Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1087 ggr
David
0

OT - Trappor och katter

Tänker satsa på att springa av mig några kilon nu. Har X antal valbroschyrer jag ska dela ut här i området. Var ute en sväng nu i eftermiddags och sprang i trappor. Puh! Har verkligen ingen kondition.

Tänkte att jag säkert skulle få massa skäll ifrån arga människor, eftersom valinformation får läggas i brevlådor där det står "Ej reklam" eller sådant. (samhällsinformation). Såg hur en arg gubbe närmade sig mig, hade hittat ett par katter som låg och solade som jag absolut var tvungen att gosa lite med. När han såg det så blev han inte lika sur utan kom fram och pratade lite politik bara.

Så, katter kan göra underverk! En kattälskare kommer lättare undan griniga gubbar! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Tavar
0

Kanske tillochmed var hans katter :P därför han lugnade ner sig

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

EvelynKatt
0

Katter är bäst!

Jag gillar inte heller onödig reklam (och trots den fina skylten fortsätter vi att få information om företag som säljer badkar and so on), men man kan inte avsäga samhällsinformation. Men det spelar nog inte så stor roll för människor som ledsnat… Oavsett så är katter bäst.

David
0

Jag förstår absolut de inte som inte vill ha reklam, men så fort det är samhällsinformation så får man inte undanta någon. Tyvärr. Då är det spöstraff för den som delar ut. Tungan ute Nä, men de flesta som avsagt sig reklamen vill gärna ha samhällsinformationen, så det är jättesvårt att veta vem som vill ha vad, därför regeln finns.

Men det här förstår jag att han tänkte slänga i huvudet på mig. Han såg inte så politiskt intresserad ut heller. Men katterna räddade mig. Han kunde ju inte bråka med någon som inte sprang därifrån efter avklarat "jobb" utan satt sig ner och gosade med två katter. Skrattande

// David

kerstinjo
0

Attjo!

Kerstin 

David
0

#4 Katterna eller politisk information? Tungan ute

// David

isa
0

Vad trevligt David. Katter kan som sagt göra underverk.Glad

David
0

#6. Var rätt kul när jag hämtade kartongerna. Han som är ordförande för partiet här i kommunen gav mig tydliga instruktioner att om någon hotade mig eller gjorde något skulle jag direkt ringa polisen, som skulle koppla in SÄPO eftersom det var ett hot mot demokratin. Tänkte att den här stackars farbrorn skulle bli förhörd av hårdingar på Säpo. Men, katterna räddade både honom och mig! Skrattande

// David

Hawknestgrove
0

vilket parti David? FlörtSjälv ska jag rösta på Piratpartiet i detta val!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

Meeen Gunilla! Vill du verkligen kasta bort en av våra få futtiga platser till PP, partiet som bara vill en enda sak - att fildelning ska vara tillåtet. (allt annat är bara inslagna meningar om fildelningen)

Ska nog inte gå in närmare på vilket parti jag sympatiserar med, tyckte bara instruktionerna var skoj. Så nu har jag alltså Säpo som beskyddare Skrattande

// David

patti2
0

Ingen röst är ju bortkastad (utom den på SD), det viktiga är att man går och röstar.

EvelynKatt
0

#10 Ingen röst är bortkastad, även om alla inte röstar på saker jag står för. Rösträtt är idag en demokratisk rättighet, vilket är något alla ska ha möjlighet att utnyttja. Jag är förvisso inte jätteförtjust i SDs politik, men andra är det och då ska de ha rätten att säga vad de vill. Så det inte når lagbrott, men det gäller alla människor.