Blodprov
Lämnade blod för att kolla upp att jag inte hade några "störningar". Fick nu reda på att allt såg bra ut.
TÄNK om dom kunde få fram ett sätt att se om man var deppad/manisk eller hade ångestattacker o.s.v. med hjälp av ett blodprov.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Skulle ju vara bra.

Ja vad lätt det skule vara att ställa diagnoser om det syntes på prov. Men dom tog proven för att kolla att inget var fysiskt fel va? För ibland så är det ju fysiska fel som får en att må psykiskt dåligt och då är det genast lättare att ordna upp det.
Vad enkelt och skönt det skulle vara om man kunde lösa alla problem, både psykiska och fysiska med ett blodprov.
lite OT: Jag gillar inte att laga mat, och jag äter så otroligt sakta. En vanlig lagad måltid tar 40 minuter för mig, en sallad tar nästan en timme för mig att äta! ( ja det är sant ) Jag skulle vilja att de uppfann ett piller som ger mättnadskänsla, med näring och vitaminer.

Det hade varit superskönt om det gick att få en diagnos genom blodprov. Tänk så mycket mindre felbehandlingar det borde bli.
Blir också lite OT här men jag tycker Isas idé om näringspiller vore bra med. Har lite ätstörningar och ett sånt piller hade varit perfekt. Att slippa tänka på mat och sånt skulle få mig mindre stressad.
"You just have to belive…"

Min mammas jobbarkompis fick gå och ta blodprov för att se hur koncentrationen av hennes antidepressiva medicin låg i blodet. Det verkar inte vara vanligt att dom gör så, för jag har aldrig hört mer än en till som fått göra så. Anledningen var att medicinen inte verka hjälpa och att dom skulle kolla så kroppen tog upp läkemedlet på rätt sätt.
Är det någon mer som varit med om detta? (förlåt att jag snodde din tråd ang detta)
Blodprov för att ställa diagnoser skulle ju varit bra, tänk va mycket vi skulle slippa av det?!

Detta med näringspiller har jag tängt på i ca 40 år. Finns ju nutrilett och andra bantningspulver, men man får ju äta så många för att inte gå ner.
tycker oxå att äta är besvärligt och HATAR att laga mat. Med blovprovet får jag ju svar om jag mår bra fysiskt.
#5 Du har inget snott. Det är bra om någon kommer med mer upplysningar.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!
Jag har fått ta blodprov för att kontrollera koncentrationen av medicin vid flera tillfällen. Har också fått för mig att det är väldigt ovanligt att de gör det.
Men visst skulle det vara otroligt skönt om ett blodprov kunde ge tillräckligt med svar för att läkaren skulle kunna ställa rätt diagnos direkt.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...