Allt känns grått
Just nu är jag inne i en "nere-period". Allt känns grått. Det har det gjort ganska länge. Vet inte riktigt hur jag ska ta mej ur den.Vill inte erkänna för mina vänner hur det står till egentligen. Jag lever ju ett sån't bra liv.
Bor i husbil sedan 4 år. Reser hem till Sverige på våren och ner till Iberiska halvön i september. Far sedan efter sydkusten hela vintern. Detta p.g.a. artros. Kylan gör den värre. Ett bättre liv kan man knappst ha!????
Låg härom kvällen och tänkte på när jag fick veta att jag var manodepresiv. Jag var ca 25 år då, och höll på att ramla av stolen nä läkaren berättade det. Hade i alla är trott att jag BARA var deprimerad. Det har jag varit "hela" mitt liv, redan som tonåring.
Började resa till södern redan -99 och hade då inte lärt mej något om datorer. Fick låna en gammal en vinter när jag var hemma en vinter. Allt jag kan om datorer har jag fått lära mej själv.
Så i vintras försökte jag googla för att komma i kontakt med likasinnade, men misslyckades. Varför jag lyckades idag vet jag inte, men är glad jag gjorde det. Känns som jag verkligen hamnat rätt. Kanske ser jag lite ljus längst bort i tunnelen ikväll. Hoppas det.
Med nya vänner att byta ord med måste väl livet kännas rätt?
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Att man har ett bra liv betyder inte alltid att allt är bra. Ibland är det bara inte det. Av egentligen ingen anledning alls.
Här är du varmt välkommen att prata om både grått och depp och allt annat som finns i livet. Hoppas du ska trivas i vår psykologivärme!

Efter att ha tittat runt bland alla inlägg, känns det redan som jag har fått nya vänner.
Hej, Pialinn!
Jag säger som Hanna, du är varmt välkommen här hos oss!
Hoppas att vi kan lysa upp din tillvaro och kanske rent av tillföra lite fler nyanser än grått ibland!
Du verkar att ha en hel del erfarenheter själv som du kanske vill dela med dig av. Du lever ju lite annorlunda jämfört med många av oss!
40+ inomhus, jo jag tackar jag, du är allt en riktig kämpe..
Hur lever du när du är i Sverige, åker du runt på olika platser, eller har du en fast "destination"?
Det låter som ett händelserikt liv med många olika intryck från dina resor.
Jag är också bipolär och funderar på om jag skulle klara av att flytta så som du gör, utan att bli allt för påverkad i sjukdomen.
Resor och ombyte, nya miljöer osv triggar tyvärr lätt igång min hypomani!
Hoppas att du kan sova lite i natt trots värmen!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta

Bara +25 nu, men dörrarna står öppna.
Jag reser runt. Står i Hässelby just nu och far till Hälsingland nästa helg. Blir kanske ett besök i Norge oxå.
Att resa gör mej inte så mycket. Värre är att träffa folk. Har svårt med städer, så jag håller mej till små byar.Efter övergångsåldern har livet blivit MYCKET lättare. Blir inte så ofta "sjuk". Kanske oxå för att jag är så mycket ensam.
Om du vill läsa mer om "husbilsfolket" finns www.husbilsklubben.se att titta in på.

#4 Nejmen! Jag sticker ut näsan och vinkar då=) Jag bor i Hässelby.

#5 Det var det jag tänkte! Försökte skriva i din gästbok men vet inte om jag gjorde rätt!
Oj, så spännande jag ska genast kika in där!
Små byar och landsbygden är att föredra det håller jag med dig om!
Jag sätter också mitt hopp till övergångsåldern som jag nog redan är mitt inne i för den delen!
Vet ju att mina problem startade i och med hormonomställningen när nenstruationen började vid 10 års ålder!
Sedan har det varit jämna plågor så nu väntar jag som sagt med hopp om att det ska bättras..
Läste faktiskt tidigare i kväll om att det "kan växa bort" i ålderdomen så att man blir mindre och mindre pendlande, det låter skönt!
Skönt att det blivit lite svalare hos dig nu då kanske du kan få lite sömn eller äter kanske knott och mygg upp dig om du har dörren öppen?
Har du en vovve eller missuppfattade jag det?

