Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettbehandling
Läst 1694 ggr
poena
1

medicinhämtning

Jag har blivit av med förtroende att ha mediciner hemma, vilket innebär att jag 2ggr/vecka måste ta en nummerlapp, sitta i ett väntrum och få mina piller utdelade, svara på massa löjliga frågor som man vet vad man ska svara för att personalen ska vara nöjd, det känns så förnedrande & att jag blivit omyndigförklarad.

Tydligen brukar medicinhämtare bara göra det under en kortare tid, men jag har fått ränna där i snart 1år!

Visst det är för att skydda mig själv & bla bla…
Men jag är så less så less

Citronmeliss
0

Jag förstår dig, det verkar jobbigt!

Själv satt jag och irriterade mig över att jag i all hast fick åka till apoteket idag för att apoteket inte kan skicka medicinen till mig då den är "narkotikaklassad..Obestämd

På grund av det fick jag inte heller mitt andra preparat fastän det ej är klassat likadant .. och jag behövde det idag!Rynkar på näsan

//Citronmeliss - Psykologi iFokus
---------------------------------------------------------------
Det bästa och vackraste kan inte ses eller höras 
utan måste kännas med ditt hjärta

LenaR
0

Förstår att du är less, poena. Hur skulle du själv vilja se att det gick till?

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

poena
0

#2.
Tidigare fick jag gå till apoteket 1ggr/vecka och hämta ut min apodos, där slapp man iallafall ständiga frågor om hur det är, slipper sitta i ett väntrum med en nummerlapp, sitta vänta utanför rummet där alla vet att man får medicin utportionerad och att man inte är betrodd med läkemedel. På apoteket får sin påse sen går man bara därifrån.

Bergspuman
0

Men vad måste du göra för att återfå förtroendet?

David
0

#3. Hade som dig en period tidigare. Först var det att ta sig dit, sitta och snällt vänta, och få sin medicin i små påsar. Men tror att efter ett par månader fick jag hämta tvåveckorsranson på Apoteket under något år, sedan togs ApoDosen bort och jag fick tillbaka förmånen att ha mina egna mediciner hemma i originalförpackningar.

Får jag fråga vad som gjorde att du får dem utdelade så här?

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

poena
0

#4 Säg det. Alla inklusive personalen tycker att jag mår bättre och är stabilare, en av sköterskorna undrade också hur länge jag ska vara medicinhämtare då de flesta bara är det under en kort period.

Orsaken är kanske inte oväntat, flera intoxer

Med tanke på vad som varit & hänt så förstår jag att dom vill skydda mig mot nya intoxer, men nån gång är det dags för mig att visa att jag kan hantera mediciner, jag kan inte gå där hela livet.

isa
0

Vad jobbigt det låter. Kan du inte återfå det du hade förut, med att hämta ut dem en gång i veckan?

David
0

För mig hängde det mycket på när läkaren var helt övertygad om att jag inte hade någon som helst plan på intoxer. Då stegvis började de lita på mig igen. Men det tog tid.

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...