Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettersjälvtesterundersökningar
Läst 6687 ggr
[aspie]
0

Aspie quiz...

Har ni gjort aspie quiz testet?

http://www.rdos.net/sv/

Jag bad min dotter göra testet samt hennes kille. Jag skrattade gott när jag så resultatet. Sådan dotter, sådan mor. Vill ni se resultatet? Här kommer de…..

[aspie]
0

Här kommer min dotters resultat som har fått diagnosen Aspergers och ADHD

[aspie]
0

Som ni ser ligger vi ganska lika i modellen. Min dotter är nästen helt aspie trots att jag har en poäng mer än henne i testet. Vet inte riktig vad det beror på?

När min dotter gjorde testet idag höll hon på att få ett riktigt psykbryt, ha ha ha. Typiskt min söta lilla dotterSkrattande

David
0

Här kommer mitt resultat…

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

[aspie]
0

Oj, du låg mitt i smeten om man så säger…. ha ha ha

paronskrutten
0

Mitt resultat

Helena

[aspie]
0

Oj oj , du ligger oxå mitt i smeten men mer utbrett om man så säger. Kul att se hur olika vi är.. hi hi

Citronmeliss
0

Oj, jag ser att testet uppgraderats lite sen jag sist gjorde det
Ska strax göra det och se hur utfallet blir för mig, spännande att se hur mkt det har förändrats sen tidigare också..

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

Citronmeliss
0

Jaha, detta liknade ju de ständiga ERROR meddelanden jag brukar få?Rynkar på näsan

"Du har svarat inkonsekvent på för många kontrollfrågor"Förvånad

Då kan de väl göra testet så de även passar in på en bipolär person i tillfällig affekt då..

Nu fick jag ju göra alla frågorna i onödanGråter

zmulan
0

ok… vad innebärdetta då?? fattar inte såmycket… Skäms

//Zmulan

Medarbetare på http://smyckestillverkning.ifokus.se/

Veyla
0
Senixus
0

Gjorde testen.  Enligt det så visar det på stor sannolikhet att jag är Aspie. Ja man får väl se vad man har för diagnos/er när man är färdig utredd senare Obestämd

Stod någe om en länk man kunde kopiera in på olika forum om man ville lägga upp sin test… vet ju inte hur det går till men jag testar Glad  Får väll se om det funkar… lägger annars upp bilden sen *hmm*

**[img]http://www.rdos.net/sv/poly12b.php?p1=71&p2=80&p3=90&p4=83&p5=89&p6=88&p7=63&p8=58&p9=52&p10=56&p11=61&p12=67[/img]**

Senixus
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funkade ju inte *morr*… bilden kommer här…

[aspie]
0

Kul att se hur olika vi är, även vi som troligtvis har asperges. Hur länge har du gått på utredning?

Senixus
0

Började skriva svaret aspie…

upptäckte att det blev lite långt *förlåt* Skäms

Gjorde en utredning i min förra hemort… eller egentligen avbrött jag mitt i p.g.a att jag blev förvirrad och besviken. Enligt mannen på NeuroPsyk så stämde mitt livs historia in på Aspie… men testerna visade inte samma. Han ansåg att vi skulle fortsätta utredningen & se vad den visade i slutet. Men min *lilla* osäkerhet på allt satte stop för det. Dock har jag börjat på Psyk här i stan för nån månad sedan. Har gjort nån test som tog 3 timmar… får se vad den säger efter att min Psykologs semester är klar Obestämd  Min Psykolog ansåg oxxå att mitt livs historia stämmer på Aspie, men han har som sagt beslutat att fortsätta tester för å bli mer säker på vad som gäller. Och nu kan jag acceptera det utan att panika och försvinna från utredningen. Jag har ju iaf fått en del elände på papper så jag behöver inte bli rädd att jag ska *verka för frisk* i hans ögon. Avskyr när man inbillar sig att andra tror man är frisk *blä*

