Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1477 ggr
imilija
0

bättre än terapi.

i tisdags fick jag reda på att jag bara har två möten med min terapeut kvar, efter det får jag betala 400kr/tillfälle eller försöka hitta någon ny.

båda alternativen suger.

som tur är så har jag ju min lilla hund, en go promenad i parken med en lycklig liten valp värmet hjärtat och får mig att le. dessutom är det gratis och jag behöver inte öppna mig i ord för någon.

isa
0

Djuren och naturen hjälper mig ofta ( för att inte säga alltid ) mer än någon terapeut har gjort!

Raderad
0

Japp, mina djur gör att jag har anledning till att leva, de gör mig så glad, och naturen osse för den delen :D

StickyKitten
0

Å andra sidan kan det ju vara just det man behöver ibland, att öpnna sig i ord.

Aviendha
0

Hm, såg denna tråd nu. Vad verkligen jätteglad igår för att jag hade sovmorgon, fantiserade om hur pig, glad och utvilad jag skulle vara. Sen kom jag på att jag hade möte med min psykolog tidigt på morgonen, det förstörde liksom allt. Nu sitter jag här, trött och grinig och tänker; sovmorgon hade idag vart mycket bättre än terapi!!

flikkan77
0

Ibland är djuren de bästa som finns. Har precis suttit i soffan och gosat med min ena kanin.

"You just have to belive…"

Raderad
0

#3 Men man kan ju faktiskt om man vill prata med sina djur, och dess utom kan man inte bli besviken för att man inte får något svar(det väntar man sig kanske från en människa)  i alla fall jag  förväntar mig inget, och det blir ju inte heller något negativt om djuren visar att de "förstår/lyssnar". 
Så jag tycker det är jätte bra med djur ^.^

StickyKitten
0

#6 Nog för att djur kan vara terapeutiska, men jag tror inte att samtalsterapi är deras starkaste område bara ^-^

imilija
0

#7 haha det tror inte jag heller, men det är vad jag tycker är så bra :)

dom ger inga svar, men ställer heller inga dumma frågor.

David
0

Om man jämför med vissa samtalskontakter så är jag helt övertygad om att mina katter är långt mer kvalificerade. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
0

Gäller inte högkostnadsskyddet? Eller faller vissa möten/besök utanför ramarna?

Kerstin 

flikkan77
0

#9 Där håller jag helt med dig!

"You just have to belive…"

Raderad
0

#7 Inte jag heller, men det är skönt, då är det liksom en själv som sköter samtalet, och dess utom så skvalrar de inte ^.^

imilija
0

#12 och inte dömmer dom heller.

#10 jag går på ett privat ställe, fick en remiss dit av ungdomsmottagningen, dom har en liten deal. tyvärr ingår bara typ 16 möten i den dealen. det har hitintills kostat 80kr/gång men nu när remissen är slut får jag betala 400kr/gång om jag vill gå kvar.

jag var och träffade min läkare idag, sjukt trevlig och engagerad och underbar person, men vad händer då? joi han ska sluta, detta var sista mötet med honom.

men han ska innan han slutar skicka en remiss så jag förhoppningsvis får börja i terapi någon annanstans istället.

jag fattade inte så mycket av vad han sa, han skulle skicka papper så jag kan läsa i lugn och ro om det hela.