OT - Någon Sofie?
Är det någon här inne som heter Sofie på riktigt? Och som har mitt mobilnummer, och som försökte ringa mig nyss?
Fick ett märkligt samtal och antingen bröts det - ring isåfall igen, eller så var det någon som la på?
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Men herrejösses. Vem kan det här varit?
Människan var ju helt säker på att hon ringt rätt. Eftersom jag ibland får samtal ifrån skyddat nummer sent på kvällarna/nätterna som är viktiga, så svarade jag, eftersom det var sent. Men svarade bara "hallå", som jag gör när jag är osäker på vem det är.
Och i andra änden fanns den här "Sofia/Sofie", som lät rätt ung, och som presenterade sig. Jag sa något i stil med att du måste ha ringt fel, och då frågar hon, "men är det inte David?". Blev så ställd att jag inte sa något på ett par sekunder, så hon la på.
// David
Det kanske är din fiende som satt nån på att ringa dig. Dvs om hon har ditt nummer?
Inte lätt att vara eftersökt av damerna..
inte ens få vara ifred på nätterna!
Hade hon inte skyddat nummer så kan du väl ringa tillbaks?
// Anders...f.d. 890-3 .....och fortfarande batteridriven!
Obehagligt när de nämner ens namn. Sannolikheten att hon skulle ringa fel, till en annan David och råkat få fel nummer är liten. Det var dig hon ville ringa till tror jag.Jag tycker som Aspie. Det låter som att det är någon som bett nån att ringa i dennes ställe.
Obehagligt.
890-3, jopp, det var skyddat nummer. Var nog därför jag svarade, eftersom jag har en anhörig som ibland behöver nå mig på nätterna.
Isa och Aspie, det kan nog mycket väl vara så. För jag har gått igenom hela "bekantskapsbanken", hittar ingen Sofia/Sofie där.
Jodå, mitt nummer finns hos några av de som jag idag aldrig skulle lämnat ut mitt nummer till.
// David
Byt ut ditt nummer David. Det brukar vara lugnast så. Det har jag gjort många gånger nu. SKÖÖÖÖNT är det
Njo, fast jag är rätt kär i mitt nummer. Och egentligen, det här var ju inget hot eller så, mest jag som undrar vem det kan ha varit. Människan lät trevlig, och sådana människor umgås ju inte med de här typerna. Och vad ska de få ut av ett sådant samtal? Hmm… Få se om hon ringer tillbaka ikväll.
Blev mest orolig att det var någon som mådde dåligt och behövde prata av sig.
// David
Psykopater låter oxå trevliga David