Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 2930 ggr
kerstinjo
0

Jag förbjuder......

Som Medarbetare får jag nog säga till på skarpen nu.

Inte ett ord eller minsta bild på katter mer!

För det har kliat, kliat och kliat. På armar och ben, I huvudet och på fötterna. I munnen och i öronen. Halva nattsömnen har gått åt skogen.

Antagligen har jag fått kattallergi pga alla kattbilder, så fr.o.m. NU är alla kattbilder strängt förbjudna på forumet.

Kerstin 

[aspie]
0

Ha ha, ja, det kan man ju kalla kattallergi verkligenTungan ute

kerstinjo
0

Det började i torsdags och på jobbet trodde de att det kunde vara matallergi. Så efter en raid i medecinrummet så fick jag några Prednisolon. (Ajaj, så får vi nog inte göra)

De hjälpte, men eftersom jag inget ätit (maginfluensa) sedan i fredags så är det rätt långsökt med matallergi.

Jag har hoppat som en jojjo upp o ner i sängen i natt. 03.30 var jag uppe och duschade och bytte lakan. Somnade så småningom, men det kliar lika förbaskat!

Jag har inte bytt tvättmedel, sköljmedel eller något liknande, så jag blir inte klok på vad det är.

Förutom katterna då……………

Kerstin 

David
0

Skrattande Skrattande

Keep dreaming! Tungan ute

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Håller med David! hi hi hi hi

isa
0

#2. Vad jobbigt med ditt kliande. Jag trodde du bara skämtade Skämsförst, men det verkar klia på allvar. Skumt. Det tycker jag du ska gå till en läkare och kolla upp.

Stackars Kerstin, och jag som retades med dig. Skäms     Förlåt!

Man kan ju bli tokig av något som kliar. Jag vet, jag har eksem på ställen , som alltid är tokiga , oåtkomliga ställen som på ryggen och under fötterna.

Ring vårdcentralen, kanske du får remiss till en hudläkare.

Hoppas det slutar klia snart, och du får en salva som lindrar det.

Kram isa

David
0

Såklart Kerstin, om man bortser från det lilla skämtet om katterna så skulle jag bli mindre tokig av att ha det kliande så.

Håller med isa att om det fortsätter så kanske du skulle behöva göra ett allergitest?

// David

kerstinjo
0

#5 Tur du skrev det, för jag var på väg hem till dig med två sopsäckar falskdeklarationer. Glad Plus alla som David slängde på E20 när han åkte förbi här.

#6 Glöm det, här blir det ingen allergitest. Jag vet att jag är allergisk (inget årstidsbundet) men kliat har det aldrig gjort. Det roliga är att jag är ganska allergisk mot allergimedeciner också.

Våta grötomslag?? Äsch, det går väl över.

Jag har en superallergisk och astmatisk dotter, plus en mindre allergisk/astmatisk och ett allergiskt/astmatiskt barnbarn så jag ska försöka få fram lite Prednisolon.

(Vi är ganska roliga inom sjukvården, vi gör precis så som vi avråder alla patienter att göra)Oskyldig

Kan det vara "brist-på-mat-allergi"? Jag får bara inte i mig en matbit. Så just nu lever jag på kaffe och vichyvatten.

Nä, det måste vara katterna. Så har jag en knäpp granne. Knäpp? Ja, för han har TVÅ katter och då måste man liksom vara dubbelknäpp på något sätt.

Jag får nog vara uppe i natt och vakta huset, så att knäppisen inte pillar in katthår i mina ventiler. Kattägere kan ju få lite konstiga ideér.Obestämd

Eller? *funderar* Finns det åldersallergi??

Kerstin 

[aspie]
0

Stress då? mina kliande utslag kommer från stress

Allamej
0

Loratadin hjälper mig mot kliandet… vad som orsakar ditt kliande kan jag dock inte ens spekulera om :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Aviendha
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inga katter här inte Cool

kerstinjo
0

Jobbade igår kväll. Naturligtvs så kliade och kliade det. Lyckades efter många om och men sova mellan 1.30 till 3-tiden. Men nu kan jag bara konstatera att det inte blir något jobb idag.

Det blir till att försöka få Kortison utskrivet av någon snäll läkare. De är lite restrektiva med att skriva ut det, så nu gäller det att ladda!

Det stör mig lite att jag blir tvungen att ta ut en sjukdag, för denna karensdag är en dyr historia. Men nu går det inte längre, känner jag.

Förbaskade katter!Skrikandes

Kerstin 

[aspie]
0

Fy så jobbigt Kerstin. Är det katter du reagerar så illa på eller skojar du? Reagerar du även fast katter inte är nära dig?

kerstinjo
0

# 12 Tala inte om det för någon, men jag är inte ett dugg allergisk mot katter. Tror jag!

Jag är ingen kattmänniska (om nu någon skulle ha missat det) och träffar aldrig någon katt.

Jag fattar heller inte vad det är. Jag har alltid varit allergisk, men aldrig reagerat med denna klåda.

Kommer inte alls på vad det kan vara. Tanken har slagit mig att jag kan (vilket gud förbjude!) ha utvecklat en hundallergi.

Kerstin 

[aspie]
0

#13 Men huana mig! Inte får du vara allergisk mot hundar, NÄE, det går vi inte med på alls.

Om det känns lite bättre, så kan jag tala om för dig att jag nu har en intensiv äcklig klåda på nedre rygghalvan och mina armar. Fattar inte vad det kan vara, men det irriterar mig oerhört.

Det kanske är kattallergi här oxå Tungan ute

isa
0

#7 hi hi hi, bra att du inte tog illa upp. Det var skönt att läsa ditt inlägg. Skicka falskdeklarationer du, de kommer ändå hamna i papperskoren.Flört

Hoppas du får en rätsida på din klåda och jag hoppas verkligen att det inte är dina älsklingar du är allergisk emot.

mvh isa

David
0

#11 och #13. Det låter riktigt illa om du till och med var tvungen att ta ut en sjukdag. Hoppas du får tag på en läkare som inte snålar med kortisonet (verkar som de flesta börjat göra det nu, av någon anledning).

Hoppas verkligen inte det är pälsdjursallergi så att vovven din bidrar till klådan. Nä, så kan det inte vara tycker jag, kan inte komma bara sådär. Pollen kanske?

// David

kerstinjo
0

Har varit allergisk sedan tonåren, men aldrig denna bedrövliga klåda, och tyvärr så kan man utveckla mer och fler allergier under åren.

Men kortison fick jag och det kliar fortfarande, men inte lika hysteriskt. Men i stället så är jag dödstrött, fastän jag har sovit en stund.

Pollen tror jag inte på. Men annars kan det vara vad som helst. Jag har försökt med uteslutningsmetoden, men blir inte ett dugg klokare för det. Obestämd

Kerstin 

Hawknestgrove
0

Åh, stackare dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....