlorat så många år av minnen pga depression.

Jag kommer inte bli inlagd så de är skönt. Dom säger att jag kommer bli där ca 4-5 tim innan jag får åka hem om jag nu hittar hem haha.

Ska bli riktigt spännandeTungan ute

flikkan77
0

Cat- Jag har också tappat nått år innan så just minnen är inte så skrämmande. Dessutom så kanske familj och vänner påminna en om vad som hänt. Flört Det kan vara lite roligt när någon berättar vad som hänt när man inte alls minns det. Bland annat så flyttade jag från landet och in till stan när jag mådde dåligt. Har inte ett enda minne av det. Känns som om jag somnade på landet och vaknade i lägenheten i stan.

Oj, ska man kunna ta sig hem samma dag? Det visste inte jag. Jag var inte människa igen fören dagen efter. Tålde nog inte riktigt "sovmedlet" så jag fick åka rullstol för jag kunde inte stå upp och sen sov jag till dagen efter. Så tre dagar i veckan var det ingen idé att besöka mig. Som tur var så var jag inlagd under tiden. Oskyldig

Cat
0

Haha ja jag minns inte mycke av min senaste flytt heller. Ibland blir folk, vänner irriterade när jag inte minns som dom tycker är stora grejer vi varit med om tillsammans. Dom tjatar å försöker få mig att minnas med de finns ingenting. Helt blankt i huvudet.

Så du har genom gått ect och svarat bra på de eller?

flikkan77
0

Jo, jag har testat ect. Har ingen aning om hur jag svarade på det bara. Var inlagd och starkt medicinerad på olika sätt och vis. Det jag minns av ect var att det var skrämmande och att jag mådde dåligt resten av dagen.

Hade en hysterisk huvudvärk och ont i hela kroppen och det kunde nog komma från ect, tålde inte att vara i ett normalbelyst rum utan satt helst i mörkret på toaletten… om jag tog mig ända dit. Var yr i huvudet, kunde inte äta, hade starkare ångest, skakade och fick större självskadebeteende de dagar jag haft ect.

Blev utskriven efter ungefär två månader men har ingen aning om varför jag mådde bättre. Vet i alla fall att de som samtidigt fick ect mådde bättre än vad jag gjorde.

Det är här dessutom en ganska bra terapi för mig, att bara kunna skriva om det. Har till och med kunnat både läsa och skriva ordet ect utan att få ångest och börja gråta. Stort framsteg!Glad

snuttan08
0

Hoppas det hjälper dig