OT. Posten och vikarier.
Vet inte riktigt vad "min" brevbärare håller på med, men inte sorterar hon post inte.
Jag har fått post till alla möjliga människor, som inte har samma efternamn som jag. En del bor inte ens på samma adress, som jag.
Väntar på ett viktigt brev från Länsstyrelsen och ringde upp dem när jag tröttnade på att vänta. Det var skickat den 7 juli!!
Jag kom på att jag även saknade en faktura, så jag ringer upp och får veta att den var skickad 10 juli, *pust*
Undrar vad det är mer för post som har gått till någon annan?
Sådana här saker är något som stör mig otroligt. För mig är det självklart att man sköter sitt jobb och då ska inte post hamna på villovägar.

Vad jobbigt när det blir så där!
Här fungerar posten fortfarande bra, i alla fall vad vi vet om…
"You just have to belive…"
Jag blev också less på posten idag. Fick ett viktigt brev hem, synd bara att det var dyngsurt så det knappt gick att läsa.. Och jag bor i lägenhet, så det har inte legat i brevlådan och blivit blött.
Har du också det problemet?! Jag har fått inkassobrev till en karl, inte en enda likhet i namn som bodde på andra sidan stan. Tänk om jag inte hade vart duktig och postat det? Sen är det ju flera andra som bor på närliggande adresser med som jag fått gå runt med.
Men det värsta är att de pillar bort min "ej reklam"-lapp! Den var där när jag gick in, gick ut 10 min senare och då var posteen i lådan och lapopen borta. Har hänt mig 5 gånger nu. Ska vi giva dem på moppo? ;)
Paulina
har tyvärr oxå haft det problemet de slarvade bort min lagfart till huset så nu har jag bara en kopia eftersom de bara får skriva ut ett orginal per husägare
Men jösses! Erätter de viktig och värdefull post då eller? Ja hade blivit tokig. Denne postkille/tjej måste få en rejäl tillsägelse eller värre, Såna saker får helt enkelt inte ske 
Ringde och pratade med dem och fick svaret att det var levererat men så visade det sig att omkring 2 km härifrån (bor på landet) hade vi en "granne" med samma namn som mig så troligtvis så har hon fått den och slängt den, åkte dit för att fråga henne men då hade de flyttat. frågade posten om de hade tänkt kompensera det men det tänkte de minsann inte. har även fått brev som varit till många olika grannar ett tag hände det varje dag, men det lägger jag alltid ner i brevlådan igen men en liten fin lapp där det står
"OBS!!! FEL BREVLÅDA MITT NAMN ÄR *** MIN ADRESS ÄR*** OM NI GLÖMT BORT DET!!"
Posten alltså, de och FK m.fl retar gallfeber på mig
De får visst bete sig hur som helst. De brydde sig inte när de hade krossat min dator heller och det blev ett himla krångel pga av det
OCh Post från mig kommer bort….. Eller hur David! Fick 6 st frimärken som kompensation…. Det du!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#7 Hade det hänt så hade jag åkt ner och slängt dtorn i huvudet på dem
#8 Oj oj oj då slog dom på stort 
Åhhh, si himla generöst av dom Gunilla. Du skickade väl en ros som tack 
#8. Jepp! Och det har fortfarande inte dykt upp. Senast i går fick jag en avi som "stort och tungt brev", när jag hämtade ut det var det två vanliga fönsterkuvert! (och, dessutom har jag avtal att de ska bära ut allt till mig, hur stort och tungt det än är, betalar extra för det)
Men Kerstin, det är kanske så att det är DU som blivit vikarien. De dumpar posten hos dig så får du sortera och leverera… 
Jag är väldigt väldigt anti Posten! Längtar så tills CityMail etablerar sig över hela landet. Totalvägrar att anlita Posten för paket, dessutom är de svindyra om man jämför.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

#11 citymail tar dessutom endast i extrema nödfall in nya sommarvikarier, dom allra flesta som går på sommaren har jobbat tidigare och börjat plugga och behöver sommarjobb så där kommer det erfarna vikarier. Min man jobbar den här sommaren och han har mer erfarenhet än dom som jobbar fast=)
Det är självklart att posten ska hamna rätt när den delas ut och misstag ska inte upprepas, speciellt inte om det påpekats och någon ringt och berättat det. Men man ska inte glömma hur mycket jäkla skit man får när man har den typen av jobb. Vet inte hur många gånger jag blivit utskälld av nötter som velat kasta dnbostad i huvudet på mig när den delades ut på fredagar. Trots att jag förklarade att jag var tvungen att dela ut försändelsen då den är adresserad och att det mer eller mindre var ett lagbrott att låta bli att göra det så fick man så mycket skit så det var helt otroligt. Tyvär är inte brevbärare felfria, misstag händer, post klibbar ihop eller dyker in mellan sidor i någon tidning, så är det dessvärre men det är INTE ok att gång på gång dela ut fel post överallt hela tiden.

