Prövningar..
Här sitter jag då, bipolär, och som om det ite skulle räcka får jag dessutom ett framfall och allehanda komplikationer som det är väntekö till kirurgen för att få åtgärda…
Jag går nu på ECT eftersom det är det enda som hjälper mot min depression… Vet inte om det här inlägget hör hemma här, vet inte vd ni tänker… Men jag erkänner, jag har min tro och just nu är jag så arg på Gud…. Varför får vissa glida genom livet på en räkmacka? De gnäller om sina bagateller till problem i livet… Jag skulle vilja ge vissa en fet smäll rakt i ansiktet… De vet intwe/har inte förstått hur enkla liv de fått, at deras "problem" är bagateller…
Varför kan det inte få räcka med att vara bipolär? Varför måste jag dessutom få framfall med komplikationer?
Min farmor sa alltid att Gud ger ingen männska ett tyngre ok än hon/han orkar bära….. Jag tycker att mitt är i tyngsta laget nu och jag är inte säker på hur mycket mer till jag pallar för… Om jag inte hede haft tre barn hade jag gett upp…
Är jag ensam om att tänka i dessa banor?
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Tänker precis som du och funderar på hur mkt man ska orka. Har oxå hört att Gud inte ger större prövningar än man klarar av och funderar på hur mkt är det man ska få ta emot då. Måste jag få all skit?
Sen tänker jag att det finns alltid ngn annan som har det ännu värre så jag har ingen rätt att gnälla.
Någonstans långt där inne finns visst hoppet kvar trots allt fast jag ofta glider över till tankar på att avsluta allt

#1 Men varför ska vi prövas alls? Detta hör ju gamla testamentet till och Jesus dog ju för våra synder…
Dog han för alla andras än mina då eller?

Oxå en fråga jag ställt mig många gånger. Jag blir förvirrad av mkt och är full av frågetecken. Jesus dog verkligen för alla men varför har vi det då som vi har det kan man fråga sig. Önskar jag hade ett bra svar på detta. Vet bara att vi inte kan lägga skulden på Gud för detta för det finns en ond sida oxå som sällan nämns
Hej vännen min!
Jag tror inte att man ska säga "vissa glida genom livet på en räkmacka", för jag tror inte att någon gör det. Jag tror att alla människor har något skelett i garderoben.
Skillnaden är att vi/du pratar om det. Bara det är en styrka.
Du får gärna ha din tro om det hjälper, för just trosfrågor kan jag inte hjälpa med.
Jag är och förblir en icke-troende.
Ibland tror jag att gud leker precis som jag på the sims spelen.. Han kanske har tråkigt och tänker: "Emma behöver lite mer att pyssla med idag" och så skickar han ett par olyckor åt mitt håll.. För då blir det ju genast mer intressant att spela..
;)

#5 He,he… Precis så!