Du eller jag?
Vi människor är olika, på gott eller på ont. Vi ska vara tacksamma för att vi är olika, för hur tråkig vore världen inte annars?
Att vara medmänniska så lätt och så svårt. Varför ska vi vara goda medmänniskor? Jo, vi ska vara det för:
- Oss själva
- För andra
- För omvärlden
Att "ge och ta" är är otroligt viktiga ledord.
Dessa ledord ska även genomsyra denna sida.
Det finns ett ord som heter "acceptans". Även detta ord ska genomsyra denna sida.

Det handlar inte om vem som har rätt eller fel. Det handlar om att acceptera att vi är olika/tänker olika.
Du eller jag?
Spelar det någon roll?
Vi tycker olika, vi är olika, vi är i olika stadier av livet, vi har olika livserfarenhet, vi har olika kunskaper om livssituationer.
Jag eller du?
Spelar ingen roll, för på den här sajten förväntar jag mig förståelse för andra.
Du eller jag?
Spelar ingen roll, för på den här sajten kommer jag inte att acceptera hårda ord. Jag begär inte att vi ska älska varandra, jag begär inte att vi ska knyta vänskapsband.
Jag vill bara att tonen på sidan ska vara trevlig.

Aj aj kapten! Instämmer till fullo i ovanstående redogörelse ang. kommunikationsreglerna.
"There is nothing more despicable than respect based on fear."

#2 Vad då??? 
"There is nothing more despicable than respect based on fear."
Bra skrivet.
Agree
Paulina
Jättebra och väldigt fint skrivet. Tack för en fin och sann läsning.
Kan inte göra annat än ta fram pennan och sätta signaturen under. Så klockrent skrivet Kerstin! *lyfter på hatten*
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...