Psykologi iFokus

Psykologi

Etiketterom-sajtenom-ifokus
Läst 1943 ggr
David
0

Lämnar er!

Nu tänkte jag lämna er! Fast bara för 1½ dygn! Glad (så lätt blir ni inte av med mig igen)

Ska ut på en liten flygtripp. Bara för att jag älskar att flyga (ironisk!) så valde jag både utresa och hemresa med byte av flygplan på halva sträckan. Så det blir totalt 4 startningar och 4 landningar!

Om inget flyg störtar idag eller i morgon så är jag här i morgon kväll igen. (rent statiskt ska flyg vara det säkraste transportmedlet, ja… det återstår väl att se).

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
0

Trevlig flygresa! Det ska som sagt, vara det säkraste transportmedlet.

[aspie]
0

Ha en trevlig flygresa David. Och hjärtligt välkommen tillbaka sen Flört

Link-
0

Ha det så trevligt Glad

Hawknestgrove
0

HA det gott!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Veyla
0

Du får ha det bra och är så hjärtligt välkommen tillbaka imorgon:)

Jag älskar också att flyga men jag flyger hellre i ett litet nöjesflyg med ngon jag litar på ;)

Mysan59
0

Oj, vad orolig jag blev först när jag bara läste rubriken.

Ha en trevlig resa och välkommen tillbaka sen! Glad

flikkan77
0

Hoppas att allt går bra!

"You just have to belive…"

VeganGeek
0

Hoppas allt går bra och du får en behaglig resa, välkommen tillbaka sen! Blev lite orolig när jag såg rubriken!

kerstinjo
0

Orolig? Jösses, jag trodde att du var på väg hem till mig med en hög katter.Förvånad

Kerstin 

Citronmeliss
0

Hoppas att "flygresorna" har gått bra David!Skrattande

Själv "lämnade" jag er för flera dagar sedan och har inte varit här inne, allsSkäms 

Men nu är jag här igenGlad

Hoppas att du också snart dyker upp, DavidTungan ute

Kram

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

[Tassy]
0

Ha det så trevligt, och på återseende :)

David
0

Nämen vänner då. Såklart jag inte skulle försvinna någon längre stund så här snart efter att jag kom tillbaka.

Flygresorna gick bra, och jag överlevde. Vet inte om min flygfobi till och med är botad?

// David

Citronmeliss
0

Välkommen välbehållen hem, David!

Som en helt ny människa dessutom, nu när flygfobin försvunnit?Tungan ute

kerstinjo
0

Hade du fallskärm på dig?Obestämd

Kerstin 

Mysan59
0

Välkommen tillbaka! Vad bra om flygfobin har lättat, åtminstone lite grann…Glad

Citronmeliss
0

Haha.. nu var du rolig Kerstin!Skrattande

Eller hade du kanske det? Tyst

David
0

Något som jag tänkte lite på var att innan starten på samtliga flygplan så hade de säkerhetsgenomgång, Den här "standardgenomgången".

Varför? Tror de att det dykt upp en japan som setat i en gruva sedan 2:a världskriget och inte känner till begreppet "flygplan".

Och, varför göra det på en inrikesflygning där 99% är affärsresenärer som flyger väldigt ofta. Tittade mig runt omkring, tror att ingen tittade utan fortsatte läsa sina tidningar. Kunde inte hjälpa att jag småskrattade lite åt det hela.

Men är helt utbildad nu på hur man använder syrgasmask och vart flytvästen finns och hur man aktiverar den. Och även hur säkerhetsbältet fungerar. Glad

// David

Citronmeliss
0

Åhå, då kan du marknadsföra Umeå, samt hålla i säkerheten på flyget dit! Tänk vad praktiskt!Glad

Hoppas ni slipper någon gammal kvarleva från 2:a världskriget bara!Tungan ute

HannaM
0

#17 vänta tills du flyger med dom små flygen till gotland… där plockar dom fram flytvästen och visar hur man med en stadig KNUT! fäster den… allvarligt, om vi drullade i vattnet skulle jag inte vilja vara beroende av att jag knutit fast flytvästen ordentligt… hua.

David
0

#19. Samma här med. Snurra bandet ett eller om du kan två varv runt midjan, knyt ordentligt, dra i spaken, och OM västen inte blåser upp sig själv, så finns det ett litet munstycke du kan blåsa själv i… Obestämd

Något jag tänkte på, det är rätt trångt mellan stolarna. Tänk då om planet börjar störta, panik utbryter, om jag redan när allt var lugnt skulle ha svårt att kunna röra mig för det är trångt, hur sjutton ska jag i panik kunna hitta den här västen som ska sitta under min stol? Dum placering, borde sitta i taket tillsammans med syrgasmasken.

Ska nog räcka upp handen nästa gång och fråga, få se vad jag får för svar.

// David

[Tassy]
0

Välkommen tillbaka David :)

kerstinjo
0

#20 Det är lika bra att ta på sig flytvästen och fallskärmen innan planet startar. Ha gärna en varmfodrad grodmansdräkt på dig också. Ifall om att!

Be även att få sitta hos piloten så att du ser hur han sköter sig.Tungan ute

Kerstin 

flikkan77
0

#22 Det där tycker jag låter som en mycket bra plan! OskyldigGlad

"You just have to belive…"

Jenahbella
0

haha jag får panik när man ser dom där instruktionsfilmerna :O
va man inte nervös innan så har man ju precis få reda på allt som KAN hända! hua fnuha! ;)
och som david påpekar de e ju så himla trångt, ja vet bara hur lång tid de tar innan man kommer av de där jäkla planet för att ALLA på en gång ska av med desamma å ta sina väskor ^^