Idag hamnade ett brev och en tidning till mig hos grannen instället. Så nu har jag också råkat ut för trassel med sommarpost.
"You just have to belive…"
ja i mitt fall, så klankar jag inte på den som tömer lådan, dvs vår brevbärare. Det är fel nånstans längre bort. David är de inte kloka? Två fönsterkuvert? Stor och tungt?
Citymail, det kommer nog aldrig till Strömstad…..Synd att DHl är så dyra på vanliga försändelser, annars så hade jag anlitet dem helt och hållet
Gunilla, jag tror att boven i vårt fal ligger på sorteringsterminalen. Hade jätteproblem med både min in- och utgående post när jag bodde i Borås. (både din och min sorteras ju i Göteborg)
Här uppe däremot, när det är "standardgubben" flyter det på riktigt bra, men de här vikarierna… Jag betalar lite över 650,00 kr per månad för att få all post utburen till mig, även om det är mycket och tungt (max 2 kg eftersom tyngre än så måste skickas som paket). Räknar då med att brevbäraren ids ta med två tunna fönsterkuvert till mig.
Allt över 1 kg skickar jag med DHL som paket. Blir både billigare, och då får jag en garanti på att det kommer fram.
Och Hanna, du har helt rätt, många brevbärare får ta emot alldeles för mycket skit för att de gör sitt jobb. När det är "samhällsinformation", så får du ju inte hoppa över brevlådor även om de undanber sig reklam. Vet att inför förra riksdagsvalet var det ett gäng brevbärare via sitt fackförbund som ville bojkotta att dela ut Sverigedemokraternas valtidning, som också är samhällsinformation. Vet att det blev ett himla liv om det.
// David
#15 Herregud 650:- Nu blev jag väldigt glad över att jag har lantbrevbärare behöver bara ringa posten när jag fått en avi och sen stoppa ner den i brevlådan så kommer de med paketet.
#16. Jepp, älskar posten! Det här är ett avtal att de måste ta med sig allt, och är jag inte hemma, så ska de ställa av det utanför dörren.
Har samma sorts avtal med DHL och Schenker, som alltid kör ut paket, men att de också får ställa av det utan kvittens. Kostar mig inte en krona där… Och så sköter de sig alltid också.
// David
Nu börjar jag också undra ang. min post. Jag har inte fått någon post alls på 4 dagar. Och jag väntar på en avi om en DVD-film………..som skulle ha kommit för 2 dagar sen……………Inte kul att betala för något som inte kommit fram.
#18. Tack, har inte heller fått någon post igår eller idag. Undra om de är på strejk?
Har du fått räkningen på filmen, men inte filmen?
// David
Jag har lantbrevbärare och hoppas på att de är lite mer noggranna än övriga..
Har inte fått andras post på länge, men vet heller inte om jag saknar någon post.
Det misstänker man ju bara när man vet att något ska komma!
//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras
utan måste kännas med ditt hjärta
#19 Nej. Räkningen har i och för sig inte kommit ännu. Men jag är en orolig själ………..
Har beställt "Poltergeist" på DVD, från www.cdon.com
Min Poltergeist-film på VHS går nästan inte att titta på längre, för jag kollat på den så många gånger och bandet har blivit så gammalt.
Har du fått fram din film" Den sista färden" med svensk text???
JA nu ska ni få höra kul grej om posten….
Fick ju så generöst hela sex(6) frimärken som plåster på såren för Davids brev som är long gone. Använde två av de märkena till ett brev som skulle iväg i tisdags. LA det på gula lådan vid Mellegårdens skola…TYDLIG Adressat och TYDLIG avsändare. Rätt frankerat, inte över 3 cm tjockt heller. Döm om min förvåning,när jag fick se det brevet i min brevlåda igår!!!! MEd ostämplade frimärken!!!!
Så nu skrev jag en lapp och påpekade allt detta och la ut det igen i min brevlåda i en plastpåse…. Ja, jag har också lantbrevbärare, men han tar inte med sig till mig rent spontant utan jag får ringa om det…..
Ja, Posten ger oss goda skratt här i livet.
Är ju alltid roligt att få post, sedan att det är du själv som skickat det, vad gör väl det?
(var ju ändå snällt att dom inte stämplat frimärkena…)
// David
ja nu får vi se vad som händer. Det gick iväg i dag i alla fall igen. Kommer kanske igen i morgon?