Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1172 ggr
kerstinjo
0

OT/ Röksugen.

Jag är röksugen, röksugen, röksugen.Skrikandes

Kerstin 

flikkan77
0

Gå genast och krama vovven och tänk på hur mycket mysare han luktar nu när du får tillbaka luktsinnet. Sen klappar du på honom till röksuget lagt sig! Glad

(Hoppas bara din vovve luktar lika mysigt som mina bara för annars fungerar det ju inte. Oskyldig)

"You just have to belive…"

kerstinjo
0

Jag avskyr tuggummi, men sitter ändå här och tuggar frenetiskt på ett nikotintuggummi.

Men jag känner ju vad vovven luktar, fast kanske inte tillräckligt.

Fast det kanske inte är bra att luktsinnet kommer tillbaks?Obestämd

Kerstin 

[aspie]
0

Håll tassarna borta från stink-gift-pinnenSkrikandes Suget går snart över! Sabba inget nu när du äntligen kommit så långt. Gör du det så kommer du att ångra dig äckligt mycket. Fråga mig bara. Jag fick skyhög ångest när jag "fuskade"

*Lyckatillkram*

kerstinjo
0

Får man feströka?Skäms

Kerstin 

flikkan77
0

Nä, man får nog inte feströka.

Du får be om en kram varje gång du blir röksugen och är på fest. Då kanske du kommer på andra tankar!

Vovven luktar nog ännu bättre sen, det är jag helt säker på. Min vovva har en punkt i mitten av pannan som luktar alldeles underbart!

(Fast innan idag luktade hon… ruttet! Vi hade varit i skogen och hon hittade nått gott att äta utan att jag såg det. Sen kastade jag bollen till henne och fick tillbaka den, insmord med det där goda hon haft i munnen. Myyyysigt! Skrikandes )

kerstinjo
0

Skojade. Jag tuggar o tuggar och nu ska jag måla köksmöblerna. Glad

Kerstin 

flikkan77
0

Vilken tur! Blev lite orolig där. Förvånad

Vilken färg bli köksmöblerna i?

[aspie]
0

#7 Rökfärgade kanske? Tungan ute

kerstinjo
0

*fnys* Nä, mina gamla furumöbler ska bli vita och knopparna på stolarna ska bort. Sedan ska jag klä om sitsarna.

Tavelramarna ska också bli vita.

Jösses, jag ringde till jobbet och tog två dagars semester. Så nu ska här målas.

Överallt! Glad

Kerstin 

flikkan77
0

Minns hur det var när vi renoverade lite här i maj. Då var Lillskruttan 6 månader och tyckte att tejp och tapetklister var nått av det godaste som fanns!

Målarfärgen doppade hon bara näsan i en gång, däremot var svansen grå vid mer än ett tillfälle. Glad

kerstinjo
0

Amos är ju hopplös med, han ska bara vara där jag är. Och alltid är han i vägen. Fast han kanske blir rätt söt med vita ränder?Obestämd

Jag minns när jag målade i torpet. Ljusgula väggar. In kommer Bosse, vår gamle labbe. Jag gjorde ett rytande och han blev så förvånad att han satte sig mot väggen.

Fast det var rätt fint med en getingfärgad labbe också.Glad

Kerstin 

flikkan77
0

För att inte tala om hur fint det är med pälsen som sitter kvar i målarfärgen på väggen. Glad

[aspie]
0

Det där blir nog jättefint Kerstin Flört 

Och eftersom du slutat röka så kan ju inte den vita färgen gulna hellerSkrattande

Saga85
0

Min bror gav mig ett slags plastextrafilter till cigaretter. Jag kanske ska ta en bild på hur den blev efter en cigarett så att röksuget försvinner? En fet brunsvart rand av gud-vet-vad blev det.

kerstinjo
0

Jag gick förbi en kille som rökte igår. Genast vidgade jag mina näsborrar för att kunna dra in lite av den ljuvliga röken.Skäms

Fy fabian vad det luktade illa. fast lite röksugen är jag allt, så nu ska jag dyka ner i färgburkarna.

Kerstin 

[aspie]
0

Det är ett bra tecken att det luktar illa istället för gott som det brukar göra för en inbiten rökare Flört 

Stå på dig Kerstin, Du kommer att klara detta Cool

kerstinjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag har gett mig f&548n på det, men jag är sjukt röksugen mellan varven. Då kan det komma tankar som att ett litet bloss gör väl ingen skada?

Men då kom jag att tänka på min nya kompis. Han har inte fått någon "mat" idag.Glad

Kerstin 

flikkan77
0

Vilken söt spargris!

isa
0

Bra Kerstinjo! Kämpa på! Tänk också på att inte bara hunden luktar bättre för dig, utan vovven tycker nog att matte luktar godare nu också! För djur brukar inte gillar cigg-röken något vidare.

Som sagt, så är det ett mycket gott tecken att när du gick förbi den där killen, som rökte,det var bra att hans rök luktade illa. Då har du börjat få tillbaka ditt luktsinne nu!

Söt spargris.! Tänk så många kronor det kommer att rymmas i den.

"Way to go Kerstinjo"

Kram isa

Hawknestgrove
0

NÄ, tänk dig som en alkis. Du kan ine bra ta en då och då, för då trillar du dit. JAg slutade i april, och känner fortfarande, när jag ska gå ut och ta in ved eller hämta posten, att GUUUUUD, vad det vore gott med en rök. OCh när jag sitter i JAnnes bil, för han är inte helt fri, han ha röke ibland cigarr, som luktar pyton. Men när jag ser askkoppen i bilen, så blir jag röksugen. Tur att det inte är standrad med askkoppar i SAAB. Det är tillval! Så jag har inga i min bil!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kerstinjo
0

Slutade du i april och kan fortfarande bli röksugen?Förvånad

Jösses, så mycket saker har jag inte att måla.

Kerstin 

[aspie]
0

Som Gunilla sa, tänk dig en alkis. Suget finns där men man måste avstå, för om man tar en enda sup eller en enda rök så är det kört igen och allt man jobbat för så hårt bara försvinner i ett nafs.

Jag har ju som sagt varit rökfri i snart 10 år och kan ibland fortfarande bli vansinning röksugen. Men det kommer mer och mer sällan.

Att sluta röka är lika svårt som för en drogberoende att sluta. Ciggen är rena rama knarket fast det är lagligt konstigt nog Obestämd