Smartare av fisk
Att man blir klokare av fisk tror jag att de flesta har hört någon gång.
Hörde på nyheterna i morse att nu har man gjort en studie på de som mönstrar och kommit fram till, att de som äter fisk är intelligentare än de som inte gör det.
Skillnaden mellan de två grupperna är ca 10% enligt de som utfört studien.
Exakt varför är de inte säkra på, kanske fiskoljan kan vara en förklaring till förbättringen, men det låter de vara osagt än så länge.
Jag älskar fisk så för mig är det inget svårt val att äta det ofta.
Hur är det med dig äter du fisk regelbundet?
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Jag tål inte kött, bara fisk, så för mig är det inte heller ett så svårt val. Äter fisk säkert 5 dagar i veckan 
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Aj då, jag som avskyr fisk.. Eller ja, får jag meta en abborre själv så äter jag gärna, men fisk från frysdisken är bläää..
Omega 3 och omega 6 är bra för utveckling av hjärnan, men man blir inte smartare av att äta fisk=)
Qui dormit, non peccat
Jag äter fisk , 2-3 gånger i veckan. Skulle nog önska att det blev lite oftare……
Jag äter fisk minst en gång i veckan. Men tror inte man blir smartare av att äta fisk.
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Jag har inte ätit fisk på 13-14 år (vegetarian), men har trots det iq på över 120. Om jag ätit fisk borde jag vara geni vid det här laget 
_No way! Yes way!

Äter fisk flera ggr i veckan men tror inte det gör en smartare, men möjligt att det hjälper hjärnan att utväcklas och hållas fräsch :P
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Spännande att få ta del av vad ni tror eller anser om fiskens inverkan på vår "klokhet"
Själv har jag liknande tankar som du, Tavar.
Tror att regelbundet intag av fisk (eller fiskolja) ger positiva hälsoeffekter och hjälper hjärnan och resten av kroppen att att må bra och prestera bättre.
# 6 

#8 Precis :) när jag läst på en del fiskoljepaket står det även att det är det fiskoljan gör
men ska inte säga för mycket då jag inte ens kan säga på vilken olja jag läst de ^^
Fiskoljan säljs ju idag som naturläkemedel just på grund av att den har en bevisad positiv effekt på vår hälsa..

Får se om det kommer mer forskning om mer exakt vad fisken gör ^^
Jag avskyr fisk, kan inte få in det i min mun, men å andra sidan är jag uppfödd på fisk, så jag har nog fått min intelligenskvot
Jepp är du uppfödd på den så har du nog ett bra försprång

Fast jag har hört att krillolja ska vara bättre än fiskolja… minns inte alls varför men jag tror det hade nått att göra med att fiskoljan i kapslarna härsknar. Borde kanske ta reda på mer om den men jag orkar inte…
Äter fiskolja i kapslar men inte fisk… och känner mig emellanåt ganska smart ändå. 
(Fisk är otäckt, det finns ben i den…)
"You just have to belive…"