bästa mår dåligt maten?
har just kommit på mig själv, oftast när jag är inne i en depression eller bara mår allmänt jävla kasst och blir så hungrig så att jag måste äta något så äter jag alltid knäckebröd.
har grubblat på varför och jag tror det är för att det knastrar så mycket när man äter dem så man får liksom ett avbrott i tankarna och det går snabbt och lätt att göra.
har ni någon särskild "må dåligt mat" eller "tröstmat"?
Har nog ingen speciell "tröstmat", men en chokladboll piggar alltid upp. Kan få väldigt sug på det när jag har en nerperiod.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
åh där sa du något. inget går upp mot en god chokladboll 

Te, te och te. Det är det enda som går i mig oavsett humör. Annars varierar det väl.

Får väl säga att mitt proteinpulver är min räddning när jag mår dåligt. Oftast vill jag inte äta alls då men just pulvret blandat med en del grädde fungerar bra. Också är det lagom nyttigt dessutom.
"You just have to belive…"
Jag vet inte om jag har någon speciell favorit vid de tillfällena.
Får nog fundera vidare på det..
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Om jag mår riktigt , riktigt dåligt, då äter jag inte alls, och vikten rasar snabbt då. Som tur är , ( peppa peppa ta i trä…… ) så var det några år sedan jag hade min depression.
Är jag bara allmänt nedstämd, och vill pigga upp mig med något, blir det dessvärre alltid chips och dipp, det är min "tröstmat" fast det inte är någon riktig mat. Och sånt går man inte ner i vikt av……….
Te, det är bra grejer, oboy också för den delen. Glass med, det har räddat mig många ångestfyllda tentanätter och det går att föra över när man mår dåligt av andra anledningar med, men för det mesta äter jag knappt något när jag mår dåligt. Te eller oboy blir det då, nu på slutet bra mycket mer te än något annat.
Paulina
Öl…

helst något sött och allmänt onyttigt annars äter jag ungefär vad som helst bara för att äta typ, sallad, knäckebröd, frukt.
lite som att man koncentrerar sig på något annat än att tänka och må då man äter.
Choklad innehåller också teobromin som är en naturligt förekommande centralt stimulerande substans. Så man blir alltså lite gladare av choklad!
Nästan helt utan bieffekter också.
// David

#10 om man inte ser en viktuppgång som bieffekt då ;)
#11. Precis den jag tänkte på. Men alla antidepressiva, och många andra mediciner inom psykiatrin gör att man går upp enormt, så kanske chokladen ändå är bättre även på det området?
Själv så gick jag upp otroligt av blandningen Zoloft och Remeron. Mådde absolut inte bättre av medicinen heller, och inte åt jag mer då heller. Hade hellre stoppat i mig en chokladkaka varje dag. 
// David

Rostat bröd O.O men har typ aldrig bröd hemma (tack mamma) så brukar aldrig kunna ta det som hjälp -_-''
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
#13. Du får smyga iväg och köpa flera förpackningar och frysa in. Köpte en ny brödrost för ett tag sedan, har varit utan flera år, och ack så gott det var att återuppleva rostat bröd! 
// David

#14 Problemet är att jag inte har pengar till mat O.O Jag lever på det lilla som finns hemma för min kära mor inte orkar köpa mer än några munkar (till henne) i veckan. Blir förvånad när hon köpt ett paket mjölk. Hon tycker att jag ska skaffa mig ett jobb och köpa egen mat samt betala för att bo här, egentligen så borde det ju vara så om jag nu kunde ha ett jobb och inte börja få panik över att gå dit efter två tre veckor
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.