Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettdagens-fråga
Läst 1303 ggr
isa
0

När är man OT?

Hej. Nu vill jag klarlägga en sak , som jag har undrat över en tid. Jag undrar var gränsen går för att man ska vara OT? (off topic ) Jag förstår ju att man är OT, om man börjar skriva om någonting helt annat än det som den första tråden handlar om. Men om man skriver någonting som har med den första tråden att göra, men ändå inte helt och hållet har med det ämnet att göra, är man OT då?

exempel: en tråd handlade om , en fråga om vi blir glada när det regnar. Och sen började jag skriva lite om naturkatastrofer, så att vi andra spårade in på det istället. Regn har ju med väder att göra, så även naturkatastrofer, är man OT då?

kram isa

kerstinjo
0

Nej, jag tycker inte att det blir OT. Man kan se det som ett samtal ungefär, man börjar prata om regn t.ex. och då är det inte omöjligt att samtalet hamnar någonstans i gränszonen.

Däremot är jag expert på att verkligen hamna OT, så du får ta mig som avskräckande exempel.Flört

Kerstin 

David
0

Tycker inte heller att det blir OT. Regn blir åska, åska blir väder, väder blir stormar, stormar blir naturkatastrofer.

Skulle misstänka att ett "vanligt muntligt" samtal gärna skulle ta den vändningen också.

Jag har också oerhört svårt att hålla mig till trådskaparens första ämne, även om det är jag själv som är trådskapare. Oskyldig

Använder bara OT och mappen "utanför ämnet" när jag skapar en helt ny tråd som kan handla om något helt annat än vad som i den vildaste fantasi inte kan platsa i de övriga kategorierna.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

isa
0

Ok. Då vet jag . Då har jag som utgångspunkt att man kan se det som ett vanlig samtal. Och så får  jag ju ha Kerstin som ett avskräckande exempel ( skämt! ) Flört

Tack för era svar.

kram isa