Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 914 ggr
Citronmeliss
0

Skrockfull - fredag den 13

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur är det med er är ni skrockfulla?

I dag är det ju fredagen den 13 och många anser att den dagen är olycksbådande!

Brukar ni tänka er för en extra gång eller kanske rent av avstå från något på grund av att det är fredagen den 13?

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

flikkan77
0

På fredagen den 13:e händer det alltid nått bra och det slår nästan aldrig fel! Det är rena turdagen.

Idag fick jag ett mms med en ultraljudsbild på, min kompis ska bli mamma. Barnet såg ut att må alldeles bra med!

"You just have to belive…"

haltalotta
0

För mig är fredagen den 13:e som vilken annan dag som hellst. Det är luuugnt.

Aviendha
0

Vet en person som sedan början av -70 tagit ledigt varje fredag 13. Rätt komiskt, men det hela började med att det var dödsfall och allvarliga olyckor dessa dagar så sen dess håller han fast vid det.

Själv är 13 mitt "turnummer", i allt har 13 vart positivt och jag har kännt mig hyfsat uppåt idag, trots att datorn strulat och raderat min inlämningsuppgift och att jeansen sprack :)

Saga85
0

Har inte ens tänkt på det. Men det är väl ingen särskild dag. Fast precis när jag öppnade denna tråd hörde jag ett skumt läte i rummet. Som en blandning mellan en kåt katt och gnissel. Måste nog gå ut från mitt rum en stund nu…

Emelie-E
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sist det var fredagen den 13:e, då var det i juni förra året.
Då dog min älskade katt Prinsen. Alltså är det 8 månader sedan idag.
Och efter det, så gillar jag inte denna dagen. Har varit väldigt orolig idag. Men så vitt jag vet, så har allt gått bra än så länge.. Alla djuren hemma lever och hunden vi passar mår bra.

kerstinjo
0

Nej, det är inget som jag bryr mig om. Olyckor eller inte, det spelar ingen roll vilket datum det är.

Kerstin 

Citronmeliss
0

Rent intellektuellt så vet jag att det är en dag som alla andra.

Men, det hindrar mig inte från att tänka till lite extra (med viss oro) om någon närstående eller jag själv "ska ut och resa" till exempel.

Samma reaktion som jag automatiskt får när en svart katt springer över vägen.

Det går liksom av sig själv! Skäms

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta