Fördomar!
Fick för mig nu i eftermiddags att bära ner de sista flyttkartongerna i källaren för att få rum med ett klöträd.
Lyckades skära mig rätt djupt på ett handtag, och givetvis jämte handleden. Tänkte att jag behövde ett stygn eller två, så jag lindar in handleden i en kompress och tar mig in till akuten. Genast, nästan direkt innan de hunnit titta klart så ringer de ner psykkonsult.
NEJ, jag har inte skadat mig med flit, jag höll på att städa hemma! Gissa om jag blev trodd? Nix pix.
Hur som helst var det inte så djupt att det behövdes något annat än två sådana här tejpklammer. Och så lär det väl bli en snabb kallelse i veckan för uppföljning av mitt självskadebeteende!
Fördomar överallt. Fasiken om jag skulle bryta benet, då är det säkert också en del av mitt självskadebeteende. 
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Otroligt. Varför lyssanr de inte på patienten? Det är trots allt vi själva som känner oss bäst eller hur?
Jag kommer in där med skärsår jämte handleden, de slår väl upp min patientjournal, och direkt, pling pling, bäst att ringa ner en psykkonsult, för här har vi en person som självskadat sig…
Aja, är hemma nu, och flyttkartongerna är nere i källaren så jag är rätt nöjd ändå.
// David
Hoppas jag oxå blir av med alla flyttkartonger snart. Fick idag hem en hylla och ett skåp som jag hittade på loppis i lördags så jag hoppas på lite mer ordning nu

Men dåligt! Allt jag kan skriva. Uäk, trött blir man.
Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?
Ungefär som en som har vissa psykiska åkommor skall lida konstant 100% av dem, uppvisa symtom hela tiden och inte kan uträtta alldeles vanliga saker, som att snickra, montera, råka skära sig av olyckshändelse? Herregud…

Vad jobbigt att det blev så. Att man skadar sig kan man ju inte hjälpa. Det är tråkigt när man inte blir trodd.
"You just have to belive…"

Men, hallå? Så ska det inte vara ju 

#8 Hi hi, dina små missar har det bra

Ojsan den glada gubben skulle vara på slutat :P
Usch. Jag har ett halvstort ärr ovanpå handleden efter att ett växande födelsemärke opererades bort när jag var 4 och det blev fem stygn, det är något alla tittar på när man säger att man mår/mått kasst. Andra har bara sett det och hoppat ett säte bort på bussar och liknande..
Men en glad katt är inte fy skam! Snyggt klösträd! :)
Paulina

Märkliga rutiner dom har där.. psykprat.. hmm här får man om man ber om det en remiss i handen till spykakuten och sen är det upp till en själv att knata dit.
Ursnyggt träd! Passar bra tills den nya lilla kommer….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Blä! jag avskyr såna där fördomar. De på akuten måste ju ha sett mycket skador och träffat mycket folk. Jag tycker de borde ha lärt sig någorlunda att se på en människa som talar sanning. Blä igen!
Fint klösträd blev det i alla fall. :o)
Har de verkligen rätt att bete sig så och sedan inte ens tro på dig??
Tycker att det är dålig stil från sjukvården.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
På sätt och vis förstår jag dem också, med vad som står i min journal. De kunde dock kikat när sista händelsen var, och det borde vara rätt stor skillnad på avsiktlig skada och något som en tjock wellpappkartongkant gjort. Men men, iofs, bra att de tar det säkra före det osäkra.
Min kontaktansvariga skrattade rätt gott när han ringde upp mig dagen efter för att höra vad som hänt.
// David
Ja bra att kontaktansvariga förstog hur det låg till.
Visst är det bra att det tar det säkra före det osäkra men ändå….De kan ju läsa journalen först och tänka efter.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!