Har ju än så länge fått sf,på och depp på papper iaf, efter utredning på Psykosomatisk enhet. Ska även ta tag i mina starka funderingar på Bipolär nu när min Psykolog kommer tillbax.  Skrev ett låååångt mail till honom i Fredags *hehe* Har fått så många funderingar & jag är så dålig på att ta upp dem när jag väl är där… så han får nog en halv dag av bara mail-läsande *haha* Dock har han sagt att det är okej & att han läser igenom allt jag skriver… och säger man det till mig får man oxxå mena det *bestämd miin* Flört

[aspie]
0

jag har en hemsk föraning om att mitt livs historia oxå stämmer in på aspieObestämd Nåja, vi får väl se vad de kommer fram till. Ska ta ett snack med min psykolog i morgon om min GAD och depp och om en ev bipolär oxå.

Så bra att du kan maila din psykolog. Ska fråga min om jag oxå kan göra det. För jag är som du, att jag inte får fram nåt när jag väl är där.. he he

Lycka till med alla tester!

KramGlad

[aspie]
0

Zmulis.. Det innebär om jag inte helt är ute och cyklar, att du inte är aspieFlört

Kram

Senixus
0

Hoppas du får din psykologs e-mail imorgon *Håller tummarna*  Det är en sånn befrielse att kunna maila när man väl kan få ur sig allt Glad Tänk att man hittat en till som misstänker både Aspie & Bipolär. Ja vi får väll berätta för varann vad som händer med våra utredningar i framtiden kanske Flört 

Kram

[aspie]
0

Japp, spännande att se/höra vad vi kan få för diagnoserObestämd Vi får meddela varandra senFlört

Kram

Citronmeliss
0

Ooops..det finns visst fler än en aspie härTungan ute

Hur känns det aspie, hahaFlört

Diagrammen visar ju sitt tydliga språk för vissa av er.(?)

Så för er som inte redan har en diagnos men väntar, hoppas jag att det snart blir av!

Själv har jag lugnat mig lite efter ilskan igår då jag inte fick nått svar! Det är ju ganska logiskt att mitt blandtillstånd, som är för tillfället, måste ge utslag som mycket motsägelsefulla svar..

Trodde bara inte att jag skulle få det "i ansiktet" på ett aspietest.. När jag har gjort testet förr har jag befunnit mig i ett mer stabilt stämningsläge, nere eller uppåt men inte så mixad som nu..Obestämd

Det blir med andra ord ett besök hos doktorn snart *viskar*

Kram!Glad

[aspie]
0

Ha ha ha, jo, det känns bra med fler aspie(sar)Skrattande

Såg du hur lika vi har, min dotter och jag? Ska bli mkt intressant att se om jag får samma diagnos som henne.

Konstigt att du inte fick göra testet? Kan du inte göra det utan att logga in?

Lycka till hos din doktor Melissen

Kram

Citronmeliss
0

Ja, ni har mkt lik profil du och din kära dotterGlad

Jodå aspie, jag fick allt göra testet men fick istället för de svar ni ahndra fick, följande svar:

"Du har svarat inkonsekvent på för många kontrollfrågor" Förvånad

Så nog gjorde jag testet!!!Skäms

[aspie]
0

VA! hur tusan svarade du för att få det kastat i ansiktet?Förvånad 

Mycket konstigtObestämd

Citronmeliss
0

Jag var mig självFörvånad

Svarade så ärligt jag kunde, i just den stundenTyst

David
0

#21. Det var ju ett trevligt bemötande du fick Rynkar på näsan.

Ska bli intressant när de professionella diagnoserna kommer, få se hur många som hade rätt…

Vad kan mitt resultat betyda då? Mitt i smeten typ… (se #3)

// David

Rocktjejen
0

Din Aspie poäng : 67 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 138 av 200
Stor sannolikhet att du är neurotypisk

Detaljerade resultat lämpliga för utskrift (PDF) (Filen sparas bara en timme på servern. Ladda ned om du vill behålla)

Du kan kopiera följande text för att posta din profil på ett forum:
**[img]http://www.rdos.net/sv/poly12b.php?p1=19&p2=53&p3=18&p4=66&p5=55&p6=58&p7=13&p8=23&p9=10&p10=35&p11=63&p12=14[/img]**

Så hä blev mitt..har kollat upp på en massa sidor om asp vissa saker stämmer men så gör det nog för alla kan jag tro med andra diagnoser..

