Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettdagens-fråga
Läst 2894 ggr
David
0

OT - Midsommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur firar du midsommar? Jordgubbar, sill, färskpotatis och nubbe?

Eller bojkottar du kanske firandet helt?

Hur du än firar så önskar Psykologi iFokus dig en riktigt trevlig midsommarhelg!

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

Salladshataren
0

Ska nog vara hemma och uggla. Fast då är pojkvännen här, så vi kan uggla tillsammans :P Fast vi ska ju antagligen äta midsommarmat ändå…

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

David
0

Jag bojkottar. Är emot "påtvingade högtider". Köper mig gärna en burk sill och äter en helt vanlig helg.

// David

kerstinjo
0

Grillad kycklingfilé o färskpotatis, god sallad och hemmagjord tzaziki , jordgubbar och grädde, kaffe och en god kaka.

Nyplockade blåklint, prästkragar och rödklöver.

Här ska det firas midsommar!!Glad

Om jag någonsin blir färdig, men i morgon så väntar lantlivet!

Sedan väntar en härlig semesterbörjan, med midsommarfirande.

All medans Marodören gräver sig in till kossorna och jag duckar för fladdermössen.Skrattande

Kerstin 

flikkan77
0

Ska äta något gott och dricka något lagom alkoholhaltigt och se på film med min make… och bara ta det lugnt. Det är min midsommar i år det och det känns hur bra som helst.

"You just have to belive…"

David
0

Kerstin, det låter hur härligt som helst!!

// David

isa
0

Vet ej ännu. Jag får ångest bara jag tänker på det.

flikkan77
0

#3 Vi har massor med blåklint här men prästkragen vägrar blomma redan… Annars är det ju en riktigt somrig blomma.

kerstinjo
0

#7 Klart ni måste ha prästkragar? Du bor ju inte så långt ifrån mig och här har vi massor. Får jag komma och byta lite prästkragar mot blåklint?Glad

Kerstin 

annemaria1962
0

vi kommer att vara hemma. sambon jobbar. men det gör inte något. tycker de ska va skönt o va hemma ändå. men min goa sambo har önskat sig en tårta att festa med…så DET kan ju mycket väl bli det! FlörtSkrattande annars väntar jag då mer på resan till norrland o att få träffa sönerna där! det ska bli så kul! o så Boden-marknaden!! det ser jag fram emot

Bromelia
0

jag är precis som david emot "påtvingade högtider" enda högtiden jag kan tänka mig att fira är jul men det är mest för syskonbarnens skull. här blir det att sitta hemma och göra så lite som möjligt under så lång tid som möjligt. sambon kommer fortfarande vara borta och jobba.

flikkan77
0

#8 Vi har några Balderbrå men de riktiga prästkragarna är bara knoppar än. Kanske om jag går ut och blåser på dem med hårtorken. Borde de inte tro att det är mera sommar då?

Mysan59
0

Vi äter färskpotatis och sill, sen en räkpaj och en tårta.

Öl och sprit kommer nog fram också. Det blir nog bara jag, sambon och hans kompis, så nåt roligt firande kan man inte kalla det direkt.

Om inget plötsligt händer Flört

kerstinjo
0

# 11 *sjunger* "Du ska inte tro att det blir sommar……"

Kan gå!Glad

Kerstin 

isa
0

#11 Hi hi hi, du är rolig du! Glad Tack för ett gott skratt.

LenaR
0

Jag brukar hitta på något till midsommar, men i år är jag anti allt. Inklusive vädret.

Så jag tänker köpa en bok, kura i soffan, och skratta rått när jag hör regnet smattra mot rutan. Hoppas det snöar också!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Mysan59
0

#15 Skrattande

kerstinjo
0

#15 Får väl gå, jag har nog en glömd tomte någonstans.

Kerstin 

[YlvaP]
0

Jag skall jobba men inte på lördagen. Vi i våran familj firar inte sånt och vi brukar väl ha någon gran och klappar på julen och kanske någon tomte men that´s it. Påskägg på påsken och det  är också allt

Hawknestgrove
0

Färskpotatis och sill,sen bara lite vin p å kvälllen. Ska ju köra bil på lördan, ska ut med gejerna till loppisståndet…

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

David
0

Jag hoppas också på regn! Gärna åska också. Strömavbrott, det vore skönt. Sol- och månförmörkelse också.

Tror ni att jag kan få det? En enda liten önskan en enda liten dag på året… Flört

// David

kerstinjo
0

EN önskan? Jag tyckte att du drog till med en massa önskningar!Tungan ute

Kerstin 

David
0

Nja… det var en paketönskan… Cool

// David

flikkan77
0

Det regnar på mina prästkragar… Jag som hade tänkt gå ut med hårtorken och sjunga för dem så de börjar blomma. Typiskt! Obestämd

Jenahbella
0

jag ska grilla hos en kompis, inget märkvärdigt , inget direkt firande lixom. god mat ett par öl och några vänner :)

Emelie-E
0

I år blir det väl inget firande direkt. Eller det har det inte blivit de senaste åren.
Men imorgon så blir det antingen att vi åker till pojkvännens kompis och grillar, eller dem kommer hit, eller så är det bara jag och pojkvännen med färskpotatis, köttbullar och gräddfil:P
Han ska jobba imorgon, så jag blir ensam större delen av dagen. Vilket inte känns vidare bra, men det får väl gå.

zokka
0

Vid datorn. Med hämtpizza.

Bromelia
0

Nu kom regnet

David
0

Jag ska ringa TV4 på måndag och klaga! De lovade regn och mulet, idag har då solen varit uppe hela dagen, och inte ett endaste regnstänk heller… Rynkar på näsan

// David

[YlvaP]
0

Här har det regnat iaf.

isa
0

Skönt att det är över. Och vi hade bra väder ända tills jag kom hem på kvällen kl.20.15 kom det både åska och spöregn.