Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 1609 ggr
Bergspuman
0

Idag är jag GLAD!!!

För nu har vändningen kommit. Jag märker att medicinen biter på de depressiva symtomen. Sedan i måndags har jag sett att morgonångesten sjunkit undan lite lite mer för varje dag, och att den hopsnörda känslan i halsen försvunnit allt mer. Och att de svarta, korrumperande tankarna drar sig tillbaks.

Jag ser framför mig mina stackars dränerade serotoninhalter, som ett slags provrör i kemisalen. När jag mådde som sämst, fanns det en droppe som med möda gick att skvalpa lite på, i botten av röret. Nu har vätskan stigit i provröret, och just tagit sig över ytterligare ett nivåstreck :-).

I natt sov jag för första gången sedan 1 vecka riktigt OK, låt vara med hjälp av en Propavan. Men jag kunde somna om även efter morgonens badrumsbesök, och dessutom somnade jag om igen efter att klockan ringde, ha ha, och höll på att försova mig. Vilket är mkt mer likt mig, eftersom jag inte är morgonmänniska för 5 öre.

Märks att jag är euforisk över det bättrade måendet va? Glad

Men lugn, det är ingen mani, jag har inte manier, jag är bara såååå glad över att se ljuset i tunneln!

Skrattande

/Puman

Hawknestgrove
0

Grattis till dig!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Raderad
0

Grattsi till dig :D

[rolnor]
0

Ibland är medicin bra!!

Citronmeliss
0

Underbart!Glad

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
0

Härligt att höra!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Aviendha
0
Citronmeliss
0

Hoppas att du mår fortsatt bra Puman!Glad

Bergspuman
0

Oh yeah, tack - det gör jag. Idag vaknade jag och hade för första gången på ca 3 veckor INGEN hjärtklappning och nästan ingen ångest och skakig känsla alls. En kollega kommenterade idag att det var en helt annan tjej han såg! Han har märkt att jag varit sänkt, men inte velat säga något förrän nu. Så jag tog o berättade hela historien.

Det kommer väl att ta någon vecka eller några veckor till innan magen, aptiten och sömnen är helt återställda, för att inte tala om tinnitusen. Men den senare börjar faktiskt minska nu lite.

Nu tänker jag INTE göra ngt mer försök att sluta med medicinen inom överskådlig tid!!!!! Inte efter att ha gått igenom hela den här surven igen, det är för kraftstjälande helt enkelt.

/Puman

Citronmeliss
0

Det låter som den önskvärda och avsedda reaktion på medicinen, Puman!Skrattande

Så som man föreställer sig att resultatet ska bli för att det ska motivera en att fortsätta, trots att det initialt kan vara bieffekter som är riktigt jobbiga!

Håller med dig, sluta inte inom en överskådlig tid nu när du äntligen mår bra igen!Flört

Aviendha
0

Vad kul det måste vara att höra den reaktionen från kollegan, då vet du ju garanterat att det verkligen är på riktigt. Fantastiskt helt enkelt, det är du värd! =)