Problem med stavning av Lamictal?
Jag har läst att man kan få problem med minnet av Lamictal, men det har jag inte fått (lika kort som innan :-P).
Däremot märker jag att jag har fått problem att stava och har även börjat blanda ihop bokstäver på tangentbordet. Jag har alltid varit väldigt duktig på att stava men nu får jag ofta slå upp ord som jag VET hur de stavas egentligen, men jag kan inte längre se om det är rätt eller fel :-S
Har också märkt att motoriken blivit lite allmänt konstig men det brukar den bli på alla mediciner jag tagit

Klumpighet och bristande koordination är vanliga biverkningar enligt fass. Problem att stava och tappa bokstäver finns inget om så vitt jag ka se men däremot förvirring som mycket ovanlig biverkning.
Ja, klumpighet har jag definitivt märkt av! Och jag som är klumpig i vanliga fall gör inget annat än tappar saker, snubblar, missar saker och försöker plocka upp luften istället mm.
Förvirrad tycker jag inte att jag är, det är bara stavningen…
själv får jag minnesluckor och är ständigt trött (blir skakig om jag är vaken en hel normal arbetsdag). jag har inte märkt av nåt speciellt med själva stavningen men kan hoppa över ord ibland (vilket jag ALDRIG har gjort innan)
Spännande! Jag har också fått hemskt svårt att stava rätt och formulera mig på rätt sätt, och det började/blev värre efter att jag började äta Lamotrigin/Lamictal.
Ser verkligen fram emot att sluta med den, då kanske jag får tillbaka förmågan att uttrycka mig i skrift och framförallt stava rätt!
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag pratade med syrran igår och då kom vi in på just stavning och användningen av de och dem. Jag kan inte hålla reda på dem heller längre :-O Och jag som är lite av en språkpolis i vanliga fall, hur ska detta sluta :-S
#4 Detta är den första medicin av alla massor jag har ätit som funkar så jag slutar inte ens om jag skriver som en kratta :-P
#5. Du har så rätt så. Är också en av de få mediciner som fungerat hyfsat på mig också, men eftersom jag skriver väldigt mycket, rätter ihop texter, reklammaterial och liknande är jag beroende av att kunna stava rätt =)
Och, förhoppningsvis hittar de en medicin som är ännu mer effektiv på mig (och med mindre biverkningar) när alla utredningar är klara =)
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
#6 Ok. Vi får hoppas att du hittar någon som passar :-)
Jag är inte heller helt nöjd för den får mig att kastas från sinnesstämning till sinnesstämning uatn kontroll men jag är piggare och vill inte ta livet av mig iallafall och till vidare duger det gott åt mig :-)