[aspie]
0

David! Ditt resultat "mitt i smeten" =

Din Aspie poäng : 89 av 200

Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 101 av 200

Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag

David
0

aspie… alltså lite dubbelt som vanligt när det gäller mig. Både aspie och inte aspie :).

Det här är något som jag faktiskt inte är undersökt för.

Något helt annat. Har skapat en ny grupp "neuropsykologiskt" dit jag flyttade den här tråden. Tyckte den förtjänade en bättre plats än "utanför ämnet" :)

// David

[aspie]
0

Aha! Det låter ju jättebra David, din halv-aspie Glad

Senixus
0

Måste bara skriva min reaktion på ditt inlägg aspie

När jag läste det så fick jag ett äkta smile på läpparna (trotts att jag känner mig lite tom, ensam, nere just nu).

Att kalla David för halv aspie… det lät så gulligt på det sätt du skrev det Glad 

Tack för smilet Skrattande 

________

Och David…

Tack för inbjudan hit.

Gillar verkligen detta Forum Glad

Superlyckat att du kom på den brilljanta iden att starta detta Forum  Flört

________

Till er alla…

*Kram*

David
0

aspie… Ja, jag är nog en halvaspie i allafall Skrattande

Senixus, kul att du gillar sajten! Det är ju så underbara medlemmar här att det känns riktigt kul att logga in.

kram på er alla!!

// David

Citronmeliss
0

Jag håller med dig David, det är alltid lika kul att logga in..Glad

Välkommen Senixus, hoppas att du ska trivas härSkrattande

Själv ska jag ta ett djupt andetag och göra om testet, men inte just nuOskyldig

Kram!

[aspie]
0

Senixus! ja, visst låter det lite gulligt med halv-aspieSkrattande Och enligt Davids test så är han ju en halv-aspie… he he he

Välkommen till psykologi förresten, din hel-aspie?Flört, Alltid trevligt och uppiggande med nya goa medlemmar som du. Dessutom har vi ju så himla många andra trevliga medlemmar här som är omtänksamma, fina och kärleksfulla och aldrig skriver ett enda elakt ord, som på vissa andra iFokus tyvärrObestämd

Japp, håller med er vänner, det är alltid lika kul och spännande att logga in på psykologi iFokus. Ni är så himla goa härSkrattande

Många varma kramar till erFlört

David
0

Tänkte också göra om testet om någon vecka. Få se om jag fortfarande är en halvaspie då, eller om jag kan bli en helaspie Glad

Gillar också stämningen här. Bara på drygt 1½ vecka har vi fått sån här bra stämning. Inte ett ont ord, ingenting som har behövts tagits bort eller något. *like it*

// David

[aspie]
0

Japp David! Du är en stor krigare, UGH! Du har lyckats få ihop en sajt som är absolut bäst! TACK! Inte ett enda ont ord som tyvärr finns på så många andra sidorGråter

Jag har oxå gjort aspie testet flera gånger, men det är aldrig helt lika för mig heller.Förvånad

tror mkt beror på hur man mår för tillfälletObestämd eller?

Ooooh I like it!

AnneN
0

Tack för testet det var faktiskt riktigt intressant =) Här kommer mitt resultat

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[aspie]
0

Se där ja… en halv-aspie till Flört

David
0

Titta, en kompis! Välkommen AnneN Glad

aspie, inte är jag någon krigare heller, gjorde ju bara skalet. Resten har ni underbara medlemmar här gjort *kram på er alla*. Ensam vinner man ju inga krig. Tillsammans, tillsammans, tillsammans Glad

// David

AnneN
0

wiiiie jag är inte den enda =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Citronmeliss
0

Ja Anne.. Visst är det kul att se sin "profil" och även kunna jämnföra med oss andra?

