Utbrändhet
Det borde nästan finnas en egen kategori för utbrändhet/utmattningsdepression här, eller vad tycker ni? Har själv för bara någon dag sedan insett att jag, efter alla år av ångestproblematik, faktiskt gått in i väggen totalt… De senaste månaderna har varit de svåraste i mitt liv, allt för att kroppen inte längre orkar med den mentala stressen min ångest orsakar. Och det är ju kanske inte så konstigt när man varit på helspänn i några år…
Eller finns det fler här som är i min situation? Känns inte som att det borde vara något ovanligt, speciellt inte om man mått dåligt länge.
Jag tror nog jag befinner mig i samma situation som du. Har levt med detta i flera år nu och vet inte hur jag ska ta mig ut ur detta.
Min psykolog vill avsluta behandlingen eftersom jag inte vet vad jag vill med mitt liv så nu blir jag utan hjälp.
Min läkare vill prova mer deppmedicin trots att inga piller hjälpt mig tidigare. Känner mig som en försökskanin.
Orkar heller inget, varken med mig själv eller med mitt hem och nu vill de slänga ut mig på arbetsmaknaden igen. Fattar inte hur jag ska klara av det bara när jag inte orkar med mig själv 

…Det är väl på grund av att man inte riktigt orkar med sitt liv som man ska ha behandling? Vad är det för konstig psykolog du har? :/ Usch, att man blir avvisad sådär när man har det som svårast i livet kan ju enbart förvärra ens situation.
Antar att du också bytt psykolog hur många gånger som helst genom åren?
Nej, arbeta när man mår såhär går absolut inte. Det lär finnas flera som gör det ändå, och jag förstår inte alls hur de orkar…
Ja det är en knepig psykolog jag har. Det tyckte min läkare oxå när jag pratade med honom idag. Får väl se om de tycker jag ska ha en annan. jag orkar inte ta tag i det själv just nu.
Jo jag har haft några olika psykologer genom åren men har aldrig stannat kvar så länge som hos min senaste.
Fick en ny antidepp medicin idag som jag ska börja med i morgon. Fluoxitin heter den. Har du haft den?
Nej arbeta orkar jag inte ännu. Har fullt upp med att försöka överleva

Ja, jag hoppas att de hjälper dig med det. Det är ju helt galet av dem att tro att man ska orka bråka med psykologer och myndigheter av olika slag när man knappt orkar ta sig utanför dörren. Sorgligt nog ser det ju ut så för de flesta av oss… Och nu är det extra jobbigt för mig, för det tar tid att läsa och skriva saker… Har ingen fokus alls och måste läsa om en mening flera gånger ibland.
Fluoxetin har jag aldrig fått, men har ett par vänner som haft. Den ska tydligen vara väldigt bra mot depression och OCD. Och utsättningssymtomen är få och milda också. Håller tummarna för att den ska fungera för dig!
Jo, arbete är det sista jag tänker på just nu. Den pressen behöver jag inte när det är tillräckligt mycket jobb att kliva upp ur sängen på morgonen.
Tack, får hoppas på positiv effekt av Fluoxitin då.
Så där som du är när det gäller läsa är jag oxå. Är glad jag har mitt personliga ombud som hjälper mig med papper och myndigheter och sånt.
Hoppas du får må bättre snart

Aspie: Fluoxetin åt jag nyss under ca 2 mån.anledningen att jag slutade var att inte heller den utav alla antidepp jag provat genom åren hjälpte.För mig var det väldigt få biverkningar iaf. och utsättningen utav den var som en dans på rosor..Hoppas att den hjäper dig!
Kram Eva
#6 Tack Eva, jag hoppas oxå den hjälper. Kommer du ihåg om den smakade konstigt? Den smakar någon äcklig form av hallon eller syrligt på nåt sätt. Får den i tablettform för att den ska delas första tiden och den liksom smälter i munnen innan jag hinner svälja
Jag har ett råd, fast det är svårt att ta sig dit. Om det är så att man har bra vänner så kan man be dom om hjälp att komma igång i allafall i sitt hem. Nu talar jag för mig själv men inget känns mer välkommet än att få hjälp att städa och få iordnig i sitt hem. För man orkar ju inte ens städa. Kan vännen dessutom hjälpa en att komma ut att promenera fast att man inte har lust känns det ännu mer välkomnande. Jag har en sån vän och den vännen kan jag prata med om allt, vi ställer upp för varandra i vått och torrt.
Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.
"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

aspie: Hur går det med allting? Mår du bättre nu? Hoppas att allt går framåt. Massa kramar.