Fluoxetin
Någon med erfarenhet av fluoxetin,,goda som dåliga?
Jag har ätit dom nu i 4 v och har mått relativt bra inga knasiga biverkningar eller så iaf. lite sömnproblem med ångest bara inför natten men det är allt..Men nu svänger det i måendet och depressionen har inte blivit bättre jag känenr uppgivenhet mot mig själv och har tankar på att göra något dumt mot mig och så har ångesten ökat i maximal styrka och det känns som att jag äter xanor som godis just nu..

Jepp har ätit utan effekt. Enda som hände vad att jag fick blodtrycksfall då och då.
Säger som Hanna, har provat dem, men det var som sockerpiller för mig.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...

hmm okej! tusen tack för era svar Hanna och David..
Jag sitter just och inväntar att den tilltagande effekten ska komma och dämpa min depression..jag tyckte det gick alltför lätt att äta denna medicin utan några biverkningar..alla andra jag har testat så har jag knappt kunnat gå utanför dörren..så det här var lite för lätt känns det som..nåväl jag ska snart närmare bestämt i oktober för öppföljning av fluoxetinen och om det behövdes att sätta in en annan stämnings stabiliserande medicin också..då kommer jag att nämna det med fluoxetinen så jag får försöka o stå ut tills dess

Fluoxetin tar ju ett tag på sig innan den börjar "verka".
Har ätit den i några år nu och jag känner mig mest tom på allting. Den håller mig flytande bara.
Fick i förra veckan höja dosen på den, så nu ska jag se hur jag blir. Hittills har jag haft lite svårt att sova. Men hoppas det kan hjälpa lite iaf.
Jag åt den i sammanlagt 2,5-3 år (två perioder), men jag kände aldrig av den öht, endast vid utsättning.
Paulina

Emelie-E Jo det vet jag att det tar lite tid innan den börjar o verka..jag ger max ett par veckor till eller åtminstone tills jag fått kommit på återbesök..man vill ju att det ska märkas något iaf. men ingen förändring här inte..
Avienha: det där lät inget kul alls..konstig att dom satte in den 2 ggr när du aldrig fick någon effekt från första gången.
#6 De resonerade som så att de visste att jag inte fick biverkningar av den och det var rätt så akut andra gången. Zoloft höll jag ju på att gå under av. Nu är det en annan sort efter att jag berättat om mina erfarenheter, inte för att jag käner ett endaste jota på denna heller men men ;)
Paulina