Psykologi iFokus

Psykologi

Etikettoff-topic
Läst 1767 ggr
David
0

OT. Flygning

Jag brukar ju alltid fastna i säkerhetskontrollen på flygplatser, är det inte raklödder så är det bärbara datorn, sist var det skorna!

Men, nu har ju någon terrorist i USA försökt spränga ett flygplan, med sprängmedel insytt i kalsongerna (!!!), väntar bara på att säkerhetens skärps så när jag ska flyga i mitten på januari, då ska de säkert ha av mig kalsongerna också! Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

allhealing
0

Passa dig,dom kommer snart på att du består av 70% vatten.

Eftersom man får ha med sig högst 1 dl av flytande vätska så gäller det att passa sig så dom inte kommer på att en person som väger 100 kg har 700 gånger tillåten dos med sig ombord.

Det är inte terrorister dom är rädda för i första hand. Dom är rädda för att tappa kontrollen över de som reser. USA har dragit det hela till sin spets. Dit ska man inte ta med sig några företagshemligheter. Dom har skaffat sig rätten att kolla igenom hela din dator, usb, mobil, pda osv. Och dessutom behålla den informationen utan att informera dig om att så sker, jag trodde det skyddades av upphovsrätt mm. Men icke när en stat är inblandad, då är det legitim beslagtagning och icke spioneri som bedrivs. Snacka om att debatten är lite snedvriden. Fokuset är att få medborgarna att tappa fokuset.

Trevlig resa i alla fall, du får ta med ett par reservkalsingar i jackfickan.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

kerstinjo
0

Säkerhetskraven höjs väl mest för resenärer till USA?

Jag tror jag ska söka jobb som säkerhetskontrollant och tvinga av alla karlar kalsongerna.Glad Det är ju där de gömmer saker.

Kerstin 

David
0

#2. Än så länge ja. Tror att det var i USA som de började med förbjudet om vätskor som kom nästan direkt hit även på inrikesflygningar så det är väl bara en tidsfråga innan man enbart får flyga naken. Skrattande

// David

Ett hem utan katt är bara ett hus...

kerstinjo
0

#3 *fniss*

Min dotter flög utomlands för ett tag sedan och eftersom hon är väldigt allergisk så ansågs det nödvändigt att hon hade sin Epipenn (akutspruta) i handbagaget. Utan den kan en resa på flera timmar sluta med att planet får nödlanda pga att hon kan avlida utan denna akutspruta.

Men vilket besvär att få tillåtelse och mängder av dyra intyg för att få ha med sig detta "dödliga vapen" i handbagaget.

Kerstin 

flikkan77
0

Låter besvärligt att flyga! Flört Tur jag inte gör det så ofta, tror det var så där en 20-25 år sedan sist.

"You just have to belive…"

Salladshataren
0

#2 Så du får kroppsvisitera män också? Flört

Min pojkvän kom precis ifrån USA Oskyldig

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

kerstinjo
0

#6 Kan kanske vara skoj? Bara jag kan hålla mig för skratt.Skrattande

Kerstin