Framkallad ångest
Jag vill reda ut ett begrepp här och undrar om ni har svar på detta eller om ni tänkt på det.
Om jag till ex ska tävla så blir ju jag nervös innan och kan få ångest innan det är min tur för man står ju där på plan och alla tittar på en, då får man ju ångest pga att tankarna är i full gång, kroppen har hjärtklappning o alla andra symptom.
Eller om jag ska göra något annat så kan ju tankarna fara omkring så ångest uppträder.
Men om man mår bra innan man går o lägger sig, hur kan man då vakna av ångest på natten, när man inte ens en gång har tänkt nåt, utsätts för nåt och befinner sig i drömmarnas land?
Jag tycker ofta att det är så, att man helt plötsligt inser att man har ångest men att inget har hänt, kommer hända eller så. Det undermedvetna kanske? Det jobbar ju på en hel del när man sover.
Paulina

Det där skulle jag också vilja ha svar på. Hur man kan vakna fullständigt panikslagen utan någon orsak. Tycker det är superjobbigt!
"You just have to belive…"
Jag vore också glad om jag kunde få ett svar på den frågan.Jag har fått ett någorlunda bra svar av min psykolog , hon säger att ångest är något som lagras länge i hjärnan. Därför blir jag så förvånad när jag helt plötsligt kan få kraftig ångest fast jag mått jättebra innan. Hon säger att ångesten ligger länge och lagras i hjärnan i det undermedvetna och när man mår bra så hittar ångesten en "fri" kanal att ta sig ut igenom.
Jag hoppas det kanske hjälpte dig litegrann som svar på din fråga.