#6 inte jag heller=) Har inte kollat där nämligen. Vart står man med husvagn i Hässelby?

Icke husvagn! Hisbil! MIn bil: Slottet är en inredd skåpbil av märket Fiat Ducato.
Jag står på Strandliden. Min "syrradorra" bor där.

Aha=)
Strandliden.. hmm nope, för mig obekant.
Syrradorra?
Låter härligt att ha ett sånt fritt liv. Har drömt om det, men är för feg. Men ibland spelar det som sagt ingen roll hur ens livssituation ser ut - man kan vara nere eller uppe iaf.
Välkommen hit! Jag är inte särskilt aktiv här längre, men försöker ändra på det.
_No way! Yes way!

Hässelby strand heter T-banestationen. Till höger och sen 2:a gatan till vänster.

#11 "Syrradorra"= styv-systerdotter
Hoppas du fortsätter nu när du kommit in/ut igen.
#12, Jisses det var detaljerat, tala inte om namnet bara för då kanske hon får besök från oss alla!

Ah=) Men då har jag koll på området i alla fall=) Jag bor lite längre ut mot spenaten och Barkarby.
#11, Kul att ha dig här Sara!

#14 Skulle var kul!!! Det är ju mitt hem som står där. 

+23 inne och det är dax att stänga för natten och krypa till kojs.
Tack alla som skrivit. Känns skönt att veta att jag inte är ensam längre!
God natt!
#16 Saga är det ju 
_No way! Yes way!
Saga, det var ett rent stavfel, eller kanske värmeslag!
Sov så gott Pialinn, tänk om du har kö utanför husbilen i morgon bitti..

Jag hälsar dig välkommen hit jag med Pialinn, hoppas du kommer att fortsätta att trivas.
"You just have to belive…"
Ja, varmt välkommen Pialinn!
Vilket spännande liv du verkar ha. Jag har faktiskt själv haft idén i flera år att skaffa mig en husbil och skippa lägenheten.
Men alltid står den där förbaskade ekonomin ivägen 
Kanske kan hitta någon som kan skänka mig en husbil eller en husvagn nu när jag snart kanske inte har någonstans att bo

Tack alla ni som svarat och stöttat!
Jag tycker själv jag ordnat det ganska bra. Kan tillbringa hela den kalla årstiden i ett varmare klimat. Eftersom jag trivs med att vara ensam utan att vare en enstöring. Man träffar mycket folk på "ställplatser"utan att behöva umgås. Eftersom jag reser ensam står jag alltid där det finns andra husbilar.
Jag tillhör en äldre generation eller två, så jag har aldrig träffat andra med "psykiska problem". Detta var aldrig något man pratade om. Aldrig fått någon feed back. -91 när min läkare flyttade/gick i pension fick jag en ny som var sjukare av jag. Sedan har jag försökt klara mej själv, med hjälp av husläkaren. Tycker det har funkat.
Önskan just nu är att kunna mejla med andra när jag befinner mej "långt borta".
Här inne går det jättebra att kontakta varandra via PM. På så sätt kan man alltid nå varandra.
Annars får du gärna lämna en mejladress!

Nu kommer jag att vara utan tillgång till nätverk, för jag drar i veckan upp till Norrland. Men jag kommer att höra av mej så ofta jag kan.
Varmt välkommen Pialinn! Jag är säker på att du kommer trivas härinne! Välkommen tillbaka efter Norrland!
kram isa
Åh, Norrland ..det låter spännande!
Ja, hör av dig så ofta du kan!
På återseende, Pialinn!