Blåmärken
Har haft gigantiska blåmärken på mina ben i två dagar nu och jag vet inte vart de kommer ifrån O.O På ena benet går de från höften ner till knät på utsidan av benet, på andra benet har jag bara ett stort märke mitt på.
Gör ont som f*n och de är alldeles gröna och blå O.O?
Måste bara få skriva av mig min förvirring Oo?
But there's no sense crying over every mistake.
You just keep on trying till you run out of cake.

#1 De har gått ner lite, förut var nästan halva benet rött och det gick inte att röra. Men får väll hålla lite koll…
ja vet du inte varifrån de kommer, ska du absolut ta kontakt md vårdcentalen. För det kan vara väldigt allvarligt. ÄTer du Ppiller?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, du måste kolla det där. Så där stora blåmärken får man inte utan anledning.Jag tycker du ska ringa vårdcentralen.

#3 Har precis börjat med p-ringar då jag inte klara av piller
kan det vara därför?

Denna fråga bör du ställa hos sjukvårdsupplysningen. Vet inte nummret dit, men sök påEniroeller Hitta.
Ring så fort som möjligt, så slipper du fundera längre.
Far ej fortare fram än din skyddsängel flyger!

Får ta och ringa imorgon då.. Behöver samla på mig lite energi för att klara av det -_-''
Googla först då! Så ser du om det kan vara något allvarligt.
Man ska inte dra på sånt, Tavar!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Har bara små mysko blåmärken jag. På insidan av båda låren ganska högt upp. Fattar inte alls vad jag har gjort för att få dem där. Mysko ställe att slå sig liksom… 
Hur går det för dig och dina blåmärken Tavar?
"You just have to belive…"
Har oxå blåmärken på benen, små på smalbenen men jag har extremt lätt för att få blåmärken.
men så stora blåmärken låter väldigt läskigt när de kommer från ingenstans

De är inte små direkt men är mycket mindre än för två dagar sen, så här ser de ut idag….
Men ska fråga runt lite och om ingen kommer på varför får jag väll ringa efter hjälp
Vet att jag måste men det gör inte det hela mycket enklare

#11 Men hjälp
, det var inga dåliga blåmärken!! Finns det någon annan som skulle kunna ringa och fråga åt dig om du tycker det är jobbigt att själv ringa?
Har du kikat biverkningarna i bipacksedeln på p-ringarna?
Ja jösses, hag har haft många blåmärken. Hade en gång 87 st på bara benen.
Fick STORA blåmärken på benen som täckte hela låren efter att ha kliat på myggbett, Har alltså väldigt lätt för att få blåmärken. Många trodde jag hade blivit misshandlad
Fick göra en blodtest en gång som sa att mitt blod inte koagulerar som det ska men att det var så lite att det var ofarligt
Ja ja, blå så in i norden har ja varit och är ibland
oj de såg riktigt otäckt ut! hoppas du hittar vart/vad de kommer ifrån! :(
kram!

#12 Sitter med bivärkningslistan i handen och det närmaste jag kommer är utslag, men detta är ju blåmärken O.O Mor skulle kanske kunna ringa men hon kommer inte hem förrens om någon timme :/
#13 Har bara fått myggbett på händerna och inte kliat så hemskt mycket på benen O.O men det här är riktigt störande då det gör ont bara att ta på benen
Jag är ju överkänsligmot det mesta, och när jag kliade på mina myggbett förvadlades det till blåmärken som täckte hela låret. Och visst gör det ont, så in i norden… Har t.o.m haft blåmärken i ansiktet utan att veta varför, och då använde jag inte mediciner
Tavar, tala med din mamma och be henne att ringa för dig om du inte klarar det själv!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
Då måste jag skrämma dig. Det KAN faktiskt vara proppar. Så där är det inget att vänta på att någon annan ska göra nåt. Åk in på akuten, utan att ringa, helst. För det där är inte bra ifall du bara får blåmärken av ingenting…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Blir till att ringa imorgon, klarar jag det inte själv får jag bussa någon annan på uppgiften… Är ganska fundersam då jag inte brukar ha så lätt att få blåmärken