Fast jag har inte se min ännu, men det kommer väl..Flört

David
0

Melissen, får du fortfarande oförskämda kommentarer ifrån sidan?

// David

[aspie]
0

David!

Men en så go människa som du själv är, Krigare eller inte, så kan det ju inte bli annat än en bra sida.  Och då ljuger inte och flirtar inte med dig när jag säger så. Aspisar är kända för att vara raka och säga som de tycker utan en massa falska dolda avsikter. Det är där det "skiter sig" när det gäller det sociala handikappet/funktionshindret vilket jag bittert fått erfara.

David
0

aspie då, nu börjar jag ju rodna här… Skäms. Men tack!!! Tycker att det är ett jättebra gäng här, är så glad!

Tänk om alla hade lite aspis i sig, det är en klar fördel när man är rak och vågar säga det man tycker. :).

// David

[aspie]
0

Ha ha ha, rodna på du kompis, men det är sant och så jag tyckerFlört 

Ja, lite aspis i alla hade varit en klar fördelSkrattande

*Mjau* *Kurrrr* *voff* *Grrrrr*

David
0

Men jag är ju halvaspie, så jag kanske har det i mig jag också? Glad

// David

[aspie]
0

Klart du har DavidSkrattande Du är helt klart med i det gängetFlört

Hawknestgrove
0

USch, jag är för slö för att göra testet……

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

Kom igen Gunilla, det tog inte sån lång tid. Flört Och kul var det att få se hur det blev sedan.

// David

Hawknestgrove
0

Men man måste ju logga in ju…. och sånt jox… Ok, men ta en snabb koll på Svensk Natur då! HAr för mig, att det kan vara ett elände där inne just nu….

Hawknestgrove
0

Hum…….

David
0

Grattis och välkommen i klubben. Halvaspie du med Glad

// David

Hawknestgrove
0

Yuki
0

Vet du ofta inte var du ska göra av dina armar?

Så känner ofta jag. Tyder det på någonting…?

Yuki
0

Ogillar du att bli tagen i eller kramad om du inte är beredd eller har bett om det?

Och det…?

[aspie]
0

Har du gjort testet Yuki?

Det kan nog finnas många olika anledningar till att man inte vet vart man ska göra av sina armar, men det kan ju oxå betyda halv eller helaspieFlört

Yuki
0

Brukar du gunga fram-&-tillbaka eller i sidled (t ex för att lunga ner dig, när du är upprymd eller övertimulerad)?

Är du över- eller underkänslig för smärta eller t.o.m tycker om vissa sorters smärta?

Har du en tendens att tala antingen för tyst eller för högt?

Händer det att du fastnar så för vissa detaljer att du missar eller struntar i helhetsbilden?

Undviker du att prata ansikte-mot-ansikte med folk du inte känner mycket väl?

Föredrar du att göra saker på egen hand även om du skulle ha användning för andras hjälp och expertis?

Blir du störd eller upprörd när andra kommer antingen för för sent eller för tidigt?

Brukar du lägga märke till och intressera dig för detaljer som andra inte verkar se eller bry sig om?

Ogillar du högläsning?

Tycker du det är lättare att förstå och kommunicera med udda & ovanliga människor än med vanliga människor?

Och dem här…?

Yuki
0

Om jag gjorde rätt…

[aspie]
0

Yuki, det var mkt som hamnade över på aspie-sidan. Du kan nog ha drag av aspergers eller oxå så kan du ha aspergers. Vet du om det finns i släkten? Eller annan form av autism? I så fall får du säkert göra en utredning på neuropsyk. Man brukar kunna skriva en självremiss dit eller få hjälp med det om man ringer.

Yuki
0

Nä.

Tror inte jag har det.

Har nog att göra med min lite sociala fobi.

