Fluoxetine/prozac
Undrar bara om nagon har nagon erfarenhet av fluoxetine hydrochloride (prozac)? Hittar inget om den pa fass namligen. Kan ju vara sa att den har ett annat namn i Sverige iofs.
Ar alltid lite osaker nar det galler att testa nya saker jag stoppar i kroppen, sa hor garna med er andra forst innan jag hamtar ut tabletterna..
Och forlat om tabletterna diskuterats forr, sokfunktionen fungerar inte for mig tyvarr..
// Amanda
Fluoxetin är ett vanligt SSRI-preparat, jag har haft dem, om det är det som menas?
Paulina
Jag håller på att trappa ner på fluoxetin nu. De fungerar inte alls på mig tyvärr men vet att den hjälpt många andra
Jag kände inte alls av den när det gäller både verkan och biverkan.
#2 Samma här, varken eller på någon front trots att jag åt den i något år. Men jag vet flera som blivit hjälpt av den, en rätt vanlig antidepp är det ju.
Paulina
#3 Jo, den är nog rätt vanlig tror jag. Tyvärr verkar det inte finnas någon antidepp som funkar på mig. Mår faktiskt bättre utan kontigt nog

Åt fluoxetin ett tag och den fungerade i början men inte sen, precis som med de flesta mediciner hos mig.
"You just have to belive…"

ah, sa det ar ungefar samma sak som citalopram alltsa.. Far val se hur jag gor med saken..
// Amanda
Jag har precis börjat med den och är nu uppe i tre fjärdedels tablett. Jag började med en fjärdedel för att slippa så många biverkningar. Men dom kom ändå… Har aldrig någonsin varit så här trött och ofokuserad tidigare. Ont i kroppen har jag alltid haft, nu är det 100 resor värre. Klåda på fötterna och torr i munnen. Dagarna går upp och ner ganska kraftigt, men det är fortfarande hanterbart. Har aldrig haft ångest, inte nu heller.
Om ingen terapi fungerar tycker jag det i mitt fall är värt ett försök. Har aldrig velat ta antidep, men nu orkar jag inte att INTE göra det.
Den heter väl Fontex i Sverige
Fluoxetin är samma som Prozac.