Vad äter du för mediciner annars? Något som kan ge ökad blödningsbenägenhet?
Gjorde en snabbsökning på google och det kunde vara allt möjligt från halvdassig koagulationsförmåga till cancer…

Tänkte ringa min barnmorska till en början och se om det kan vara en bivärkning av ringen som inte finns med i papprena, är det inte så får jag ringa vidare

Hoppas det går bra för dig idag, Tavar!
"You just have to belive…"
Säger som flikkan, hoppas att det går bra idag!
Jag hoppas också du kommer i kontakt med någon läkare idag, eller om din mamma kan ringa åt dig. Det där låter inte bra tycker jag, de är för stora för "normala" blåmärken.

Man ser att de blivit mindre idag plus att de är gröna nu (har hört att de blir gröna när de är på väg att försvinna) plus att de inte alls gör lika ont idag
Kan tillochmed dra handen över utan att det känns som att benet ruttnar innifrån ^^''
tavar, även om de försvinner nu så e de ju lite otäckt att du inte vet vart de kommer ifrån :( e kanske bäst att du kollar upp de ändå ?
INgen som har kollat upp om ni har blödarsjuka för det har jag och ibland får jag också sjukt stora blåmärken och för det mesta vet jag inte vart jag slagit i nånstans. Men ring och kolla.
Tavar! Nu kontaktar du läkare i alla fall. Tänk om de kommer tillbaka och tänk om det var något allvarligt. Strunta inte i detta nu, bara för att de håller på att försvinna.
Jag blir orolig för dig!
Kram isa
#28 Jag hade en mycket lindrig form av det, men det var troligtvis det och ytliga tunna blodkärl som orsakade mina blåmärken sa de.
Det är många som trott jag blivit misshandlad

Ringde och frågade och det enda de sa var att det säkert inte var något då det aldrig hänt innan och att jag skulle vänta och se om det hände ingen O.O

Bra att kolla upp, om man ska opereras är det bra att veta om man är lättblödd…

#32 Har aldrig haft nå problem med blödning, har snarare svårat att börja blöda O.O

Inga nya mediciner då? Förutom p-ringen, vet att det finns ett gäng som kan ge ökad blödningsrisk
Bra att du ringde i alla fall! Bra ,bra!
kram isa

#34 Inga nya, har propavan ett par ggr i veckan men de har jag tagit i flera månader nu
#35 Tack :3 De är ganska läskiga där på vårdguiden tyvärr så gillar inte att ringa dit -_-''

#36 visst är dom läskiga! Drar mig alltid för att ringa men ibland har dom faktiskt vettiga svar.
Biverkning på propavan kan vara minskat antal blodplättar, blodplättar behövs för koaguleringen när man börjat blöda om jag inte missförstod texten. Kan kanske vara något?
Förlåt om jag låter hård nu, men hur i hela friden kan både du och din mor nonchalera att kolla upp detta vidare?

#37 Läskigt O.O Borde nog kolla upp det då, men måste ändå till VC i början av nästa vecka så kan pressa in detta då med
#38 Tyvärr är vi sånna -_-'' vi nojjar oss som tusan i några timmar och sen skiter vi bara i det… Inte det bästa egentligen

#39 Ah, passa på då om du inte får till det tidigare.

#40 Får nog bli så.. Har mycket lättare att prata med någon så än på telefon -_-''

#41 Ta med bilden till vårdcentralen också så du kan visa dom att det inte var några fjuttiga små blåmärken…det där måste tas på allvar och kollas upp. Får dom se den kan jag garantera att dom kollar vidare.

#42 Får nog ta och göra det… Blä vad tråkigt det kommer bli -_-''