[aspie]
0

Ja, kanske. Går du hos en psykolog nu eller? Du kanske kan ta det den vägen i så fall. Men å andra sidan så har man ibland automatiskt social fobi när man har aspergersObestämd

David
0

Gjorde om testet idag. Fick ungefär samma som förut…

// David

Emelie-E
0

Din Aspie poäng : 111 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 68 av 200
Stor sannolikhet att du är Aspie

Nu blev jag ledsen :( Är mycket rädd för att jag har detta :/

zmulan
0

Så, gjorde oxå igen! Skickar med pdf filen oxå. (men eftersom jag är en idiot fattar jag inte) Skäms

//Zmulan

Emelie-E
0

#62, Då är jag också en idiot, för förstår inte heller:P

zmulan
0

#63… åh vad skönt!!! då är vi i alla fall 2 Tungan ute Glad

//Zmulan

David
0

Zmulan, du är ungefär som mig, en halvaspie som aspie skulle sagt Glad

CraZzyInLove, du ligger nog också ungefär mitt i, fast lite övervägande åt aspiehållet.

Och inte är ni dumma heller. Tog mig ett tag, och behövde lite hjälp för att lära mig läsa av diagrammen också.

Aspie är proffs, så hon kan säkert tolka de bättre än mig åt er… Flört

// David

zmulan
0

#65 Tack!! =)

//Zmulan

Yuki
0

#59 Jag har inte asperger…

[aspie]
0

Jag gjorde om testet och idag är jag ännu mer aspie än tidigareFörvånad

#61 Inte behöver du vara rädd för att du kan ha aspergers. Förresten så gillar jag både halv och helaspisarGlad De är mkt lättsamma att ha som vänner och är ärliga och finaFlört

Zmulan, du är förmodlien halvaspie, d.v.s, du har drag av aspergers.

Ingen av er är dumma, jag har fått träna för att sjäv förstå, förstår ändå inte alltObestämd

David dåSkäms Är jag ett proffs? Kul att du tycker såFlört

Kramar om er hela buntenSkrattande

Senixus
0

Jag gjorde oxxå om testet. Är visst lite förändringar, men vad de betyder… inte en anig 8 

Är dock fortfarande rätt aspieg av mig ser jag 10

:big hug:

[aspie]
0

Ja Senixus, du är fortfarande riktigt aspig 10

Yuki, tycker du inte att du kan ha aspergers, så har du förmodligen rätt 8

Snodde dina gubbar Senixus, tyckte de var rätt coolaCool

Yuki
0

Klart jag har rätt. Cool Men man vet ju aldrig.

Senixus
0

Sno på bara aspie, det gör mig inget 10 

[aspie]
0

Senixus

David
0

Aspie! Hjälp! Nu blev jag inte ens halvaspie…

Din Aspie poäng : 80 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 115 av 200

// David

Yuki
0

#73 Det ser ju ut som om den gör gymnastiksövningar.

Senixus
0

17

Gymnastikövningar…

Uppvärmning…

Kom igen då… nu kör vi :thumbsup:

Kunde bara inte låta bli *oskyldig*  10 

Nejdå… Inte alls hyper nu, har bara plockat ur några lådor. Städat ur sopskåpet, och fixat rentvätten & lite till Whistle

th_grouphug

[aspie]
0

Ojdå David, är du ingen halvaspie längreRynkar på näsan Är det tråkigt eller bra? Du kanske är bipolär ändå? Jag menar, jag är ju fortfarande aspig, trots att jag känner mig gladare och har energi till tusen just nuObestämd

Men du David, Du får vara hur aspig eller icke aspig som helst, jag gillar dig skarpt ändåSkrattande

*Kramar om dig*

[aspie]
0

Ha ha ha ha, vilka coola gympaövningarSkrattande

*Kramar om er alla*

th_grouphug

solo
0

Jag har diagnosen Asperger syndrom och jag avskyr ordet "aspie", förlåt mig men så är det. Det ordet låter så gulligt, det får mig att tänka på ett litet barn som sitter och gungar i sin egen lilla värld och har det mysigt och bra.

