Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 828 ggr
isa
0

OT-strömavbrott

OT, men måste berätta:

Hej. Igår fick nästan hela Norrort strömavbrott. Det var en stor kraftledning som fallit och börjat brinna. Kraftledningen fanns där jag bor.

Det var svart i hela området och jag reagerade på att det blev så väldigt tyst. Jag skäms lite för mig själv, som modern människa är man väldigt bortskämd med el.

Det blev till att snabbt leta fram stearinljus, innan mörkret kom och batteriet i ficklampan höll naturligtvis på att ta slut. Jag hittade bara 4 stycken ljus, då jag inte använder det så mycket på denna årstid.

Jag upptäckte en jättebra lampa i min mobil. under lampan fanns en direktlinje till SOS. Så min mobil är i alla fall utrustad för katastrofer - men inte jag. Men den lampan drog jättemycket på mobilens batteri, så den använde jag bara i nödfall.

Många i området var ute på balkongerna, dels för att man vill tala med varann, men dels för att det var liksom ljusare ute, än inne! Endast min fasta hemtelefon fungerade att ringa på. Grannarnas mobiler funkade inte heller.

Idag blir det till att köpa batterier till ficklampan, batteri till radion, mycket stearinljus och egentligen skulle man köpa ett litet gasolkök också.

mvh isa

David
0

Jag tycker strömavbrott är riktigt mysigt. Just nu skulle jag inte märka något, eftersom det är ljust dygnet runt, men annars. Man kan faktiskt inte arbeta, titta på tv eller något annat. Bara sitta i soffan och ta det lugnt med lite stearinljus omkring sig.

Tror många skulle behöva ett strömavbrott då och då Glad

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
0

#1 Ja, det var så lungt och skönt! Riktigt avkopplande faktiskt. Mysigt att ligga i soffan och läsa med ficklampan och stearinljus omkring sig.

Tavar
0

Hörde om det där stömavbrottet av en kompis, vi hade ett sånt i vintras på denna sidan stan men det var inte som märkte det då det var mellan 23 och 03 :P Men eftersom jag inte kan sova utan musik så fick jag vänta tills elen kom igång igen, samt laga mat må min kastrullvärmare -_-'' Gick inte så bra då det bara är en glasplatta som man ska ha värmeljus under. Men förutom det var det riktigt skönt, satt och läste vilket jag inte hade gjort på flera dagar :P

But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

Hawknestgrove
0

ja, vi är vana här på utkanten av Sverige… OCh nu kommer väl snart de där underbara åskvädren , som gör att man får ha datorn ur i ny och i Ne

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

#4. Nu när jag också befinner mig på en utkant (ja, verkligen en utkant, har nog max 2 km till Östersjön) så hoppas jag på mycket åska här. Finns inget mysigare än åska, och luften är så otroligt frisk och skön efteråt. Mår faktiskt riktigt bra efter en rejäl åska.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...