OT - Inbillning?
Vad tycker ni en skärgård är?
Här hos mig använder flera föreningar någon form av psykologisk övertalning att jag bor i "skärgården". Vi har "Skärgårdstv", vi får ofta nyhetsbrev som heter något med "skärgården". Nyss kom en tjock och påkostad tidskrift i brevlådan "SkärgårdsNytt".
Snart faller jag för psykologin, och börjar inbilla mig själv att jag faktiskt bor i någon slags skärgård.
Linn, du som är infödning här. Bor vi i skärgården? 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

Enda skärgården jag har att jämnföra med är Stockholms samt att jag aldrig varit där uppe XD Kanske bara ska vara tyst 
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.
Tavar, hur skulle du beskriva Stockholms skärgård? Så ska jag se om något passar in här…
// David

Vatten, öar, stugor, ormar och mygg O.O
#3 Fästingar, glöm inte fästingar.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

#4 Fasen O.O glömde det mest beskrivande XD

Skärgård? Skärgård??? Hmm… he e ba hittepå!
Men vatten finns ju här… mygg också, för den delen. Ganska (väldigt) gott om det också.
Jaadu…
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Få se nu.. Det är en bro hit, räknas det? Vatten också. En färja har vi. Har inte märkt av myggen än, fasiken, vill inte ha mygg, men nu förstår jag varför får "SkärgårdsStatoil" säljer myggmedel i 10 litershinkar. 
Fästingar och, ormar har jag inte heller märkt. Men okej, jag har inte bott här någon sommar/höst än.
Det här måste absolut vara psykologisk krigsföring för att jag inte ska flytta härifrån. För vem lämnar en nyrenoverad lägenhet i skärgården? 
// David
Om gården inte är skär så är det nog ingen skärgård. Haha.
Ja hur många skärgårdar finns det? Stockholms skärgård och så den här på Västkusten… Personligen , så tycker jag faktiskt att Stockholms skärgård är vackrare….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Västerviks skärgård är fin