Att leva med Asperger är varken mysigt eller särskilt kul, inte för mig i alla fall. Det är en daglig kamp att försöka förstå vad som häder runt omkring mig, utan att lyckas.

För mig är det ett betydande funktionshinder, det är så mycket som jag inte klarar på grund av min Asperger.

//S

[aspie]
0

#79 Det är lika svårt för min dotter som har asperger och adhd. Jag ska själv få göra en utredning snart. Jag har haft ett helvete hela mitt livRynkar på näsan.

Aspergare. aspis, aspie eller vad man nu vill kalla det spelar ingen roll för mig. Vet att många med AS vill kalla sig aspergare eller aspie. Det är trots allt bara ord för mig och inte människanFlört

David
0

ASPIE!

Idag är jag halv igen;

Din Aspie poäng : 103 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 103 av 200

Kul att jag fick 103 av 200 på båda Glad

// David

[aspie]
0

Ha ha Halv-David! Skrattande

Jag gjorde om testet igår faktiskt, och fick exakt lika som tidigare. Spelar tydligen ingen roll hur jag mår, utan får samma resultat hela tidenFlört

David
0

Jag ligger ungefär samma hela tiden jag också. Där i gränslandet. Har testat att göra det när jag mått på olika sätt. Så det är väl så, att det kanske vore värt ändå att göra en riktig utredning. I framtiden. Idag ska jag sova och slöa! Glad

// David

[aspie]
0

Va!Förvånad Ska du slappa och slöa? Det har du väl inte tid medFlört

[aspie]
0

Glömde! Klart du ska be om en utredning. Hoppas du får göra en snartFlört

Sputte
0

"Din Aspie poäng : 114 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 87 av 200
Du verkar ha både Aspie och neurotypiska drag"

Hmmmm, jaha

Sputte
0

Väldigt många kriterier här http://www.rdos.net/sv/aspie.htm stämmer väldigt bra också. Måste kika mer på detta ;o

Zaphix
0

Din Aspie poäng : 68 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 165 av 200

Vet inte ens vad neurotypisk är.. Men aspie är jag nog inte iaf. :)

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Zaphix
0

Där är resultatet förresten.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

Senixus
0

Jahapp Ennu ett test som (fortfarande) säger Aspie "hmm"

Din Aspie poäng : 150 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 50 av 200

[aspie]
0

Gjorde om testet igen, fortfarande aspie!

Din Aspie poäng : 171 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 45 av 200

paronskrutten
0

Din Aspie poäng : 123 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 93 av 200

Gjorde också om

Helena

Sputte
0

Din Aspie poäng : 110 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 90 av 200

Jag gjorde också om testet, och är fortfarande Aspie och Neurotypisk enligt det.

Någon som vet hur väl detta testet stämmer?

Emelie-E
0

Gjorde om testet och fick nu:
Din Aspie poäng : 123 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 56 av 200

[Tassy]
0

Din Aspie poäng : 181 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 36 av 200

Emelie-E
0

Nu gjorde jag om den igen. Fick mer än innan..
Din Aspie poäng : 150 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 41 av 200

kerstinjo
0

Din Aspie poäng : 26 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 162 av 200

Kerstin 

kerstinjo
0

Nu då?

Kerstin 

[aspie]
0

Oj Tassy, du verkar riktigt aspig i testet Flört

EmeliE, Hur många mer poäng fick du då? Jag läste på ett annat ställe att om man har AS så ändras inte poängen/kurvan om man inte råkar svara fel förståssObestämd 

Själv har jag samma resultat hur jag än mår Flört

Kerstin, du har ju inget aspigt alls. Bra det så du kan hålla reda på alla aspisar Skrattande

flikkan77
0

Din Aspie poäng : 94 av 200

Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 103 av 200

Lyckas inte klistra in diagrammet, det bara totalvägrar…

"You just have to belive…"

[aspie]
0

Flikkan! Då kan du nog avskriva en AS diagnos tror jag. Det är ju mycket möjligt att du har drag av AS som testet säger men troligen är det bipon som spökar. Den är ju väldigt lik AS i många sätt.

