Spikmatta
Jag har faktiskt gått och köpt mig en spikmatta. 6.000 st vassa små piggar. Visst låter det ont? Men det är faktiskt inte det, och det känns riktigt skönt när man väl lagt sig ner.
Tillverkaren av just min matta skriver;
De 6000 akupressurpiggarna gör Shakti spikmatta till ett mycket effektivt verktyg för att lösa spänningar och ge djupavslappning.
Shakti frisätter stora mängder endorfiner, må-bra och lycko- hormoner som ger kroppen återhämtning och vila. Ditt välbefinnande kommer att öka vid regelbunden användning, både fysiskt och mentalt.
Spikmattan ökar blodcirkulationen och syreupptagningen.
Används vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk m.m.
Den oranga färgen är glädjens färg och står för lust, kreativitet och andlig medvetenhet.
Nu återstår och se om den har någon effekt. Har provat den ett par gånger varje dag sedan jag fick den i måndags.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

usch avskyr dem.. blir inte ett dugg rofylld av dem, snarare uttråkad=) Men mamsen kan somna efter 5 minuter på sin, så de borde funka!
Qui dormit, non peccat
En bekant fick en sådan av sin mamma och första tanken var väl "hatar hon mig så mycket?" ;) Men hon, trots djup skepticism, älskar den numer och upplever att den ger en enorm lindring av smärtor.
Folk har ju legat på spikar i några tusen år, någon annan anledning än för skojs skull borde ju finnas. Hoppas den funkar för dig =)
Paulina

Jag önskar mig en sådan och har jag tur så kanske jag kan få en i födelsedagspresent eller så. Synd bara att det dröjer till december då. 
Tror det kanske kan hjälpa mot min onda rygg som spökar ibland.
"You just have to belive…"
Hört flera som gillar dem. De är lite dyra bara. Ska hålla koll på blocket, där kan man kanske hitta någon, som lessnat på sin….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Har med hört att dem ska vara bra. Har dock aldrg testat själv.
Jag har också hört positva saker från dem som haft råd att köpa en såndär spikmatta. Dessvärre tror jag inte de passar mig. Kanske en begagnad, där spikarna inte är så vassa längre…
Nu mailade jag en som sålde en rysk för 450 kr.
Har faktiskt somnat på min nu i eftermiddags, tror jag sov nästan två timmar. Oj, det var faktiskt jätteskönt. Känns som jag fått massage hela tiden.
Gunilla - kolla hur många piggar det är. De billiga tenderar att ha väldigt få piggar. Min har 6.000 st, och kostade 680 kronor ny.
Isa - Varför inte vassa piggar? Om man är extra känslig kan man lägga sig i en tunn t-shirt, eller ha ett lakan över mattan.
// David
Du behöver nog inte oroa dig Isa, Rent teoretiskt gör det inte ont om du har som David en matta med 6 000 piggar på. Ett praktiskt exempel kan vara om du står på en våg så väger du en viss vikt. Men om du lägger dig raklång över den så kommer du väga mycket mindre. Hade det varit en pigg hade den kanske gått rakt in i kroppen, men har du många så väger du för lite på varge pigg så det sticker inte ens hål på skinnet (självklart beroende på hur känslig hud man har)
#8 En tunn t-shirt över, kan jag prova med sen. Tids nog så kommer jag våga ligga utan. Har dock inte köpt någon ännu, men är helt klart intresserad. Vad bra att du somnade på den. Vad jag förstår, så behöver du ju all sömn du kan få.
#9 Ok, jag förstår. Det gör nog inte så ont. Som sagt, en pigg hade varit värre.
Jag köpte en spikmatta idag en likadan som David. Det har nåt jippo i byn där jag bor så det var sänkta priser i alla affärer. Jag fick min för 570 spänn. Provlåg en stund i affären och kände snabbt att jag blev lugnare inombords. Jag hade en handuk emellan då och det räcker när man är ovan säger de.
Kul aspie!
Vi får hålla varandra, och alla andra uppdaterade hur det går.
I början hade jag ett tunt lakan mellan, men nu kör jag direkt mot kroppen. Tycker det ger allra bäst effekt. Fick med ett litet häfte med en massa olika ställningar, fast än så länge är det rygg och axlar som gäller.
// David
ja den jag ville köpa var redan såld. OK, då är det anlltså antalet piggar, som är viktigt. Det ska vara över 6000 fö att det ska vara bra?