OT - Migrän
Hur länge kan man ha migrän egentligen? Ska nog ner till läkaren imorgon, har haft ont i huvudet sen början av förra veckan och den gör så ont att den stör min aptit >.< Blir illamående och spyfärdig (ursäkta min rättframhet) så fort jag börjar fundera på mat. Finns bara en sak som inte äcklar mig, och det är det konstigaste av allt för det är det enda jag tänker på mellan "det gör ont…." och det är Max Green-burgare O.O Vad kan vara mer fet och sliskig än de?
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Är ingen migränexpert men att ha migrän över en vecka låter otroligt jobbigt. Hoppas du får hjälp i morgon hos din läkare, någon bra medicin, och att ni kollar vad det är för fel, så det inte är något annat som spökar.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Hoppas också att du får hjälp! I vintras hade jag en superhuvudvärk som vägrade ge med sig. Men så bestämde jag mig på en fredag att söka läkare på måndagen om den var kvar så på söndagkväll försvann värken. Skönt men typiskt!!
Vad man är sugen på kan vara konstigt ibland. Det enda jag vill ha när jag har maginlfuensa är coca cola och chips…
Håller tummarna för dig idag!
"You just have to belive…"
Ja det låter lite länge för att vara migrän. Bra att du går och kollar upp det. Jag vet inte så mycket om migrän tyvärr. Jag antar att du redan provat de nya migränmedicinerna som de gör reklam för på tv:n?
Hoppas du mår bättre snart.
#2 hi hi hi, chips när man har maginfluensa! du är tokig du.

Detta låter hemskt men jag hinner faktiskt inte gå till läkaren idag om jag inte har en hisklig tur -_-'' Ska till psykologen kl 1, sen måste jag till banken, sen köpa mat för det finns bokstavligen inget ätligt kvar hemma SEN kan jag gå till läkaren. Har hellre ont i huvudet än att inte ha något att äta hemma tyvärr… :/

#3 Jo, jag vet! 

#4 Mat kan ju vara en bra sak att prioritera. Hoppas huvudvärken försvinner eller att du hinner träffa läkare imorgon!
"You just have to belive…"

Han tyvärr inte träffa någon läkare idag, så ska försöka ta mig dit imorgon… Min huvudvärk har gått ner lite men jag har istället blivit mer illamående. Men vi får se vad farbror Doktor säger, förhoppningsvis finns det någotning som kommer hjälpa mig :P
Usch, låter hemskt att ha migrän så länge!
Får man fråga vad du testat för tabletter? Själv gick jag i flera år på magnecyl - tog några när värken började komma, men var tvungen att försöka sova på dem i ett mörkt rum, hoppas att jag hann slumra till innan jag började spy och när jag vaknade till brukade värken ha stillats nog för att kunna vara uppe på benen. Sedan upptäckte jag Eeze, och det behöver jag inte sova på (om jag tar det i tid).
Lycka till, hoppas du får/hittar något som hjälper 
_No way! Yes way!

Eftersom att jag aldrig har pengar till migrän-mediciner har jag bara provat vanliga värktabletter, men två starkare ipren brukar hjälpa i en halvtimme så jag iaf kan somna. Grejen nu är att jag inte vill sova dygnet runt, det blir inte så mycket gjort då :/
Nå, har du fått någon tid hos farbor doktorn? Jag håller koll på dig, att du ska prioritera din kropp
Tyckte inte det lät bra att ha migrän sådär länge.Skönt att huvudvärken gick ner lite, men inte bra att fortfarande mådde illa den 20:e.
Vila nu och strunta i allt som måste göras. ( ps. vet att det är svårt , man kan få ångest av allt som måste göras ) Men gör bara det absolut nödvändigaste och i en lugn takt.
kram isa

Dåliga farbror doktorn har ingen stämmande info på nätet
Gick ner dit, tar en ca 15 min men är jobbigt så som det är nu, och när jag kommer dit kl kvart över 12 är det stängt. Tydligen så tar de bara emot bokade tidier efter kl 11 men det stod det inte på vårdguiden eller var de nu var jag titta. Där stod det att de skulle ha öppet för alla fram till 16.00.
Men idag blir ganska lugn dag, ska bara tvätta min lilla tvätthög och sen vila
Är bara två maskiner men nästan alla mina linnen är där i -_-''
Bra att du tar tag i det! Good girl! Dumma farbror doktorn som stängde utan att ha god information om det.
Hur känns den idag då ? är det fortfarande lite bättre? är illamåendet kvar?
"simma lugnt"
kram isa

Jag vet O.O men men, migränen har nästan släppt helt nu så har bara illamåendet att slåss med nu… Brukar tackla sjukdommar och liknande med vitaminbrus men nu när jag är illamående kommer den bara upp igen
Får försöka med lite c- och järn-tabletter istället, de är ju snällare mot magen än vad brus är.