Men jag är ju ingen expert på områden så du bör nog inte lyssna på mig Obestämd

Dessutom är ju detta testet bara en indikation på att det KANSKE kan vara så..

flikkan77
0

Tror inte heller att jag är så aspig av mig, mycket kommer nog från det bipolära. Är glad jag inte är läkare och ska kunna diagnostisera sådana här saker.

Min man, som har aspergers, ska också göra testet. Ska bli spännande att se hur det blir då.

Vad menas med neurotypisk?

[aspie]
0

NT=neurotypisk=normal människa utan autistiska drag/diagnoser

Ska bli kul att se din mans testresultat Glad

[aspie]
0

Gjorde om testet för skojs skull

Din Aspie poäng : 173 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 49 av 200

Detaljerade resultat lämpliga för utskrift (PDF) (Filen sparas bara en timme på servern. Ladda ned om du vill behålla)

kerstinjo
0

# 95 Fast särskilt normal är jag inte, men det finns nog inget test för "Allmänna knäppskallar". Flört

Kerstin 

[aspie]
0

Sputte! Ser att du inte fått några svar alla Förvånad Sorry Skäms

Testet är bara en indikation på att det kan var aspergers, alltså inte 100% tillförlitligt.

Men min dotter har nästan exakt samma resultat som mig och hon har diagnosen AS Flört

Välkommen förresten Glad tror inte jag sett dig här förut Obestämd

[aspie]
0

Nä, det har du ju rätt i kompis. Du är ju knäpp ändå Tungan ute

Hittar jag testet för allmäna knäppskallar så meddelar jag dig Flört

kerstinjo
0

Tungan ute

Kerstin 

[Tassy]
0

#99 hehe, jepp Tungan ute

fotokrafs
0

Nu har jag också gjort testet. Typiskt mig att svara Vet inte på många frågor.. :P

flikkan77
0

Min käre man fick detta:

Din Aspie poäng : 121 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 75 av 200

Sputte
0

Aha, jo. Förstår att det inte kan vara till 100%, men hur tar man reda på att det stämmer då?

Tack förresten, jo, jag är ny här ^-^

[aspie]
0

#112 Sputte!

Läs om diagnosen och kolla om du känner igen dig. Är det så att du känner igen dig och misstänker en AS diagnos så kontakta neuropsykiatrin och säg att du behöver en utredning.

De kan i varje falla lotsa dig vidare om de vill att du ska gå via en annan väg. Det funkar så olika i varje kommun konstigt nog.

Jag ringde direkt till den neuropsykiatriska enheten där min dotter blev utredd. Sköterkan och jag skrev en remiss omgående via telefon.

Det tog ca 8 månader innan jag fick komma på första samtalet där jag fick fylla i massor med papper. Svara på en massa frågor o.s.v.

Är du under 18 så ska du nog kontakta BUP i första hand.

Lycka till Flört

Citronmeliss
0

Jag får fortfarande inget svar pga motstridiga svarObestämd

Citronmeliss
0

Eller rättare sagt detta är svaret:

"Du har svarat inkonsekvent på för många kontrollfrågor" Förvånad

Sputte
0

#113, okej. Får väl ta en kik då <;

Tack för hjälpen

[aspie]
0

Men Melissen då….vad har du gjort för att förtjäna detta dåliga bemötande ?Förvånad

Går du diekt till tetset utan att logga in på sidan? Obestämd

[aspie]
0

Lycka till Sputte Flört Berätta gärna hur det går Glad

flikkan77
0

Jag var ingen direkt aspie i dag heller. Flört

Din Aspie poäng : 122 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 99 av 200

flikkan77
0

Så här blev min man:

Din Aspie poäng : 104 av 200
Din neurotypiska (icke-autistiska) poäng: 87 av 200

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.